Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen henger seg under spill, og vil ikke starte igjen

Anbefalte innlegg

Hei, pcen min hengte seg plutselig mens jeg satt og spilte, bilde frøs og lyden hang seg opp før skjermen ble svart og "no signal" kom opp. Da jeg skulle starte opp maskinen igjen, nektet den å boote. den henger seg ved denne meldingen:

Media Shield ROM Bios 9.85

Copyright © 2007 NVIDIA Corp

Detecting arrays...

jeg må slå av maskinen og vente en stund før jeg kan slå den på igjen, da starter den som normalt.

Men så henger den seg når jeg spiller igjen, noen ganger kan jeg spille en hel dag uten at det skjer, mens andre ganger henger den seg etter 5 sekunder. dette skjer med alle spill som kjører fullscreen. fra CS 1.6 til COD 5.

Det er ikke varmen, det var det første jeg sjekket, skjermkortet ligger på 40-50 grader, det samme gjør CPU og alt annet, og den henger seg også selv om maskinen bare har vært påslått i 5 minutter.

PC specs:

XFX nForce 680i SLI hovedkort

ATI Radeon HD 4870 X2 skjermkort

Intel Xeon CPU 3060 @ 2.40GHz

Ballistix 2GB DDR2 ram

Corsair HX 620W strømforsyning

Jeg har kjørt med denne strømforsyningen og skjermkortet en måned uten problemer, før dette plutselig skjedde. resten av utstyret har jeg hatt i ett og et halvt år.

Jeg har prøv å oppgradere BIOS, kjørt med begge rambrikkene hver for seg og oppdatert alle drivere uten hell.

Endret av guste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...