Gjest Usikker fra Bergen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg skriver dette som gjest, da jeg har mennesker i min omgangskrets som er aktive på Diskusjon.no! Oh yeah, formelt. Uten å gå alt for detaljert inn hadde jeg problemer på barneskolen. Seriøse problemer. Mitt temperament ga meg regelrett bank minst to ganger i uken, meldinger med venn og lite respekt. Jeg hadde til slutt kun en venn igjen. Eller, to venner fra 5. til 6., men han teller ikke. Jeg hadde kun denne ene gode vennen, fordi han var like mye hatet som meg. Jeg bestemte meg for å skjerpe meg, og over sommeren til Ungdomsskolen forbedret jeg meg kraftig!! Jeg var mye roligere, snakket kun når jeg ble tilsnakket og var aldri frekk i kjeften. Det virket. Etter første halvår i 8. begynte jeg å vise litt mer tegn til liv, og slik vokste det ut hele ungdomsskolen. Problemet var- og er dog at jeg ikke fant en SKIKKELIG guttevenn som jeg bandt meg til. Jeg er veldig god venn med de aller fleste jentene også dem som "går ut" hver helg, allikevel har jeg aldri gått ut. Det har bare blitt til at vi er veldig gode venner, og jeg er litt lei av det. Ikke for å virke arrogant, men; jeg er høy, morsom og pen. Jeg er hyggelig og snakker mye med de jeg er rundt. Nå i det siste har jeg "infiltrert" meg inn i en ny vennegjeng - når jeg begynte på VGS. Her har det bare gått i pluss!! Men still; vi snakker bare jenter, selv om jeg har kontakt med guttene er det ikke slik at vi er med hverandre på fritiden. Jeg vet om en jente som liker meg, og kanskje en til, allikevel blir jeg aldri invitert med ut. Har noen tips til hvordan jeg skal gå frem når jeg skal ut!? Hva skal jeg spørre om, skal jeg spørre mine beste veninner eller de jeg har truffet en eller to ganger? Hvordan gjør jeg mtp. foreldre?! Jeg har ingen gutte-venner jeg kan overnatte hos, og jeg har en mindre søster og en mindre bror, så jeg må passe på dem om mamma og pappa skal på fest. Og sist men ikke minst; hva er beste måten å få "gutte venner" på!? Forøvrig kan det vel nevnes at jeg har løyet om at jeg drikker, men drikker sjeldent(brainstorm, I know). Det å være ruset skal gå greit da jeg har røykt/røyker aot. hasj. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Du trenger ikke å vente på å bli invitert med ut. Inviter deg selv en helg du vet det skjer ting. Du trenger ikke å gjøre det direkte, bare spør en av jentevennene eller guttene i den gjengen du gjerne vil bli bedre kjent med om noen vil finne på noe. Hvis de har noe planlagt så blir du garantert invitert med. Det virker jo som om du er en kul kis som kan snakke for deg og bidra positivt i sosiale situasjoner. Felles interesser er ofte viktig i vennskap. Ikke push for mye og prøv for hardt å bli venn med spesifikke mennesker - vennskap kommer naturlig over tid når man lærer hverandre å kjenne og oppdager felles interesser/verdier/holdinger/whatever. Og forresten, du bør kanskje holde litt tilbake ang. hasjen og ikke velte ut om at du pleier å røyke det på en regelmessig basis. Det er mange fordomsfulle mennesker i denne verden. Alkohol er som regel mer akseptert. Men ikke føl deg presset til å drikke. Unngå også å være høy rundt nye mennesker ;P Husk på at det tar tid å bygge sosiale nettverk. Ta tiden til hjelp og vær tålmodig så ordner det seg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er 100 % tabu på hajsen. Jeg har forsåvidt kanskje klart å bli med ut til neste helg. Men hvordan gjør jeg med foreldre!? :S Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Du lyver selvsagt så det renner av deg å sier du bare skal sove over hos noen. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Er det ei helg ingen har spurt om jeg blir med "ut", spør jeg enkelt og greit rundt om folk skal ut, de sier ja og spør om jeg skal, jeg sier ja, men vet enda ikke hvor, og vips har du fest å dra på. Hva mener du med hva du gjør med foreldrene? Lenke til kommentar
Dr_nick Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 For å si det sånn: du er neppe alene om å føle det slik i den alderen der. Mange, selv de som virker übersosiale kan kanskje føle det slik du gjør. Jeg tror rett å slett du hindrer deg selv litt ved å være så usikker som du er. Om du spør andre "hva som skjer i helga" vil ingen reagarer noe på dette, og langt mindre reagere på om du spør om å bli med. Vær positiv, åpen og interessert så vil folk bare synes det er hyggelig om du spør om å være med. Om du allikevel synes dette er vanskelig, så kan du kanskje prøve å få til en klassefest? Uansett, er det bare deg selv som hindrer deg å gjøre dette. Du må ikke sove hos noen, du må ikke være bestekompis for å dra på ens fest, og om du i tillegg har draget på noen av damene, kan du jo be noen av disse med deg? Ta sjansen, det er eneste mulighet! Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Begynn med en fritidsaktivitet. Tennis. Dykking. Jakt. Kortspill. Hundedrap. Spisekonkurranser. Og slike ting. Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg vil ha noen å spille golf med ): Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du mener "ut" som i "ut på byen" right? Vel, mushaboom sier ca det samme som jeg tenker, spesielt det med å være forsiktig med å være skækk foran nye mennesker, brent meg på det et par ganger o.O drama Men vil også legge til at det er jo fult mulig for deg å invitere dem ... Også når det er snakk om å dra på byen så hadde jeg heller prioritert damene som selskap, guttene kan du heller røyke med på hverdagene og bare chillern med dem. Og du finner sikkert en eller annen kul fyr etterhvert, de dukker opp om du bare møter opp der folk er =) Lenke til kommentar
iamzim Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Men hvordan gjør jeg med foreldre!? :S Gjør som jeg gjorde da jeg var tretten; pulveriser to sovetabeletter og dryss det i vinglassene før du går ut. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil ha noen å spille golf med ): det finnes så godt som ingen jenter som spiller golf:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå