Such Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) prøvde i dag for første gang å overklokke CPU`en min. en AMD athlon 64 3700+ etter å ha lest litt om taket for overklokking av denne prosessoren så økte jeg FSB først fra 200 til 215. funket helt greit. ut i fra det jeg har lest så skulle det være rom for mye mer. så jeg økte fra 215 til 230. Nå er skjermen svart, det kommer ingen teng eller lyd på at prosessoren jobber. ingen pipelyd når jeg trykker inn powerknappen. maskinen får strøm, viftene går og lampene lyser, men det er ingen annen respons å få. kommer ikke inn på BIO`s slik situasjonen er nå. hva kan jeg gjøre med dette? endret også CPU, Memory og NF4 voltage, men ingenting over det som var anbefalt. dog det kan også ha noe med problemet å gjøre, da jeg ikke vet i hvor stor grad en kan stole på BIO`s anbefalningene. Endret 30. november 2008 av PaRaDoX22 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Slå av maskina, trekk ut strømmen og ta ut BIOS-batteriet en stund. Da blir BIOS-en satt tilbake til default siden den trenger strøm for å huske endringene dine. Hjelper som regel. Lenke til kommentar
Such Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Slå av maskina, trekk ut strømmen og ta ut BIOS-batteriet en stund. Da blir BIOS-en satt tilbake til default siden den trenger strøm for å huske endringene dine. Hjelper som regel. er det flatt og firkanet eller er det rundt og flatt? på den firkantede chippen står det bios, men det ser ikke ut som et tradisjonelt batteri. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det ser slik ut: Den firkantede saken er selve BIOS-chipen det. Lenke til kommentar
Such Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Det ser slik ut: Den firkantede saken er selve BIOS-chipen det. det gjorde så maskinen startet som vanlig igjen, takk takk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ikke noe problem. En del hovedkort har en knapp hvor det står "Clear CMOS" eller "Clear BIOS" på. Den knappen gjør samme nytten. Egentlig så synes jeg alle hovedkort burde hatt en sånn knapp. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det ser slik ut: Den firkantede saken er selve BIOS-chipen det. Hvis du fjerner den firkantede saken gjør du det samme da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå