Gå til innhold

MSN spammer linker uten å være innlogget

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvde å google litt men fant ikke noe tilsvarende.

Ei venninne sin msn sender ut diverse linker til folk i vennelisten, selv når hun ikke er logget på msn og pcen er av. Pcen har blitt formatert to ganger etter dette, og problemet eksisterer fortsatt.

Hva kan dette være? Virker ikke som om problemet ligger på pcen i det hele tatt?

Hvis noen har noe tips så hadde det vært strålende.

På forhånd takk for svar!

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har mest sansynlig blitt utsatt for et phishing-angrep. hun har gått inn på en internettside som ser fortrolig ut, der hun har oppgitt e-post addressen og passordet hennes for kontoen.

Eneste som hjelper i slike situasjoner, er å forandre passordet på msn-kontoen

Gi tilbakemelding på om det fungerer :)

Lenke til kommentar
Hun har mest sansynlig blitt utsatt for et phishing-angrep. hun har gått inn på en internettside som ser fortrolig ut, der hun har oppgitt e-post addressen og passordet hennes for kontoen.

Eneste som hjelper i slike situasjoner, er å forandre passordet på msn-kontoen

Gi tilbakemelding på om det fungerer :)

Tusen takk for svar :)

Skal si ifra og gi tilbakemelding her..

igjen takk!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Finholt: tråden er over en måned gammel...

Hvis problemet fortsetter etter at man har byttet passord, er det muligens et virus/spyware e.l. som ligger bak. Du kan be personene om å følge veiledningen som er linket til øverst i signaturen min, og poste loggene i en NY TRÅD i forumet.

Lenke til kommentar

Nå trur jeg heller de meldingene kommer fordi de ikke har skiftet passord. Det jeg faktisk var ute etter var å få greie på om det er nok å skifte passord i slike sammenhenger, eller om de klarer å lure til seg slike endringer også av seg selv. Men nå svarte jo forsåvidt du selv på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...