LPG55AMG Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Noen som har erfaringer med dette hovedkortet? Prøver å sette sammen en "fremtidsrettet" E8500 maskin (til min søster) med et P45 hovedkort, er vel det(P45) som er verdt å sattse på nå? Maskine skal koste rundt Kr 5000,-. Bruksområde er "vanlig" multi bruk(altså ingen spilling)med vekt på foto behandling (og en sjelden gang enklere video redigering). forslag mottas med stor takk Edit: Egentlig var det samme kortet men med "R" på slutten jeg hadde basert valget på. Trenger ikke raid men det er jo dette kortet som har fått all de positive omtalene. Endret 2. desember 2008 av LPG55AMG Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er nok et fint hovedkort, men det er kanskje litt mer rettet mot folk som skal spille (kjøre crossfire) og for de som skal overklokke. Din søster trenger neppe et kort som støtter flere skjermkort og heller tror jeg ikke at hun vil overklokke. Du kan helt sikkert gå for et billigere P35 alternativ og spare litt der. De pengene du sparer kan du eventuelt investere i en QuadCore (f.eks Q6700 til 2000) som vil antaglivis gjøre ventetiden på videorendering litt kortere sammenlignet med en E8500. Lenke til kommentar
LPG55AMG Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Det er nok et fint hovedkort, men det er kanskje litt mer rettet mot folk som skal spille (kjøre crossfire) og for de som skal overklokke. Din søster trenger neppe et kort som støtter flere skjermkort og heller tror jeg ikke at hun vil overklokke. Du kan helt sikkert gå for et billigere P35 alternativ og spare litt der. De pengene du sparer kan du eventuelt investere i en QuadCore (f.eks Q6700 til 2000) som vil antaglivis gjøre ventetiden på videorendering litt kortere sammenlignet med en E8500. Støtte for flere skjermkort er nok ikke viktig nei. Ang overklokking er det ikke aktuelt nå, men tanken er at dette kan vere aktuelt i fremtiden istede for oppgradering(den pcen blir nok ikke byttet ut på lenge). Hva er ulempene med å velge et P35 alternativ? Har du noen forslag til kort? I forhold til bruken hadde jeg egentlig konkludert med å gå for DualCore men... Video redigering blir det nok ikke mye av. (har forandret litt i teksten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå