recognice Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei! Prøvde å google litt men fant ikke noe tilsvarende. Ei venninne sin msn sender ut diverse linker til folk i vennelisten, selv når hun ikke er logget på msn og pcen er av. Pcen har blitt formatert to ganger etter dette, og problemet eksisterer fortsatt. Hva kan dette være? Virker ikke som om problemet ligger på pcen i det hele tatt? Hvis noen har noe tips så hadde det vært strålende. På forhånd takk for svar! Mvh Stig Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hun har mest sansynlig blitt utsatt for et phishing-angrep. hun har gått inn på en internettside som ser fortrolig ut, der hun har oppgitt e-post addressen og passordet hennes for kontoen. Eneste som hjelper i slike situasjoner, er å forandre passordet på msn-kontoen Gi tilbakemelding på om det fungerer Lenke til kommentar
recognice Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Hun har mest sansynlig blitt utsatt for et phishing-angrep. hun har gått inn på en internettside som ser fortrolig ut, der hun har oppgitt e-post addressen og passordet hennes for kontoen. Eneste som hjelper i slike situasjoner, er å forandre passordet på msn-kontoen Gi tilbakemelding på om det fungerer Tusen takk for svar Skal si ifra og gi tilbakemelding her.. igjen takk! Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har tipset de jeg får sånne meldinger av om å skifte passord, men jeg får fortsatt spam fra de. Hvordan er det i ditt tilfelle, har det bedra seg? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Finholt: tråden er over en måned gammel... Hvis problemet fortsetter etter at man har byttet passord, er det muligens et virus/spyware e.l. som ligger bak. Du kan be personene om å følge veiledningen som er linket til øverst i signaturen min, og poste loggene i en NY TRÅD i forumet. Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Nå trur jeg heller de meldingene kommer fordi de ikke har skiftet passord. Det jeg faktisk var ute etter var å få greie på om det er nok å skifte passord i slike sammenhenger, eller om de klarer å lure til seg slike endringer også av seg selv. Men nå svarte jo forsåvidt du selv på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå