invatne Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har satt inn nye minnebrikker i en Packard Bell iMedia 3311. Den hadde i utg.punktet 256 derfor trengtes det mer minne. Prøvde å lese meg opp på emnet, og fant ut at jeg kunne innstallere opp til 1gb minne. Kjøpte to 512 brikker og er skråsikker på at det var riktig type, hastighet, størrelse, etc. Satt først inn en brikke, og beholdt den gamle for å ha noe å starte opp med. Trodde maskinen kjente den igjen. Satte derfor inn den andre brikken, men da startet ikke maskinen. Har nå inne en 512 og en 256 brikke, men maskinen sier at den bare har 256. Har forsikret meg om at de sitter godt i, og vet det er riktige brikker. Har gjort det samme på en annen maskin og da funket det som bare... Er det noen som kan hjelpe meg? I.L Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har satt inn nye minnebrikker i en Packard Bell iMedia 3311. Den hadde i utg.punktet 256 derfor trengtes det mer minne. Prøvde å lese meg opp på emnet, og fant ut at jeg kunne innstallere opp til 1gb minne. Kjøpte to 512 brikker og er skråsikker på at det var riktig type, hastighet, størrelse, etc. Satt først inn en brikke, og beholdt den gamle for å ha noe å starte opp med. Trodde maskinen kjente den igjen. Satte derfor inn den andre brikken, men da startet ikke maskinen. Har nå inne en 512 og en 256 brikke, men maskinen sier at den bare har 256. Har forsikret meg om at de sitter godt i, og vet det er riktige brikker. Har gjort det samme på en annen maskin og da funket det som bare... Er det noen som kan hjelpe meg? I.L Min første tanke var at du kanskje hadde feil minnebrikker, men siden du er så skråsikker på at du har rett så vet jeg jammen ikke. Har du stilt inn i bios det som må til for de nye brikkene (hvis de krever andre settinger vel og merke) Lenke til kommentar
invatne Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Min første tanke var at du kanskje hadde feil minnebrikker, men siden du er så skråsikker på at du har rett så vet jeg jammen ikke. Har du stilt inn i bios det som må til for de nye brikkene (hvis de krever andre settinger vel og merke) Jeg har ikke gjort noen endringer i bios. Jeg trodde ikke det var nødvendig når det eneste som er annerledes er størrelsen (512 istedet for 256). Hvilke andre settinger vil det i tilfelle kreve??? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ikke gjort noen endringer i bios. Jeg trodde ikke det var nødvendig når det eneste som er annerledes er størrelsen (512 istedet for 256). Hvilke andre settinger vil det i tilfelle kreve??? Om de er helt identiske så burde det ikke være nødvendig. Hos meg så justerer jeg klokkefrekvens og timing på minnet. Nyere BIOS'er tar sikkert dette automagisk? Lenke til kommentar
oegranslo Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Du kunne jo prøvd og resette CMOS. Søk på forumet her og du vil sikkert finne det ut. tror du må resette den for at dataen skal gjenkjenne de nye brikkene. CMOS er forøvrig den enheten som husker bl.a tid og dato når pcen din er skrudd av, og den husker hvilken hardware du har, og hvis du endrer noe på hardwaren bør du resette CMOS om du får problemer. Dette er helt ufarlig og ikke vanskelig, bare jeg som er for trøtt til og forklare pluss at det er ikke likt på alle hovedkort. Endret 1. desember 2008 av oegranslo Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har du mer info om minenbrikkene. Det eneste vi har fått opplyst er at de8n) gamle var på 256 og de nye på 512. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå