Gå til innhold

jaja......da går norge til h******

Anbefalte innlegg

hvor var laily & co da GTA1 og 2 kom ut?

nå skal de politianmelde spillet.... det kan man bare si en ting om: LOLLOLOLOLOLOLOLOL..osv..

det er jo bare fint at man sitter hjemme og ser på predator-filmene, der folk blir slaktet ned og får huden rivd av og blir hengt opp-ned i taket, men å spille et tv-spill som er (nesten) fra virkeligheten (om enn en litt voldelig virkelighet), det er nei nei og fy fy

er det noen her som har tenkt på å lage en sjakk-online hjemmeside? for om 4-5 år er vel det det eneste spillet man kan spille..

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-01-17 16:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-17 16:37, flyhigh skrev:

Nåja, så ille blir det nok ikke. Det finnes andre sjangre en FPS og slikt.. Likevel, hadde vært kjekt å vite hvilken lovhjemmel de anmelder spillet etter.

Straffelovens § 382, 1 ledd. Men jeg husker ikke nøyaktig hva det stod der dessverre.

Lenke til kommentar

Straffeloven §382 første setning:

"Med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder eller med begge deler straffes den som utgir eller frambyr til salg eller leie eller på annen måte søker å utbre film, videogram eller lignende der det i underholdningsøyemed er gjort utilbørlig bruk av grove voldsskildringer."

Lenke til kommentar

Har ikke sett GTA3 enda, har bare sett bilder av det på nettet.

Kan ikke tenke meg at det spillet er verre enn filmer som "Natural Born Killers", "Pulp Fiction", "Reservoir Dogs", "From Dusk till Dawn" eller lignende filmer som ikke er særlig forbudt i Norge.

På en annen side, så er GTA3 sannsynligvis verre enn "The Texas Chainsaw Massacre" som faktisk er forbudt her til lands (av en eller annen grunn)

Uansett så mener jeg at å innføre aldersgrenser på spill er den beste måten

Mo.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-17 19:24, charlymorton skrev:

Har ikke sett GTA3 enda, har bare sett bilder av det på nettet.

Kan ikke tenke meg at det spillet er verre enn filmer som "Natural Born Killers", "Pulp Fiction", "Reservoir Dogs", "From Dusk till Dawn" eller lignende filmer som ikke er særlig forbudt i Norge.

På en annen side, så er GTA3 sannsynligvis verre enn "The Texas Chainsaw Massacre" som faktisk er forbudt her til lands (av en eller annen grunn)

Uansett så mener jeg at å innføre aldersgrenser på spill er den beste måten

Mo.

Jeg har sett "The Texas Chainsaw Massacre" på den lokale videosjappa.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten nevne American History X, der han sparker til en person i huet som biter i fortauet. Og vi får se at broren til han der som ble fengslet blir skutt i fillebiter. Det er ekte mennesker som blir skutt og drept (skuespillere), mens i GTA3 så er det AIer som blir drept.

Lenke til kommentar

Den blir jo fremdeles ulovlig selv om han har importert filmen.

Hvis det var slik reglene var kan ikke stortinget forby noen utenlandske spill. De er jo alle importert....

Uansett, selv om spillet blir forbudt, er det alltids mulig å kjøpe det over nettet eller i utlandet.

Hva om spillutviklerne la ut spillene sine for nedlasting mot en viss sum.

Da har ikke norske myndigheter noe de skulle sagt.

Mo.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at flere her har prøvd Monkey Island. den føste med bra grafikk :smile:

For å komme videre der så må du Hele FRITYROLJE over RYGGEN på en kar som ligger og soler seg på stranda.

SÅ DU KAN RIVE AV HAN HUDEN NÅR RYGGEN BLIR STEKT(TATO)

:?: kansje ikke det verste :?:

Lenke til kommentar

Om 10 år kommer det sikkert spill på markedet der en kan gå rundt og voldta 5 åringer, og dumpe de i søppelbøtter etterpå. Da vil vi skrike "Nei nååå har det gått for langt!!! Dette spille må bli ulovlig!" mens ungdommen da vil skrike "Herregud, vi vet jo forskjellen mellom virkelighet og fantasi!?!? Typisk Norge!" Når vi hele tiden skal tøye på grensene, så går jo det bare en vei! At folk syns det er kult å slå ned uskyldige folk på gaten i et spill forteller jo sitt om hvordan holdningene til mennesker har blitt.

Synd dere det hadde vært ok å voldta 5-åringer og dumpet de i søppelkasser i et spill? Det kunne også vært mulighet for å partere barne-likene, og solgt kroppsdeler til pedofile på det svarte markedet. Ja, tenker dere syns dette er vemmelig og forkastelig. Men kanskje GTA som kommer ut i 2020 nettopp inneholder dette?!? Og hvis dere syntes dette høres kult ut, så beviser jo det bare hva dataspill og filmer har gjort med deres egen grensesetting.

Jeg syns det er helt greit at dette kommer opp i media, og at det settes søkelys på den type vold i spill. At folk ikke får en slags bismak i kjeften av å spille denne type spill forteller jo bare at samfunnet går feil vei.

Lenke til kommentar

Ok, da gir jeg meg på at den er forbudt.

Men uansett:

Hva synes dere om forslaget at spillutviklerne legger ut spillene sine for nedlasting mot et lite beløp (100-200 kr), da slipper vi alle fordyrende mellomledd som; butikker, importører, distributører, osv...

Dessuten tror jeg at flere ville kjøpe spillene om de var så billige, selv om det kanskje ikke er det spillet de har mest lyst på.

Selv kjøpte jeg V-Rally på Bonus for 50kr for noen år tilbake. Noe jeg aldri ville ha gjort hvis det kostet 300kr.

Spilte det bare en eller to ganger, men det kostet bare 50kr og det er ikke mer enn en halvliter på byn.

Mo.

Lenke til kommentar

Quote:

Synd dere det hadde vært ok å voldta 5-åringer og dumpet de i søppelkasser i et spill? (osv)

Nei. Ingen spillutviklere ville heller ha lagd et slikt spill, fordi ingen ville kjøpe det. Jeg ville fx ikke kjøpt noe sånt hvis det ble forbudt, GTA3 derimot, det er en annen sak:)

Klart det finnes pervojævler som ville kjøpt det, men å satse på det markedet er vel heller usannsynlig at noen gir seg på.

Braindead er jo gøy da. Det blir bare for dumt for å være noe annet. Fikk litt spyfornemmelser første gangen, men å ikke få det blir jo som å ikke bli skremt av en dritskummel skrekkfilm første gangen.

Lenke til kommentar

jeg synes gta3 er helt sykt (selv om det er et dødsbra spill), skryte til venner og vise dem når du sparker ihjel de gamle damene med gåstol og rygger på dem med bilen din osv.

men å forby det er jo helt ute i marken i mongoland, man forbyr ikke spill fordi man ikke liker det.

synes gta3 bør selges fritt, men det blir ingen overraskelse om gta4 eller gta3muchmoreblood&gorepack blir dobbelt så voldelig, og et sted må det jo si stopp.

synes man bør lage regler og restriksjoner før spillene blir laget slik at spilldesignere har noe og forholde seg til. ansvaret om barn får spille eller ikke ligger dessuten ikke hos butikkene, men hos foreldrene.

Lenke til kommentar

hmm Hvordan forby et spill som de fleste allerede har ? Skulle tro størsteparten av GTA3 salget er unnagjort nå ?

Får håpe det kommer noe godt ut av denne oppmerksomheten til pcconsole spill. Tror nok myndighetene trenger en kraftig oppdatering på dette området. Får bare håpe det ikke gir seg utslag i prisen på spillene fra nå av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...