fredderen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Her er en litt annerledes måte å skarpe opp bildene på. Ja, jeg vet man kan bruke smart sharpen eller unsharp, men jeg liker det ikke. Det du trenger å gjøre er lage en kopi av bildet (CTRL+J), så går du til filter>other>High pass. Det jeg liker å gjøre er å sette radiusen mellom 5-10 piksler. Trykk så ok og bytt blendning mode til overlay. Hvis det er for mye oppskarpet stiller du bare ned opacity til det ser noe lunde normalt ut. Jeg synes dette er mye bedre enn hva smartsharpen og unsharp er. Til høyre High Pass, Til venstre Smart filter osv. Endret 30. november 2008 av fredderen Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Har ikke testet dette selv. Hva opplever du som bedre? Francis Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Har ikke testet dette selv. Hva opplever du som bedre? Francis Mye mindre artifacts. Skal legge til noen bilder... Endret 30. november 2008 av fredderen Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Er ganske bra guide på akam med forskjellige metoder for oppskarping: her. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er også en "ikke destruktiv" måte å legge på sharpen. Skulle man angre seg lenge etterpå er det bare å fjerne laget, eller justere gjennomsiktigheten for det laget. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå