Gå til innhold

PS2 - er dette fremdeles et alternativ...

BillyJoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten alle barn i den alderen har en ps2, noe som gjør at det er mulig å låne spill av hverandre. Spill til ps2 finnes også brukte til en 70,- noe som er knallbra. :)

Det jeg lurer på er hvor lenge har du tenkt at barna skal ha maksinen før de eventuelt bytter den ut?

Lenke til kommentar

Her er et lite regnestykke som ikke har blitt nevnt:

Du snakket om å spille 4 stykker på konsollen, og da bør du se på dette (priser hentet fra elkjøp):

PS2:

konsoll 979

håndkontroll 349 * 3 = 1047

TOTAL = 2026

Wii:

Konsoll 2295

Wii remote 499 * 3 = 1497

Wii nunchuck 299 * 3 = 897

Wii klassisk kontroller (brukes i gamle spill som kan kjøpes online) 299 * 4 = 1196

TOTAL 4 REMOTE = 3792

+ 4 NUNCHUCK = 4689

+ 4 KLASSISK = 5585

360:

konsoll Arcade 1395

håndkontroll 499 * 3 = 1497

TOTAL = 2892

Lenke til kommentar

Dessverre utvikles det ikke noen nye spill til PS2 men heller porter fra Wii til PS2. Men om du er ute etter et formidabelt spillutvalg og ikke bryr deg om grafikk så er PS2 et meget klokt valg. Det inneholder spill som passer meget godt til alle samme, fra store til små.

PS2 er og kompatibel med så og si de fleste PS1 spill. Om du har barn vil jeg anbefale å titte innom Ebay eller andre bruktsjapper og se om du finner tak i spill som "The adventures of Lomax" og the første originale Rayman samt Pandemonium. Veldig gode spill både for store og små. Forøvrig er de nevnte spillene godt i bruk hjemme hos mine foreldre hvor mamma spiller dem titt og ofte.

Så konklusjon. PS2 er et meget god valg om du ikke bryr deg om grafikk og de nymotenes tingene samt at den har et godt spillutvalg.

Til dere resterende:

Går det fan steike meg ikke ann å svare konkret på hva som blir spurt fremfor å drasse inn med priser for PS3 og X360. Trenger dere fanebærere for disse konsollene å hele tiden proklamere dette tøvet for gud og envær mann som spør? Nå spurte han om PS2 var et godt valg eller ikke, greit at dere kommer med alternativer men dere klarer jo F meg ikke å stoppe med alternativene, dere er nødt til å dra tråden ut i pris sammenligning og et forbanna styr om hva som er best. Er det mulig å være så snevret i synsvinklene, t.o.m hester med skyggelapper har mer oversikt enn hva dere har.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Gutter,

Takk for alle innspillene, dere er alle svært verdifulle bidragsytere i denne for noen viktige debatten;-) Dere har på en grundig og fin måte belyst mange viktige elementer som bør inngå i en evaluering som jeg er inne i nå.

Mener også at Fhj og Bear^ på lunt og varmt vis setter fokus på noe som er et problem på alle forum jeg har besøkt, at tråder veldig fort avviker fra den retning trådstarter har indikert i sitt første innlegg (ja, bortsett fra på terrengsykkel.no, selvfølgelig:-)

Synes ikke dette har vært et problem i denne tråden foreløpig, det er jo umulig å vite for de som svarer om pris, fleksibilitet, fremtidige muligheter med konsollen osv er viktige elementer for meg eller ikke. For meg er det største problemet at jeg ikke ser mulighetene og begrensningene med de forskjellige konsollene, jeg kan for lite om det.

Det som tiltaler meg med PS2 er at det er mange spill tilgjengelig, til en ok pris. Det ser også ut til at ekstrautstyr er lett og rimelig tilgjengelig fra Ebay. Ekstra kontrollere og multitap koster jo ingenting (vel, 50 kroner eller så).

Gitt at det er noen år til online-spill og høyoppløst grafikk blir et krav, tror jeg at en PS2 kan gjøre god nytte for seg. Den kan jo havne på hytta om en 2-3 år dersom pappaen (meg:-) blir tvunget til en oppgradering.

Det jeg ikke har klart for meg ennå er hvilket utvalg av spill som finnes for 2 eller flere spillere. Synes Lego-spillene er bra, da to spillere kan samarbeide om oppgavene. Finnes dat andre spill som fungerer på denne måten? Hvilke spill finnes der 3 eller 4 kan spille samtidig?

Pokker meg vanskelig dette her, gutter:-) Wii er egentlig veldig flott med tanke på interaktiv lek, Xbox med Kung-Fu Panda og Lego Indiana Jones hadde passet så veldig bra, PS3 med online og blue-ray, og den eldre PS2 som har alle spillene og nesten alle mulighetene.

Takk for hjelpen så langt.

mvh,

BJ

Lenke til kommentar

Siden TS selv har skrevet disse to innleggene tolker jeg det som han snuser litt på alternativer også. Derfor synes jeg det var greit å sette opp en prisoversikt slik at det kan bli lettere å ta et valg.

Hvis jeg misforstod så beklager jeg.

Når behovet er spill på loftet for to barn og noen venner, vil noen av de andre konsollene være bedre egnet?

Aiaiai....dette så lett ut for et par-tre innlegg siden ;)

Får å gi et kort og greit svar:

PS2 er helt klart et godt valg hvis du ikke bryr deg om at grafikken er på dagens nivå. Konsollen har kanskje tidenes største spillbibilotek til en veldig billig penge. Nevøen min har hatt en fra han var 8 år og har masse spill som passer til sin aldersgruppe.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Wii er vel den eneste som kan chippes uten at det oppdages. D.V.S at man kan forandre programvaren uten å åpne konsollen.

Men dette anbefaler jeg deg ikke! Du bør vite hva du holder på med hvis du setter i gang med modding.

Trur alle konsollene har sone inndeling på DVD, untatt wii fordi den kan ikke spille DVD:)

Edit: trur jeg misforstod hva du spurte om. Ja, alle konsollene har sone inndeling på spill, men det går på PAL(europa) og NT(ett eller annet i USA)

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

NTSC :-) brukes forøvrig også i Canada, Korea og Japan.

Synes du burde gå for en "current-gen" konsoll (Dvs Xbox 360, Wii, PS3). Dette er en konsoll som du vil ha en temmelig god stund, og burde derfor gi svært mye for pengene. Alle 3 konsollene har party-spill som Singstar, Buzz osv. Så begynner ihvertfall ikke de små å syte over at alle de kule barna på skolen har PS3/Xbox360/Wii! :p

Endret av joananas
Lenke til kommentar
Wii er vel den eneste som kan chippes uten at det oppdages. D.V.S at man kan forandre programvaren uten å åpne konsollen.

Men dette anbefaler jeg deg ikke! Du bør vite hva du holder på med hvis du setter i gang med modding.

Tror ikke den disken som ble solgt, for import av spill virker lenger.

Forstod det etter å ha lest innlegget ditt på nytt.

Ja, alle konsollene har sone inndeling på spill, men det går på PAL(europa) og NT(ett eller annet i USA)

Dette er feil, både PS3 og PSP er sonefri på spill.

Jeg selv har handlet ca. 30 titler fra USA og Asia til de konsollene, og jeg har aldri opplevd problemer.

Jeg foretrekker som oftest norske forhandlere uansett, når de er konkuransedyktig på leveringsdato, eller om det er titler jeg ønsker å laste ned ekstra DLC for.

Liker spessielt å handle på netshop.no siden de ofte legger ved en sjokolade eller noe annet godteri. :p

Xbox 360 har også sonefrie spill i mange tilfeller, men her må du sjekke opp før du handler. PS2 har soner på alle spill. Wii har også soner.

Lenke til kommentar
Her er et lite regnestykke som ikke har blitt nevnt:

Du snakket om å spille 4 stykker på konsollen, og da bør du se på dette (priser hentet fra elkjøp):

PS2:

konsoll 979

håndkontroll 349 * 3 = 1047

TOTAL = 2026

Wii:

Konsoll 2295

Wii remote 499 * 3 = 1497

Wii nunchuck 299 * 3 = 897

Wii klassisk kontroller (brukes i gamle spill som kan kjøpes online) 299 * 4 = 1196

TOTAL 4 REMOTE = 3792

+ 4 NUNCHUCK = 4689

+ 4 KLASSISK = 5585

360:

konsoll Arcade 1395

håndkontroll 499 * 3 = 1497

TOTAL = 2892

Ikke helt riktig, man kan kjøpe kontrollere med ledning til 360, det har jeg gjort, og de koster 299kr stk. Du glemmer også at man må ha minnekort til PS2, det er 300kr ekstra.

Regnestykket ditt blir slik.

PS2 1000kr

Minnekort 300kr

3 ekstra kontrollere 1050

= 2350.

360 arcade 1400 (256mb minnekort følger med, samt 5 arcade spill og Sega superstar Tennis)

3 ekstra kontrollere 900kr

=2300kr.

Som vi ser så blir 360 arcade faktisk billigere og man får også med spill som har en verdi på rundt 750kr.

Til dere resterende:

Går det fan steike meg ikke ann å svare konkret på hva som blir spurt fremfor å drasse inn med priser for PS3 og X360. Trenger dere fanebærere for disse konsollene å hele tiden proklamere dette tøvet for gud og envær mann som spør? Nå spurte han om PS2 var et godt valg eller ikke,

Hva er galt med å anbefale en som spør om PS2 er et godt valg eller ikke en 360 når det blir like billig eller billigere enn PS2? Du sier jo selv at PS2 nesten ikke får spill lenger.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Fordi spørsmålene hans er ikke "hva er best av PS2 og X360" eller "hva burde jeg velge, PS2 eller X360". Spørsmålet er såre enkelt basert rundt PS2 og om det er lurt å kjøpe dette. At PS2 nesten ikke får spill ser ikke ut til å være trådstarters største problem men heller spillutvalget og PS2 har et spillutvalg som gruser X360, PS3 og Wii til sammens.

Lenke til kommentar
Fordi spørsmålene hans er ikke "hva er best av PS2 og X360" eller "hva burde jeg velge, PS2 eller X360". Spørsmålet er såre enkelt basert rundt PS2 og om det er lurt å kjøpe dette. At PS2 nesten ikke får spill ser ikke ut til å være trådstarters største problem men heller spillutvalget og PS2 har et spillutvalg som gruser X360, PS3 og Wii til sammens.

Nå spurte han jo om dette.

Vil PS2 være et alternativ som holder i noen år?

Er tilgang til PS2 spill fremdeles bra?

Er det mulig å utvide to porter (til kontrollene) til f.eks 4?

Når behovet er spill på loftet for to barn og noen venner, vil noen av de andre konsollene være bedre egnet?

Kom vel ikke frem før senere at han tydeligvis ikke var interessert i andre konsoller enda det ikke blir noe dyrere. Når man spør om andre konsoller vil være bedre egnet så er det vel ikke så rart at man får svar på det. 360 har jo en mye lengre fremtid enn ps2 og når den koster akkurat det samme ville det være idioti og ikke nevne det.

Blir som å ikke fortelle en som skal kjøpe bil at man kan få en ny BMW til samme pris som den 2000 modell Toyota han titter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...