Kjeven Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Har lenge hatt lyst på et nytt tastatur, eller rettere sagt har jeg hatt lyst på et Logitech G15, da jeg har lest og hørt mye bra om dette. Og ettersom jeg regner med at jeg etter jul kommer til å sitte med så mye penger at det er fysisk umulig for meg å spare på alt, så tenkte jeg at jeg kunne begynne planleggingen av dette kjøpet allerede nå. Og planelggingen begynner som kjent med spørrerunde på Diskusjon.no. Første spørsmål er om layouten. Her er et bilde av den engelske layouten, og da jeg ikke har lykkes i å finne et bilde av den norske layouten, må jeg jo spørre: "Norsk layout" innebærer også at taster som <, >, bindestreken, klammeparentesene osv, ligger på "riktig" plass (ergo slik), ikke sant? Jeg føler på meg at jeg nettopp har stilt et veldig åpenbart spørsmål, men du vet hva de sier; better safe than sorry... Andre spørsmål går til alle som har/har prøvd dette tastaturet: Hva synes du om det? Ville du anbefalt meg det? Driver selvfølgelig med en del gaming, nå for tiden går det mest i CoD4 og TF2, men hender faktisk at jeg bruker tastaturet til noe annet enn gaming også. Er det godt å skrive på, f.eks? Jeg legger merke til at Enter-tasten har et leit tilfelle av halvvering, er dette et nevneverdig problem for noen? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har engelsk versjon og der er enter-tasten "normal", altså full størrelse. Jeg synes det er ganske så bra å skrive på, liker spessielt godt LCD skjermen Lenke til kommentar
Manken Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg kjøpte mitt G15 med norsk layout, men jeg har G15 V.2 Med orange lys , og det er helt likt som et vanlig tastatur med norsk layout, alt er det. men hvis du vil ha G15 v.1 så vet jeg ikke Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har Logitech G15, V.1 som dere kaller det, den som kom først. Veldig fornøyd, fin skjerm, fint med makro knapper (fordel i for eks Cs:s / cs.) osv. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 V.2 har også 18 macroknapper 6x3 altså 6 forskjellig i Mode1 6 forskjellige i Mode2 osv. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg kjøpte mitt G15 med norsk layout, men jeg har G15 V.2 Med orange lys , og det er helt likt som et vanlig tastatur med norsk layout, alt er det. men hvis du vil ha G15 v.1 så vet jeg ikke Takk, det var det jeg lurte på. Det er selvfølgelig V.2 jeg har tenkt å kjøpe. Noen andre som har noen erfaringer verdt å nevne? Er det f.eks. noen store minuser ved dette tastaturet jeg burde vite om? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg for min del ser ingen store minusser med dette tastaturet, Og LCD skjermen er fantastisk Man kan til og med slå av at windows-start knappene virker , mens du spiller Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg for min del ser ingen store minusser med dette tastaturet, Og LCD skjermen er fantastisk Man kan til og med slå av at windows-start knappene virker , mens du spiller Gjelder dette også tastekombinasjoner som alt+tab? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så det er det den tasten er til ja! Takk for tipset! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nope^^ Okei. Vet du / noen andre om en måte å skru av dette på mens man gamer CS? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så det er det den tasten er til ja! Takk for tipset! Haha , fant du uikke du det før nå? xD:P Nope^^ Okei. Vet du / noen andre om en måte å skru av dette på mens man gamer CS? skru av hva? bare å¨dra tasten fra venstre til høyre/motsatt? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Så det er det den tasten er til ja! Takk for tipset! Haha , fant du uikke du det før nå? xD:P hehe, nei Har aldri tenkt på den kanppen, har heller aldri hatt bruk for en slik funksjon. Endret 2. desember 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så det er det den tasten er til ja! Takk for tipset! Haha , fant du uikke du det før nå? xD:P Nope^^ Okei. Vet du / noen andre om en måte å skru av dette på mens man gamer CS? skru av hva? bare å¨dra tasten fra venstre til høyre/motsatt? Skru av alt+tab funksjonen. Er litt irriterende når jeg gamer CS, fordi jeg har push to talk på <alt> på VT, og hvis jeg snakker når jeg sjekker score. You do the math. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 åja, nei det er ingen sånn funskjuon "/ Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Makro knappene er kjekkere på V.1, vis du vil ha flere. Det er 18 * 3. G1-G18 i M1, osv. Også knapp for og deaktivere Windows knappen. Det har sikkert V2 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå