Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ja og blant de spørsmålene ser jeg ingen ting nevnt om PS3 eller X360 så hvorfor dra dem inn når han ikke har spurt om det? Det er PS2 som er interesangt for hannes del, ikke de andre. Det er tøft nok å gjøre valget, hvorfor forvirre folk som har direkte spørsmål? Og kan dere droppe biler? Jeg har ikke snøring på biler og henger i spillforum delen fordi jeg er interesert i spill, ikke biler. Biler har sitt eget forum. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ja og blant de spørsmålene ser jeg ingen ting nevnt om PS3 eller X360 så hvorfor dra dem inn når han ikke har spurt om det? Det er PS2 som er interesangt for hannes del, ikke de andre. Det er tøft nok å gjøre valget, hvorfor forvirre folk som har direkte spørsmål? Og kan dere droppe biler? Jeg har ikke snøring på biler og henger i spillforum delen fordi jeg er interesert i spill, ikke biler. Biler har sitt eget forum. I all verden? Han spurte jo om andre konsoller kan være bedre egnet. Andre konsoller= ikke PS2. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Han nevnte og "Spill til to barn på 5 og 8." og da sier deg seg selv at Gears of War 1 og 2, Bioshock, Resistance 1 og 2 og GTA 4 ikke er noe valg. Han spurte og konkrete spørsmål rundt PS2 som blir besvart men drukner i fjas rundt pris og uinteresange ting rundt PS3 og X360. Det er barnespill han i første omgang ser etter, og da er PS2 et supert valg samt at det er meg kjent at PS3 og X360 er ikke akkurat barnekonsoller per i dag. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Bear, du kom inn hit og kjeftet på alle som ikke holdt seg til saken, men er selv endt opp langt utenfor temaet for tråden. Slutt nå å prøv å være bedre enn alle andre, det kler deg ikke og du kommer til å møte deg selv i døren snart. Regner med at TS har fått nok innspill på det han lurte på så jeg synes denne saken bare bør dø ut. Kort oppsumering av tråden: - PS2 er enda et godt valg hvis du ikke bryr deg om dagens grafikk - Billig konsoll og enda billigere spill - Masse spill for barn. Min nevø hadde en fra han var 8 og har hatt masse glede av den - Kan chippes, men da går garantien. Chip gjør at du kan spille backup og import, men bør gjøres av folk med erfaring fra chipping - Kan ikke spille spill fra amerika uten chip. Hvis TS lurer på noe mer kan du alltids sende en PM. Vet ikke alt, men skal svare på beste evne Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Proklamerte ingen ting om off topic, rantet av meg at det er unødvendig å dra inn pris sammenligning og svadapratet om hvem som er best av X360 og PS3 i en diskusjon om det er lurt å kjøpe PS2 i dag. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Han nevnte og "Spill til to barn på 5 og 8." og da sier deg seg selv at Gears of War 1 og 2, Bioshock, Resistance 1 og 2 og GTA 4 ikke er noe valg. Han spurte og konkrete spørsmål rundt PS2 som blir besvart men drukner i fjas rundt pris og uinteresange ting rundt PS3 og X360. Det er barnespill han i første omgang ser etter, og da er PS2 et supert valg samt at det er meg kjent at PS3 og X360 er ikke akkurat barnekonsoller per i dag. Ok, jeg skjønner at du er typen som aldri kan innrømme at du har gjort feil, dvs lest feil i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vet jo at han spør om andre alternativer men ser ikke noe andre reelle alternativer, i alle fall ikke i PS3 eller X360 og ser ingen grunn til at disse skal nevnes i den sammenhengen han spør heller, dvs til barn i ung alder. Derfor ser jeg ingen grunn til å dra dem frem, han er jo nok forvirret som det er fra før av og jeg synes ikke det er noe reelt å gjøre personer mer forvirret om man kan unngå dette. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vet jo at han spør om andre alternativer men ser ikke noe andre reelle alternativer, i alle fall ikke i PS3 eller X360 og ser ingen grunn til at disse skal nevnes i den sammenhengen han spør heller, dvs til barn i ung alder. Derfor ser jeg ingen grunn til å dra dem frem, han er jo nok forvirret som det er fra før av og jeg synes ikke det er noe reelt å gjøre personer mer forvirret om man kan unngå dette. Så fordi du ikke synes det er noen reelle alternativer så skjeller du ut andre som gjør det... Også ganske imponerende at du ikke klarer å se 360 arcade som et alternativ når det ikke blir noe dyrere enn PS2. 360 har jo tross alt en mye bedre fremtid enn PS2 og det er ikke mangel på barnespill lenger heller. Neste gang du skal skjelle ut folk som faktisk svarer på spørsmål, les tråden litt nøyere først. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 så du mener xbox 360 ikke er alternativ? Er jo mange barnespill til maskinen og mange fler klare til nedlasting.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så fordi du ikke synes det er noen reelle alternativer så skjeller du ut andre som gjør det... Også ganske imponerende at du ikke klarer å se 360 arcade som et alternativ når det ikke blir noe dyrere enn PS2. 360 har jo tross alt en mye bedre fremtid enn PS2 og det er ikke mangel på barnespill lenger heller. Neste gang du skal skjelle ut folk som faktisk svarer på spørsmål, les tråden litt nøyere først. Hvilken relevansen har f.eks: PS2:konsoll 979 håndkontroll 349 * 3 = 1047 TOTAL = 2026 Wii: Konsoll 2295 Wii remote 499 * 3 = 1497 Wii nunchuck 299 * 3 = 897 Wii klassisk kontroller (brukes i gamle spill som kan kjøpes online) 299 * 4 = 1196 TOTAL 4 REMOTE = 3792 + 4 NUNCHUCK = 4689 + 4 KLASSISK = 5585 360: konsoll Arcade 1395 håndkontroll 499 * 3 = 1497 TOTAL = 2892 Opp mot det trådstarter spør om? Eller f.eks: Hvorfor ikke heller 360 arcade? Den koster jo det samme som PS2 men er jo mye, mye kraftigere og får alle de nye spillene i motsetning til PS2. Hva har kraft og nye spill mot det trådstarter ønsker? Hva har det sammensuriet av tall å gjøre med det trådstarter spør om? Fremheving av preferanser vil jeg si, man forsøker å pushe en konsoll som "bedre" uten at dette har relevanser for tråden. Prek nå ikke om lesing av trådstarers hovedintensjoner når du kommer med slikt som "kraftigere enn PS2" svar som du gjorde, det er definitivt ikke det trådstarter spurte om og faller heller ikke under andre konsoller. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva har kraft og nye spill mot det trådstarter ønsker? Hva har det sammensuriet av tall å gjøre med det trådstarter spør om? Fremheving av preferanser vil jeg si, man forsøker å pushe en konsoll som "bedre" uten at dette har relevanser for tråden. Prek nå ikke om lesing av trådstarers hovedintensjoner når du kommer med slikt som "kraftigere enn PS2" svar som du gjorde, det er definitivt ikke det trådstarter spurte om og faller heller ikke under andre konsoller. Du prøver å ro deg unna seg jeg. Igjen, han spurte om andre konsoller var bedre egnet også. Jeg nevner jo bare at 360 er kraftigere og at det kommer mange fler nye spill til den enn PS2 for å vise forskjellene på to maskiner som koster det samme. Om det er relevant for vedkommende aner ikke jeg men det er jo for å vise forskjellene på dem. 360 er tross alt mer enn 5 år nyere teknologi, er vel ikke så rart at man nevner det? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg og båten min er veldig gode venner og har derfor svært få behover for roing. Men jeg ser du unngår direkte besvaring av det jeg spurte om, ikke uventet egentlig. Ja er X360 bedre egnet enn PS2 til det formålet trådstarter spør om? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg og båten min er veldig gode venner og har derfor svært få behover for roing. Men jeg ser du unngår direkte besvaring av det jeg spurte om, ikke uventet egentlig. Ja er X360 bedre egnet enn PS2 til det formålet trådstarter spør om? Hva er det jeg ikke svarer på? Det der? Ja, jeg synes det nå som 360 koster akkurat det samme og har haugevis av barnespill. Man får også med 6 spill på arcade som alle er fine for barn vs null på PS2 til samme pris. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vel jeg er kraftig uenig samt at PS2 har et mye dypere og bredere utvalg av barnespill enn X360 har, f.eks på narvesen er det fluss av PS2 spill myntet på barn til rundt 80-90 kr stk. Du får en god del spill for 700 kr for å si det slik. I tilegg har du PS1 som har enda større utvalg. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Edit: beklager min barnslige oppførsel i denne, nå redigerte, posten LA NÅ DENNE TRÅDEN DØ UT! Endret 2. desember 2008 av sphaa Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 360 er dårlig alternativ sammenlignet med PS2 til barn på 5 og 8. 360 er også konsollen med klart dårligest utvalg med norsk-språklige titler. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ikke bare er 360 uegnet for barn, men jeg vil tro de aller fleste vennene til de to på 5 og 8 år også besitter en PS2 i en eller annen form. Å anbefale 360 til unger på den alderen er etter min mening useriøst. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ikke bare er 360 uegnet for barn, men jeg vil tro de aller fleste vennene til de to på 5 og 8 år også besitter en PS2 i en eller annen form. Å anbefale 360 til unger på den alderen er etter min mening useriøst. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042530 Du får fortelle det til denne fyren da. Forøvrig ikke akkurat overrasket over at du mener det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 La oss kutte ut dette OT-pratet før det tar helt overhånd. Og prøv å fokuser på det det spørres om, nemlig en konsoll som skal brukes av unger. Prøv å grunngi hvorfor den ene alternativet er bedre enn det andre med eksempler, antallet titler for barn på de forskjellige plattfomene osv, istedet for å la dete bli en genrell "Vs-diskusjon". AtW Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Så vidt jeg vet, så har PS2 kun to kontrollere. Mener å ha sett en slik adapter som lager flere porter. Tviler også på at de fleste spill støtter dette, mange spill til 360 har 4 player. Kontrollere får du også for rundt 150 kr på eBay. 360 har også barnespill, og det er en mye mer oppdatert spillmaskin. Tviler på at de har lyst til å spille på gamle spillmaskiner når vennene deres har nye.. Også er det jo alltid tøft å være den i gjengen som har den beste.. ;D Edit: Jeg vil også foreslå Wii. Min bror har min på rommet sitt, og han spiller ofte på den, da går det mye i Wii Sports. SSX er også en favoritt hos han. Wii er egentlig den konsollen jeg kan anbefale mest for barn. Som du nevnte i første post, så liker nok barna dine Super Mario. Nintendo er de eneste med Mario spill, og jeg kjenner mange som har kjøpt seg Wii pga Super Mario Galaxy. Ting er heller ikke så dyrt hvis du kjøper utstyret fra eBay. Det gjelder egentlig alle konsoller. Kontrollere og slikt er nemmelig ikke regionsperret. Endret 2. desember 2008 av Maerl1d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå