Propofol Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Når man har fått tilsendt billetter på en interkontinental flight, hvordan skiller man mellom lokal tid, GMT (Greenwich Mean Time) og Norsk tid i en elektronisk billett? Eks: FROM /TO FLIGHT CL DATE DEP OSLO AIRPORT SK 1342 L 14DEC 1710 FLIGHT OPERATED BY SAS NORWAY LONDON LHR ARRIVAL TIME 1750 TERMINAL : 3 LONDON LHR VS 3424 Q 14DEC 2130 TERMINAL : 3 HONG KONG ARRIVAL TIME 1750 TERMINAL : 1 Dette er jo viktig å holde styr på, sånn at man får planglagt reisen litt bedre med tanke på hvile og søvn. Greit om noen kommer med et fornuftig svar. Lurer forsåvidt også på hva "CL" betyr. Er det "class"? - aero Endret 1. desember 2008 av ███AERO███ Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er alltid lokal tid det refereres til på flybilletter. Verre enn det er det ikke. Avreise OSL klokken 1710 lokal tid, og ankomst LHR klokken 1750 lokal tid, så igjen avreise LHR 2130 lokal tid og ankomst HKG klokken 1750 lokal tid. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Alle tider er lokale, men fligheten til Hong Kong kan umulig være direkte. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Alle tider er lokale, men fligheten til Hong Kong kan umulig være direkte. London - Hong Kong er direkte. Hva tenkte du på? Takk for svar begge to. .. but what is "CL"? Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 CL betyr nok klasse, ja.. Jeg begynte forøvrig å stusse litt på flightnummeret: VS 3424.. VS er Virgin Atlantic, og de flyr forøvrig fra London (LHR) til Hong Kong (HKG).. Kikket innom nettsidene deres, og fant ut at de har en flight med avgang 21:30 den 14. desember, men den lander faktisk 17:40, og ikke 17:50 som din flight.. Og ikke heter den VS 3424, men VS 200... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 London - Hong Kong er direkte. Hva tenkte du på? Flighten min til Beijing var mange timer kortere. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 CL betyr nok klasse, ja.. Jeg begynte forøvrig å stusse litt på flightnummeret: VS 3424.. VS er Virgin Atlantic, og de flyr forøvrig fra London (LHR) til Hong Kong (HKG).. Kikket innom nettsidene deres, og fant ut at de har en flight med avgang 21:30 den 14. desember, men den lander faktisk 17:40, og ikke 17:50 som din flight.. Og ikke heter den VS 3424, men VS 200... Flightnummeret VS 3424 er ikke korrekt. Var bare noe jeg skrev inn siden jeg ikke husket det ekte. Men de 10 minuttene er vel ingen ting å henge seg opp i siden dette kan være innregnet som rush, samtidighetskonflikter av andre slag eller taxi til rwy (Hong Kong Intl. er en av verdens størte flyplasser ). Skal komme med flightnummer når jeg finner det i billetten. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 De forskjellige Class-kodene som blir brukt, hva betyr de? Med SAS er det "L", Med Virgin Atlantic til Hong Kong er det er det "Q" og retur fra Hong Kong med Virgin Atlantic er det "X". Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 London - Hong Kong er direkte. Hva tenkte du på? Flighten min til Beijing var mange timer kortere. Avstanden mellom LHR og PEK er kortere enn mellom LHR og HKG. Har selv fløyet til Beijing og Hong Kong med British Airways og da brukte jeg i overkant av 9 timer til PEK og nesten 12 timer til HKG. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Avstanden mellom LHR og PEK er kortere enn mellom LHR og HKG.Det kan jeg ikke helt forstå, Beijing ligger da lengere øst. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det kan jeg ikke helt forstå, Beijing ligger da lengere øst. Et lite hint her er jordklodens krumning, men i stedet for å skrive en forklaring så legger til en link. Great Circle Mapper Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 CL er booking class. Bookingklasser har vi like mange av som bokstaver i alfabatet, basically, mens vi har tre/fire "classes of service". Både en Q og X er økonomi-billetter, i "M-kabinen", økonomiklasse. Hvilken bookingklasse som er billigst avhenger av ekstremt mange ting, blandet annet hvilket land billetten er utstedt i etc. Ofte er Q blandt de kjipeste/billigste billettene, dog ikke med SAS. Og om noen kom frem til over; det er alltid local time det henvises til. I luftfarten omtaler vi eventuelt GMT som zulu-time, ofte anført av en Z etter tiden(1430Z). Dette er imidlertid på flightplaner etc og ikke noe som noen sinne vil komme på en bekreftelse til passasjer. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 CL er booking class. Bookingklasser har vi like mange av som bokstaver i alfabatet, basically, mens vi har tre/fire "classes of service". Både en Q og X er økonomi-billetter, i "M-kabinen", økonomiklasse. Hvilken bookingklasse som er billigst avhenger av ekstremt mange ting, blandet annet hvilket land billetten er utstedt i etc. Ofte er Q blandt de kjipeste/billigste billettene, dog ikke med SAS. Og om noen kom frem til over; det er alltid local time det henvises til. I luftfarten omtaler vi eventuelt GMT som zulu-time, ofte anført av en Z etter tiden(1430Z). Dette er imidlertid på flightplaner etc og ikke noe som noen sinne vil komme på en bekreftelse til passasjer. Takk for svar. Er du PPL elns? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har hakket under PPL i USA(Recreational). Men har jobbet mye med komersiell luftfart, trafikk etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå