Gå til innhold

Bra SLI oppsett?

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å kjøre SLI. Er dette noen bra SLI oppsett? Eg har ikje store peiling på SLI så hadde vore kjempe greit å fått noen råd. Thanks!

- Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366, DDR3

- 2 stk Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

- Corsair Dominator DDR3

- AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du er fast bestemt for å gå for en i7 prosessor, dyrt hovedkort og dyr ram?

Hva skal pc'n brukes til, hva slags skjerm har du stående fra før, og hvilket prisninå er ønskelig?

Niks er ikje heilt bestemt ka eg skal gå for, det er det eg prøver å finne ut her. Pcen skal brukes til gaming, film og musikk stort sett. Eg har en Samsung 22" LCD skjerm. Vell har lyst på ein ganske så bra pc så er villig til å betale for ka prisen kommer opp til. Men for å seie en max er det 20 000 KR.

Du må nok opp i minst 1000w, vis du skal ha 2x hd4870x2.

det heter også Crossfire vis du skal kjøre 2 ati kort. SLI er nvidia.

Ok. Vell nå vett eg det. Lært noe nytt i dag og xD

Lenke til kommentar

Har du tenkt på kabinett? Lian Li A10B er et veldig bra kabinett. God luftflyt, ser bra ut og relativt lett å jobbe i. Koster litt, men omtrent verdt prisen. Der har du også plass til to strømforsyninger. Kjekt når eksisterende strømforsyning blir for liten, for da kan man bare bestille en liten en i tillegg, istedetfor å kaste den gamle =)

Og med den skjermen holder det med 1stk. 4870x2.

Intel i7 920 med 6gb ram er nok et bra valg for fremtiden. De er visst gode overklokkere også. Prisen er høy, men ikke avskremmende horribel. Vil uansett anbefale å aldri vurdere mindre enn 6gb ram. Er avnskelig å få til 4 siden i7 bruker triple kanaler for minne

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å kjøre SLI. Er dette noen bra SLI oppsett? Eg har ikje store peiling på SLI så hadde vore kjempe greit å fått noen råd. Thanks!

- Corsair Dominator DDR3

kan anbefale gtx280 i SLI på det varmeste;) kjøp en 24" skjerm ved siden av for å få fult utbytte av korta. og ikke mindre enn 850w psu er å anbefale.

Lenke til kommentar
Har du tenkt på kabinett? Lian Li A10B er et veldig bra kabinett. God luftflyt, ser bra ut og relativt lett å jobbe i. Koster litt, men omtrent verdt prisen. Der har du også plass til to strømforsyninger. Kjekt når eksisterende strømforsyning blir for liten, for da kan man bare bestille en liten en i tillegg, istedetfor å kaste den gamle =)

Og med den skjermen holder det med 1stk. 4870x2.

Intel i7 920 med 6gb ram er nok et bra valg for fremtiden. De er visst gode overklokkere også. Prisen er høy, men ikke avskremmende horribel. Vil uansett anbefale å aldri vurdere mindre enn 6gb ram. Er avnskelig å få til 4 siden i7 bruker triple kanaler for minne

Kabinett har eg men ellers takk for tipse. Er ikkje så flink det med å overklikke men har planer med å få lært meg mer om det. ^^

- Corsair Dominator DDR3

kan anbefale gtx280 i SLI på det varmeste;) kjøp en 24" skjerm ved siden av for å få fult utbytte av korta. og ikke mindre enn 850w psu er å anbefale.

Å kjøre 2 skjermer meiner du? Går det ann vis man har SLI?

Lenke til kommentar

med de nyeste driverne så skal visst 2 skjermer være støttet i SLI. ellers så kan du kjøpe en sånn dings fra matrox som gjør at du kan kjøre flere skjermer med både SLI/CROSSFIRE,men disse er ganske dyre,men siden de nyeste driverne skal støtte flere skjermer med mgpu så trengs ikke den ekstra adapteren fra matrox.

Lenke til kommentar
med de nyeste driverne så skal visst 2 skjermer være støttet i SLI. ellers så kan du kjøpe en sånn dings fra matrox som gjør at du kan kjøre flere skjermer med både SLI/CROSSFIRE,men disse er ganske dyre,men siden de nyeste driverne skal støtte flere skjermer med mgpu så trengs ikke den ekstra adapteren fra matrox.

Ok da. har en 42" Samsung LCD skjerm til TV og film bruk. Er det då muligt då å kople den opp til SLI?

Lenke til kommentar

SLI = det nVidia kaller 2 Grafikkort sammen (støtter maks 3 Grafikkort)

Crossfire = Det ATI kaller sitt multiGPu system (støtter opp til 4 GPU)

ja du kan koble 42" opp på dataen slik at det du ser på 22" ser du på 42" tommern. dette bruker du en kabel til ;)

Lenke til kommentar
SLI = det nVidia kaller 2 Grafikkort sammen (støtter maks 3 Grafikkort)

Crossfire = Det ATI kaller sitt multiGPu system (støtter opp til 4 GPU)

ja du kan koble 42" opp på dataen slik at det du ser på 22" ser du på 42" tommern. dette bruker du en kabel til ;)

Jau 42" er kopla opp til denne pcen. Men bruker det ikje så mye etter eg fekk meg blueray spilleren. Så hadde ikje gjort meg så mye vis det ikje funga med 2 skjermer på SLI men vis det fungerer så er jo bare det fint. ;)

Endret av Qnips
Lenke til kommentar

Ok så ser da dette ut som et bra SLI oppsett?

- 2 stk XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3

- Corsair Dominator DDR3

- Intel Core i7 920

Så får eg vell finne meg ein nye strømforsyner. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Ok så ser da dette ut som et bra SLI oppsett?

- 2 stk XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3

- Corsair Dominator DDR3

- Intel Core i7 920

Så får eg vell finne meg ein nye strømforsyner. Noen anbefalinger?

oioioioioi;)

dette systemet kommer til sende fps'en til skyene i de fleste spill. dyrt oppsett,men fy pokker for en sprek maskin du får.

anbefaler raptordisk og en 24" skjerm for fult utbytte;p

psu anbefaler jeg hx 1000w fra corsair. bruker det samme til mine gtx280 i sli;)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...