benjamin84 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei! Jeg pusler med tanken om å hoppe over til Mac'ens verden etter å ha blitt lei av Vista og dens finurligheter. Men, en ting jeg ikke vil gi slipp på er muligheten min nåværende laptop (HP 17" sak) har til å koble seg direkte til TV'en via HDMI, med både lyd og bilde gjennom denne kablen. Ettersom PCen kun skal brukes som stuePC så er dette et viktig punkt. Finnes det en Mac, helst bærbar, som har denne muligheten? Hva trenger jeg evt av kabler og ting for å få til dette? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Tror bare du får bilde fra display porten. Så må nok ha en egen lydkabel i macen hvis det skal fungere. Er ikke 100%, men ganske. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) En får ikke Mac med HDMI, men de har som nevt Display Port som kan argumenteres er bedre enn HDMI-standarden. Men TVer kommer som ikke med støtte for Display Port enda, det er en liten hest som Apple virker nokså alene med å vedde på som en kommende standard. Jeg er svært usikker om en vil kunne få med lyd om en bruker en HDMI-converter til Displayporten, og en må isåfall bruke en vanelig stereo lydkabel eller optisk lydkabel for å få lyden frem. Apple TV har jo HDMI, men det er jo ikke noen fullverdig maskin. Beste jeg kan foreslå er å vente til Januar og vente og se om Apple evetuellt gir Apple TV støvelen og gir ut en oppgradert Mac Mini med HDMI. Endret 30. november 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 [...]en oppgradert Mac Mini med HDMI. Det hadde vært drømmen ja Å introdusere en ny standard nå som verden omsider har blitt enige om HDMI virker litt naivt/destruktivt? HDMI er jo en genial port å ha på en laptop Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Du får fine DVI -> HDMI kabler. Jeg har en Mac Mini koblet til TV'en med en slik kabel. Mac'en skjønte hvilken TV-modell det var og justerte skjerminnstillinger og oppløsning helt automagisk. Lyden fører jeg rett i stereoanlegget. Anbefales! Frontrow rett på TV'en er deilig. (klikk for full størrelse) Endret 13. desember 2008 av TopDog Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Hva er det beste alternativet til min hvite macbook? Den genrasjonen før den nye som kom nå i høst? Endret 17. desember 2008 av treningsnarkoman Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) enkleste er vel å kjøpe minijack til rca, men det kan hende det finnes mini dvi til hdmi som også har lydkabel i samme kabelen om du skjønner. Endret 19. desember 2008 av Thomas_H Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Displayport gir kun lyd. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du mener vel bilde tenker jeg Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som vil gi noen forslag hvor eg skal kjøpe dette hen? På nettet altså! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Mini DVI til DVI adapter http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348408 HDMI - DVI http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307208 Minijack til RCA http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304807 Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Må eg ha alle tre kablene for at det skal funke? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Med mindre du klarer å finne mini-DVI til HDMI, så må du nok det, ja. Endret 20. desember 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå