m99 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg tenkte jeg skulle kikke litt på Linux etter nesten 10 års fravær. Finnes det noen slags Device Manager (Windows) i Ubuntu 8.10, jeg har lett og lett, men finner ikke noe, eller er det fortsatt som for 10 år siden? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvorfor ønsker du Device Manager? Ubuntufolkene har ikke klonet alle windowsprogrammene. Korte svaret er vel nei, det skal ikke være nødvendig med det på ubuntu. Kan du ikke heller forklare problemet? Er det en driver som ikke er installert? Lurer du på hvilket skjermkort du har? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Ikke som del av den offisielle programpakken nei. Godt mulig det finnes i pakkebehandleren, men har ingen *buntu bokser tilgjengelig så jeg får ikke sjekket. Det er et grunnleggende prinsipp at man som bruker ikke skal trenge å bry seg om hva slags underliggende hardware som finnes, kun bruke den. Nå kan det jo diskutres hvor godt dette virker i praksis da. Uansett, hva slags informasjon er du ute etter, spesifikt? Blir litt enklere å hjelpe deg da. EDIT: hwtest-gtk er noe ala Device Manager, mulig det gjør det du ønsker. Du finner den i pakkbehandleren/ Add/Remove Programs. Det finnes også et program som heter sysinfo Endret 30. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå