Gloms Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Har veldig lyst til å kjøpe meg en bærbar så jeg kan spille nye spill som COD4, COD5, Farcry 2 osv. Uten å måtte dra med meg den stasjonære overalt. Eneste problemet er at alle nye bærbare klarer det, men de kommer med Vista, så hvis man ikke kjøper en drit dyr pc klarer den ikke kjøre sånne spill like godt fordi Vista tar så mye ressurser. Og pcen er treig generelt. Tenkte å bruke rundt 6-8000 på pc, men går det ann å kjøpe seg en bærbar som er som en stasjonær man bygger selv. Uten operativsystem når man får den, sånn at jeg kan instalere XP? Endret 2. desember 2008 av Gloms Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 har du prøvd vista og hatt det over lengre tid? vista er ikke så ille som alle skal ha det til, feilen folk gjør er at de drar inn masse useriøse add-ons som føkker opp, og alle skal ha så mye eye-candy som over hode mulig... er ikke vanskelig å dra 1-1,3gb med ram idle på en vista maskin, men bare man skrur av litt av møkka som man uansett ikke ser, som feks skygger og sånt dritt så drar man rambruk mye ned... cpu bruk ble bedre under vista sp1... sitter selv på vista maskin nå en acer 5930g og har pr nå med kun 1 firefox og msn oppe å går et ramforbruk på ca 900mb da ca 100 går med til kjørende programmer og cpubruk ligger på ca 5-6%... minimalt med funksjoner er skrudd av.. bare litt eye-candy og vista UAC btw så får man jo ikke DX10 om man kjører XP så da er noe av poenget borte... men to the point... JA man kan få kjøpt nye laptoper uten OS på... feks Zepto og Multicom har maskiner som man selv kan konfigurere og kjøpe uten noen form for OS, så man kan fort spare penger da... men vista syntes jeg er knall... litt treg oppstart er det dog, men er jammen ikke tregere en tilsvarende maskin med xp... Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Har en kompis som kjøpte seg en pc til 8-9000 eller no, med Vista. Pcen fungerer helt ok til internett og musikk og sånne ting. Men når han skal spille merker man at pcen henger etter. Det glir ikke like godt som med XP. Han skaffa seg XP og nå funker pcen drit bra. Han spiller COD osv. uten at det "henger". Var noe sånt jeg tenkte meg. Så på denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0 Med: INTEL CORE 2 DUO P8400 2.26GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W [+1434,-] 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB) [+287,-] 320GB SATA 5400RPM 2,5" [+174,-] Er en annen kompis av meg som har den. Funker drit bra til spill. Han har den med Vista, men hvis jeg skulle bestilt tar jeg ikke med OS. Noen som har andre tips til pcer som er like bra som ligger i samme prisklasse? Og hvor jeg slipper å få med Vista, eller har mulighet for å innstalere Xp uten av det blir fuckups med driverne. Endret 1. desember 2008 av Gloms Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 høres ut som enten en laptop med dårlig skjermkort som var overprisa eller dårlig og gammel driver... men btw så er multicom pcen en godt valg, men denne tror jeg lønner seg: 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare) [+273,-] har 1280x800 på min acer og det er greit til surfing men skriving av lengre dokumenter og annen multitaskin er det ikke noe godt... photoshop er håpløst... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 men multicom maskina blir jo på over 8k mot acer 5930g (som jeg sitter med nå) som koster 1k mindre Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Noen som har tips til andre pcer i samma gata? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 har hatt vista i 2 år og dæven ka den suger ut ressurser, fikk en ny en i sommer på garantien siden min gamle hadde mange problemer, selv med 2gb ram og 2ghz prossesor fungerer den likte trekt etter noen oppdateringer. hadde ikke får alt for lengesiden fjernet alt og kjørt diverse renseprogrammer, samt fått en startup daleyer så tar det ca 4-5 minutter fra jeg slår på pc'n går inn i grup og velger vista (kjører linux) og trykker in passordet får så å kjøre firefox. vista er ikke sikrere enn xp, vista går jævlig trekt på bærbare så de er aldri blitt skapt får laptoper bare stasjonære. hvorfor er vista så bra? den eneste jeg ser er støtte får dx10 som 1% spill bruker, og der slutter listen min over positive ting, og herregud og takk og pris får at jeg kjører alternative OS'er siden jeg ikke spiller så mye på pc'n min. mitt råd hvis du går for vista er å vente et helt år fra nå får å kanskje få en bærbar med nokk kraft til å kjøre vista og velg for guds skyld vista home premium og ikke ultimate Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Vista spiser ram!! Har en LG E500 med 2gb ram som kjører Vista og en Acer Aspire T135 med 1/2gb ram som kjører XP. Kan du gjette hvilken av de som tar flest spill uten å lagge? Det er min Acer Aspire T135 faktisk! Det må jo være NOE galt nå en pc med 1,5gb mere ram enn en annen faktisk kjører TREIGERE enn den andre! LG'en klarer ikke en gang å kjøre det gamle spillet 1nsane uten å lagge noe jævlig.. Endret 2. desember 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Bra det er noen som er enige med meg ang. Vista, hehe. Men er det noen som faktisk kan hjelpe meg med å finne en pc som er på samme nivå og pris som den jeg linka over eller? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Oi, sorry.. Jeg fant noen på www.zepto.no, though. Glemte bare å nevne det. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Vil gjerne se det du fant på zepto. For det jeg fant der inne var bare pcer med priser langt over den jeg har linket til. Fint hvis andre også kunne kommet med tips. Sliter med å finne pc. Både fordi jeg ikke vet så mye om det og fordi det finnes 1000 forskjellige varianter der ute. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ingen som kan hjelpe meg her eller? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 kan du ikke kjøpe en med vista på da og heller legge inn xp seinere? har nå sjekka multicom, dell og zepto (de jeg veit kan levere uten OS) og ingen kommer i nærheten av ytelsen til acer 5930g uten å koste fra 2-3000 mer... Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jo selvfølgelig kan jeg legge inn XP senere Men problemet er at han ene kompisen gjorde det. Og når han prøvde å legge inn Xp sleit han veldig med at driverne som følgte med pcen ikke fungerte, så han hadde store problemer med å finne drivere som funka. Han klarte det til slutt og nå funker pcen drit bra, men han får ikke support hos HP lenger da. Ikke at det er no problem, men driverne kan bli det. Åssen er det med den Acer pcen? Er det noen problem med drivere eller annet hvis man legger inn XP på den? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 har ikke sett noen problemer med xp på den... og ubuntu funker greit... sjekk denne tråden om aceren : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1007087&hl= masse info og folk som kan svare... jeg er kjempefornøyd med min tror drivere finnes i førstepost også Lenke til kommentar
mfb Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=100734 denne gloms. ville jeg tatt. har 17 tommer, bra prosessor, bra skjermkort og 4gb ram, og er fet. venter du litt er den på lager, og har sett på tester av den, er å anbefale. hilsen maroney:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå