OlavF Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Kjedet meg litt mens jeg øvde på samfunnsgeografiprøve, og fant ut at jeg skulle prøve å lage et lite "produktfotostudio". Så ca. slik ut mens jeg tok bildet: Og resultatet ble slik: Ble ikke helt skarpt, men var bare et lite forsøk. Hva synes dere? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ble ok det, tror jammen meg jeg skal "snekre" meg et lite fotostudio i papir for små ting selv. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Bomma som sagt litt på fokusen, men ble jo forsåvidt greit nok til å koste absolutt ingenting. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Kan gjøre ganske mye med en skoeske (eller noe større) med noe hvitt bakepapir og en ekstern blits eller en lampe også. Uansett har jeg ganske sans for denne formen for oppfinnsomhet, it's what made the world. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du skulle hatt et lys til slik at du ikke fikk den skyggen bak figuren. Ellers så synes jeg det var bra Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Prøv å lag ein boks av fint, kvitt stoff og lyssett utanfra. Då får du eit softare og meir skyggefritt lys. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Skal prøve en annen løsning senere. Morsomt å prøve på et best mulig resultat ved bruk av minst mulig penger. Takk for tips, Kim Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) slik gjorde jeg det: litt morro å mekke sjæl igrunn. Endret 2. desember 2008 av Lovold Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 vil si det er rimelig enkelt å fikse et lite "studio" til objekter, trenger bare rette papiret nesten Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvem av dem er det ? Leonardo, Michelangelo eller Raphael ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Michelangelo vel. Pensum. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 slik gjorde jeg det: litt morro å mekke sjæl igrunn. Synes dette ga veldig bra resultat! Men ikke så rart egentlig, siden du har samme kamera som meg Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvem av dem er det ? Leonardo, Michelangelo eller Raphael ? Du glemte å nevne Donatello, eller var det bare sånn at du visste at det ikke var ham? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Slik gjorde jeg det. To arbeidslamper jeg hadde liggende (500 & 300 W), oppbevaringsboks fra IKEA og et hvitt A3 ark. Resultatet ble overraskende bra med tanke på hvor liten innsats jeg la ned i prosjektet. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) http://strobist.blogspot.com/2006/07/how-t...oto-studio.html Min utgave; https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=257622 Endret 3. desember 2008 av fredstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå