Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skruer, torx, bristol bolter og resten av galskapen -- Hjelp sortering!

Anbefalte innlegg

Den jernvarehandelen som hadde installert en maskin, en maskin som kunne sortere skruer for meg, hadde jeg elsket. Er jeg alene, i det å samle noen respektable hekto med usorterte skruer, torx, bristol bolter og resten av galskapen? Nei, det er bare noe jeg ikke kan få til å stemme.

Pengboken min slankes, amerikanerne har skapt ubalanse i finnansen internasjonalt. Så her i kulda, i nord for polarsirkelen, blir ikke akkurat skrusortimentene noe billigere, for meg.

Men jeg lar meg ikke glemme at dette også er økobeviste tider!

Å øko! Astronaut piss-til-vann maskin, Cowabunga!!. Skruesorteringsmaskin krisen løst, Tromsø NORWAY 2008? FAIL”! --- Hva med en form for pant system, 1kg usortert for 1hg sortert, det hadde funka for meg.

halp

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pant på skruer? Tror det er for få av dem rundt omkring til at det lønner seg. Det går jo forøvrig an å resirkulere metall som også skulle inkludere de fleste skruer.

Det er retur 'pant' på alt metall, også skruer. Noen kroner for hver kilo synes jeg å huske, kanskje Norsk Metallretur gir ut noen priser?

Hadde håpet tråden tok opp det viktige spørsmålet hvorfor vi trenger noe annet enn Torx. Hvis alle skruer hadde Torx hode, ville det ikke vært mindre krig i verden?

Lenke til kommentar

Kunne jo ha omskolert de til å lage "torx-trekkere".

Kunne vel ikke ha blitt mange timer på skolebenken for å lære det.

Her er Pozidrive den utgår, her er Phillips den utgår, her er vanlig rett skrujern den utgår.

Si hei til TORX.

Ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...