Bulle Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Lastet ned Opera 6.0 for å prøve ut denne på Win2K Jeg har flere "Dial-Up-Connections" så når jeg starter IE5 så kommer det opp en dialogboks hvor jeg kan velge ISP-tilknytning. Når jeg starter Opera får jeg ikke opp smme dialogboks, men bare en feilmelding om at Opera ikke klarer å kontakte 'remote server' Er man nødt til å opprette en forbindelse manuelt før man starter Opera eller er finnes det en måte å få det sånn som med IE ? Ønsker for øvrig IKKE automatisk oppringing når IE / Opera starter. Please help me ! Lenke til kommentar
JSS Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Bruk heller IE, Opera er treig!!!! Det er en hastighetsmåler nede i vinduet og den viser maks 15kB/s og jeg har ADSL 704. Den gjør og at mange websider ser helt annerledes ut (mye styggere!!!!!) Så IKKE bruk opera!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Ingen andre som vet noe ...? Hadde vært fint med et alternativ til IE som funket skikkelig...... Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 vil anbefale at du tar kontakt, har selv gode erfaringer med support avdelingen deres. utenom det har jeg inntrykk av at 6.0 har litt (vel) mange bugs, og sjekker hver dag etter en ny versjon... er det noen som har erfaringer med opera linux edt. 6.0 TP2? har rh 6.2 Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 17:20, JSS skrev:Bruk heller IE, Opera er treig!!!! Det er en hastighetsmåler nede i vinduet og den viser maks 15kB/s og jeg har ADSL 704. Den gjør og at mange websider ser helt annerledes ut (mye styggere!!!!!)Så IKKE bruk opera!!!!!!!!!!!!!!!! Vel, Opera er bevist mykje kjappare enn alle andre browsarar, det ligg òg i ordtaket deira: "The fastest browser on earth". Personlig har eg ISDN, og ting går svært kjapt her! Har faktisk ofte over det teoretiske maksimum på ISDN (8kB/s), og det er svært imponerande! Det er nok berre det at du trur at linja di skal vera mykje raskare, men problemet er nok at begrensinga ligg i andre enden av oppkoplinga! Har du nokonsinne tenkt på at serveren kan ha ei treigare linje enn deg? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: ...Har faktisk ofte over det teoretiske maksimum på ISDN (8kB/s), og det er svært imponerande! Dette har nok ikkje nåke med Opera å gjera, men at det etter kvart har komt inn komprimering på isdn og (slik som det har vore på modem leeeenge). Dvs. når du laste ned tekst, så blir den komprimert og du oppnår hastighet over teoretisk maks. Men opera er heilt klart mykje raskare enn ie! Untaket er om ein bruke gratisversjonen med reklame og har dårlig tilkobling. Då tar reklamen så mykje av den tilgjengelige båndbredden at det blir litt treigare. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Har også samme "problemet". Opera 6.0 åpner ikke Connect vinduet. Må gjøre det manuelt jeg og. Har 56k V90 modem og Win2K. Anyway.. IE -suger- så inni hampen. Er sikkert en av grunnene til at du byttet til Opera i det hele tatt? Syns det er helt på jordet å komme her og si at Opera suger og at du heller bør bruke IE.. slik som han fyren litt lenger oppe her sa. Det må ha vært noe skikkelig feil på hans konfigurasjon ettersom han ikke fikk særlilg fart på ADSL'en sin. Opera er kongen. Eneste grunnen til at folk bruker IE er fordi de ikke vet bedre!! Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 nutscrape er best? Lenke til kommentar
mammut Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Opera 6.0 er veldig god gå på http://www.opera.com og last ned noen plugins som shockwave og flash den støtter flash uten og legge den til men det blir bedre support når det er inne. Ie 6.0 kjapp ja ja den er tung og stor og veldig utsatt for virus. Lenke til kommentar
hda Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 har bare to ting å utsette på den nye versjonen; 1. ikke støtte for lagring av passord til proxyer etc. samt endel feil i visninger av tabeller. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 17:20, JSS skrev:Bruk heller IE, Opera er treig!!!! Det er en hastighetsmåler nede i vinduet og den viser maks 15kB/s og jeg har ADSL 704. Den gjør og at mange websider ser helt annerledes ut (mye styggere!!!!!)Så IKKE bruk opera!!!!!!!!!!!!!!!! Skulle ønske vi kunne slippe slike meldinger. Har man ikke svaret er det bedre å la være å svare enn å si, IKKE BRUK PROGRAMMET! Dessuten så vil jeg bare si at hastightesmåleren til Opera må være blant den mest nøyaktige jeg noen gang har sett. Og en ting til JSS til slutt. Når vi prater om at Opera er kjappere enn IE, så prater vi ikke om nedlastningshastighet... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 20:06, jallajalla skrev:nutscrape er best? yeah right! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 20:12, mammut skrev:Opera 6.0 er veldig god gå på http://www.opera.com og last ned noen plugins som shockwave og flash den støtter flash uten og legge den til men det blir bedre support når det er inne. Kor du lasta ned de plugis'an henne?klare ikkje å se kor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå