Villanden Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ikke merket noe av Securom, så for min del kunne jeg ikke brydd meg mindre. Spillet skal kjøpes uansett. Dette er et spill man ikke laster ned, for man vet at man får det man betaler for. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Avean ser utrolig nok ikke virkeligheten i øynene.. Han ser ikke slikt som EA legger ut demoer av sine spill infisert med samme dritten.. Utrolig at du er så sneversynt Avean. Ja, pirater har mye av skylda, sånn er det bare. Men å tro at man forandrer noe idag med å pakke inn malware inn i alt av software så er du rett og slett bare DUM! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det burde vel ha gått opp for de fleste nå at DRM ikke handler om å hindre piratkopiering? Det handler om å slå beina ut under annenhåndsmarkedet for spill - ingenting irriterer distributører mer enn folk som faktisk kjøper spill, men ikke av dem. Piratkopiering blir en grei syndebukk når man skal rettferdiggjøre det. Rockstars valg om å inkludere SecuROM uten begrensning på antall aktiveringer betyr bare at de har misforstått fullstendig, noe følgende sitat bekrefter: "GTA IV PC uses SecuROM for protecting our EXE until street date has passed, to ensure the retail disk is in the computer drive [...] Med andre ord - det er greit å piratkopiere, så lenge du gjør det etter lanseringsdatoen. Lenke til kommentar
Rev-Rend Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Dette er vel pcgamere skyld i selv mener jegMest piratkopierte maskinen som finnes er nemligt pc. Kjenner omtrent ingen som kjøper pcspill . Mest piratkopierte maskin er fakitisk Nintendo DS. Jeg kjenner ingen som kjøper PC spill lenger, jeg heller. Alle jeg kjenner pleide å være Kjøpe litt/Laste ned litt. Men når de hørte om Bioshock så slutta de å kjøpe. Online aktivering. Koster mer, færre kunder, enklere å cracke. http://reclaimyourgame.com/ Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå har jeg ganske mange spill i hylla, da jeg liker å ha ting fysisk. Men etter at SecuROM har tatt helt av, så laster jeg ned da jeg ikke gidder å betale for et produkt som faktisk er dårligere enn det man finner på nettet. Veit ikke hva de som inkluderer SecuROM tror de tjener på det, men faktum er at det gjør at nesten samtlige PC-spillere ikke gidder å kjøpe spillet deres. Helt utrolig at de ikke skjønner det. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå har jeg ganske mange spill i hylla, da jeg liker å ha ting fysisk. Men etter at SecuROM har tatt helt av, så laster jeg ned da jeg ikke gidder å betale for et produkt som faktisk er dårligere enn det man finner på nettet. Veit ikke hva de som inkluderer SecuROM tror de tjener på det, men faktum er at det gjør at nesten samtlige PC-spillere ikke gidder å kjøpe spillet deres. Helt utrolig at de ikke skjønner det. Nesten enig, forskjellen er at jeg liker å ha lett tilgang på flere spill (Steam ). Hadde faktisk tenkt til å kjøpe det før utgivelse, men nå så dropper jeg det. Har nok spill å spille til det kommer på tilbud. Gadd heller ikke lese hele tråden. Tar utgangspunkt i at argumentene er "Piratkopiering skaper SecuROM, siden de vil forsvare inntekten." og "SecuROM er faktisk grunn til piratkopiering, det suger." er de vanligste argumentene . Lenke til kommentar
LaviX Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Trur at mye av grunnen til at folk piratkopierer er at prisen på spill er veldig høye. De fleste nye spill som blir slippi på markedet i dag ligger på +400 kr. Også mange av spilla man gir 400-500 kr for får man med en liten "fin" ting som heter Securom, som kan fucke opp pcn din. Selvom risken ikke er så stor er det ikke værdt å ta sjansen. Så klart er det spillernes feil at de laster ned priatkopier, men at spillselskapa slenger med dritt på spilla for de ærlige menneskene her i verden som faktisk gidder å kjøpe, detta blir for dumt! Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Dette er vel pcgamere skyld i selv mener jegMest piratkopierte maskinen som finnes er nemligt pc. Kjenner omtrent ingen som kjøper pcspill . Mest piratkopierte maskin er fakitisk Nintendo DS. Jeg kjenner ingen som kjøper PC spill lenger, jeg heller. Alle jeg kjenner pleide å være Kjøpe litt/Laste ned litt. Men når de hørte om Bioshock så slutta de å kjøpe. Online aktivering. Koster mer, færre kunder, enklere å cracke. http://reclaimyourgame.com/ Øhhh? Tror jeg må være månedens mest ufullstendige og forvirrende post 1. Først starter du med at Nintendo DS er den mest piratkopierte maskinen.. Det MÅ være bullshit. Selvfølgelig er det mer piratkopiering på PC! (MYE enklere, osv..) 2. Hva har det at vennene dine hørte om Bioshock å gjøre med at de sluttet å kjøpe spill? 3. Den setningen her: "Online aktivering. Koster mer, færre kunder, enklere å cracke.". Er det en begrunnelse for hvorfor folk piratkopierer? I såfall forstår jeg ikke hva "Færre kunder og Enklere å cracke" har der å gjøre... 4. Er linken plassert der for morroskyld? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Avean ser utrolig nok ikke virkeligheten i øynene.. Han ser ikke slikt som EA legger ut demoer av sine spill infisert med samme dritten.. Utrolig at du er så sneversynt Avean. Ja, pirater har mye av skylda, sånn er det bare. Men å tro at man forandrer noe idag med å pakke inn malware inn i alt av software så er du rett og slett bare DUM! Hvilken dritt ? Eneste Securom gjør er å utelukke pirater. Jeg vet at spill blir cracket før det blir lansert og det er en trist utvikling. Men ikke kjeft på spillselskapene for å implementere sikkerhetssystem når de sliter med pirater. Securomen som ligger i GTAIV gjør ingen skade på deg som forbruker. Hvis du er uenig så kan du komme med bevis for det motsatte, for det har jeg hittil ikke sett og jeg JOBBER med å fikse pcer så utrolig at jeg ikke har fått en eneste hendvendelse på dette enda Spore og Dead Space har solgt i fleng her i Norge. Å da sitte her og hype det opp og skremme potensielle kjøpere fra GTAIV som er et dritbra spill er bak mål. Endret 2. desember 2008 av Avean Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg kjenner ingen som kjøper PC spill lenger, jeg heller.Alle jeg kjenner pleide å være Kjøpe litt/Laste ned litt. Men når de hørte om Bioshock så slutta de å kjøpe. Det er litt syndt det er en slik holdning, jeg for min del kjøper alle spill så lenge det er over steam, men nå i det siste syntes jeg at de mangler serverkapasitet får maks 300-600kbs men hvis jeg er pirat så er det 1400kbs så hvis jeg kjøper gta 4 over steam så kommer det til å ta dager med 300kbs før den er ferdig Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg kjenner ingen som kjøper PC spill lenger, jeg heller.Alle jeg kjenner pleide å være Kjøpe litt/Laste ned litt. Men når de hørte om Bioshock så slutta de å kjøpe. Det er litt syndt det er en slik holdning, jeg for min del kjøper alle spill så lenge det er over steam, men nå i det siste syntes jeg at de mangler serverkapasitet får maks 300-600kbs men hvis jeg er pirat så er det 1400kbs så hvis jeg kjøper gta 4 over steam så kommer det til å ta dager med 300kbs før den er ferdig Steam gjør det enkelt å handle spill på en kjapp og billig måte. Jeg laster ned i ca 1,5-2MB/s der, konstant. Gledet meg så mye til GTA IV at jeg *driter* i om der er litt kopibeskyttelse. Jeg kommer aldri til å merke den likevel. And you guys, grow some money. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Avean ser utrolig nok ikke virkeligheten i øynene.. Han ser ikke slikt som EA legger ut demoer av sine spill infisert med samme dritten.. Utrolig at du er så sneversynt Avean. Ja, pirater har mye av skylda, sånn er det bare. Men å tro at man forandrer noe idag med å pakke inn malware inn i alt av software så er du rett og slett bare DUM! Hvilken dritt ? Eneste Securom gjør er å utelukke pirater. Jeg vet at spill blir cracket før det blir lansert og det er en trist utvikling. Men ikke kjeft på spillselskapene for å implementere sikkerhetssystem når de sliter med pirater. Securomen som ligger i GTAIV gjør ingen skade på deg som forbruker. Hvis du er uenig så kan du komme med bevis for det motsatte, for det har jeg hittil ikke sett og jeg JOBBER med å fikse pcer så utrolig at jeg ikke har fått en eneste hendvendelse på dette enda Spore og Dead Space har solgt i fleng her i Norge. Å da sitte her og hype det opp og skremme potensielle kjøpere fra GTAIV som er et dritbra spill er bak mål. GTA4 er ute NÅ på torrent, så Securom har ingen nytteverdi, annet enn å skape problemer. Lenke til kommentar
Terje92 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jammen så drit i å piratkopiere spill da!Slutt å syt, spillprodusentene gjør det de må. Kjøp spillene deres selv istedet for å laste dem ned!! puh, det eneste de sperrene der stopper er kopiering mellom venner. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det er de som kjøper spillet som får secuROM, mens de som laster ned slipper det... og hvordan hindrer det piratkopiering? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Dette har jeg ikke så mye peil på men regner med at securom blir installert uavhengig om man har pirat eller lovelig versjon. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Off, stakkars spillbansjen som ikke tjener penger.... De sulter sikkert ihjel i sine fancy leiligheter og dyre biler. Fortsetter de å klage nå, så oppforderer jeg alle til å laste ned det båndbredden makter, kun på trass Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 så hvis jeg kjøper gta 4 over steam så kommer det til å ta dager med 300kbs før den er ferdig Du vet at du kan preloade på steam? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 så hvis jeg kjøper gta 4 over steam så kommer det til å ta dager med 300kbs før den er ferdig Du vet at du kan preloade på steam? gta 4? så hvis jeg kjøper den nå. så får jeg også lastet ned nå med engang? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nei, det kunne man ikke ;P lol Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 nå laster jeg ned vice city på stem med hastighet på 603kbs arrrg, når alle skal laste ned gta 4 blir det vel 10kbs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå