Gjest Gutt16 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 hei! jeg er en gutt på 16 år. jeg lurer på en ting..ehm. la oss gå rett på. Jeg klarer ikke trekke forhuden på penisen min bak penishode uten at det gjør vondt. det gjør ikke bare litt ondt men rett og slett jævlig ondt. jeg lurer på om dette er normalt eller? Lenke til kommentar
brutal_kvinne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Hei! Det skal ikke gjøre vondt når du trekker forhuden tilbake,det betyr at den antakelig er for trang. Det du burde gjøre, er å gå til fastlegen din og fortelle om problemet. Han vil da antakelig undersøke deg og om det er slik som det høres ut at den er for trang, vil han henvise deg videre slik at du kan få det operert. Det høres ille ut, men det som gjøres da er at det snittes litt i den så den blir videre, og du vil da kunne dra den tilbake uten problemer. Det er kanskje en litt pinlig greie å legge ut om, men du bør gjøre det. Trekk pusten dypt og bus ut med det hele så er det overstått. Selv om det kan være litt vanskelig,kanskje få mamma med på laget? (Det er forresten en annen tråd her inne som heter "Trang forhud operasjon",der er en kar som har fått fikset saken med god erfaring :-) ) Endret 1. desember 2008 av brutal_kvinne Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 takk for svar. jeg tror det blir litt vell flaut med den moren jeg har. men da må jeg altså gå til fastlegen min, vet du om du er nødt til å bestille time etc? en ting til, siden jeg vil helst unngå at foreldrene mine får vite det, er det ikke sånn at legene har taushetsplikt når jeg er over 16? og vil du kunne se dette snittet i etterkant? igjen, takk for svar. Lenke til kommentar
brutal_kvinne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ja, legen har taushetsplikt om du er 16 år og ingen informasjonsplikt til dine foreldre. Du kan ringe til kontoret der du har fastlege og bestille time, eller gå på en helsestasjon for ungdom og få en legetime der om det finnes der du bor. Da får du en vurdering om det kan være mulig å utvide forhuden ved bruk av en type krem som smøres på morgen og kveld hvor du etterpå skal prøve å tøye forhuden tilbake forsiktig. Dette skal prøves ut over tid. Om legen din mener at kanskje operasjon er like greit å gjennomføre, henviser han deg til en kirurg som tar en ny vurdering for å se om det er det rette å gjøre. Du vil kunne se at forhuden er annerledes, men vil antakelig gjøre det bedre for deg på sikt ved at du slipper smerter av sårhet, trang forhud kan gi problemer ved samleie fordi du lett kan bli sår for eksempel. Bestille time og stille opp på den hos en lege kan du gjøre på egenhånd, men jeg ville råde deg til å ta en prat med moren din selv om det er flaut om det skulle bli aktuelt med operasjon. Selv om det er gjort på en dag, kan det være kjekt med en forelder i nærheten selv om det er pinlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Du må nok bestille timer, men tror de har enkelte dage hvor det er sånn "umiddelbar hjelp", legen min har i alle fall en dag i uka hvor hun tar folk som ikke bestiller time/mp ha time fort. Og foreldrene dine trenger nok ikke å få vite noe om det hvis du ikke vil. Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 takk for begge svarene. Jeg er vant med å være på sykehuset har jo diabetes i tilegg så er jo regelmessig innom der. men jeg tror ikke forhuden min er så veldig trang egentlig, har jo fått den over hodet ett par ganger, men det gjorde grusomt vondt. men jeg satser på at jeg går til fastlegen min om en ukes tid eller noe sånt. Lenke til kommentar
brutal_kvinne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det høres ut som en bra plan. I mellomtiden får du passe på at du er nøye med å holde det rent under den, og ikke bruke for mye såpe. Ikke press den tilbake om det gjør så veldig vondt,du kan få sprekker i huden som blir til sår som kan gjøre ting verre. Lykke til,håper ting ordner seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå