Gå til innhold

vandrende linje på film som blir vist på lerret

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har oppdaget noe veldig rart. Idag er det ca 14 dager siden jeg kjøpte meg projektor, har en benq w5000. I dag la jeg merke til en tynn transparent linje som vandrer fra bunn til topp når jeg ser på film. Denne linjen kommer bare på lerret eller altså bilde som projektoren lager. Den er ikke mulig å se på dataskjermen så jeg antyder at det må være noe med projektoren.. Noen som har kjennskap til dette og vet om det er noe som er feil med projektoren min?? hva skal jeg gjøre, er veldig irriterende å se denne linjen gå fra topp til bunn hele tiden mens man ser på film..

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja! Projektoren støtter 1080p, har brukt den i 14 dager og har gått knirkefritt inntil i dag. Da dukket denne linjen opp.. Det er faen så irriterende.. hva skal jeg gjøre? Og en ting til, den kommer på all video som blir vist, samma om det er i youtube dårlig kvalitet eller 1080p. Men det er bare på lerretet, på pcen ser man ingen antydninger til den linjen eller feil med bildet

Endret av ola3
Lenke til kommentar

Altså så har jeg ikke sett det igjen på mange dager nå, den vandrende linjen. Mistenker at det heller er pcen, siden den ble sånn etter et codec bytte, men har ikke problemer med å spille av 1080p hvertfall.

Hvis jeg ser det igjen, burde jeg ringe levrandør av projektoren eller hva om det er pcen da?

Endret av ola3
Lenke til kommentar

har funnet ut at den vandrende linjen kommer når projektor har stått på 4-5 timer sammenhengende. så ganske lenge på film og greier i går, etter 4-5 timer dukket den opp. Er det vanlig at sånt dukker opp etter en viss tid den har stått på? hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

etter mye om og men sendte jeg inn projektoren til Anovo som utførte service på den. Det hele tok 4 uker og jeg måtte ringe og mase får å få fortgang i reparasjon da projektorens status var "satt på test" i 4 uker. Dagen etter jeg hadde ringt var dette oppdatert. Men nå som jeg har fått den tilbake så er jeg litt opgitt over at de ikke har løst problemet. Stripen er der ennå og vandrer fra bunn til topp fortsatt. Hva skal jeg gjøre?? Sende inn igjen til service? Hater sånne ting som ikke blir reparert....

Lenke til kommentar

Ja, det er bare ved bruk av hdmi til pc og ps3 dette dukker opp. Har prøvd med ny hdmi kabel og en annen blu-ray avspiller ingen ting fungerer. Koblet til xbox360 der kommer linjen aldri opp. Men problemet er der ennå etter den har vært på service.. på service lappen står det: byttet MB, testet lenge nok. vet ikke hva jeg skal gjøre. er så irriterende med den linjen på det ellers så fine bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...