Gå til innhold

Maskinen shutter ned ved brenning!

Anbefalte innlegg

Hei, har fått et veldig stort problem.

Når jeg prøver å brenne en CD på min Plextor brenner, shutter maskinen ned. Den begynner helt normalt, og brenner noen ganger til ca 30%, andre ganger til rundt 60%. Så shutter maskinen bare ned.

Bruker WinXP pro, og Nero 5.5. Prøvde å installere Nero på nytt, men det hjalp ikke.

De siste 2 gangene jeg har prøvd å brenne kom det i tilleg opp en blå skjerm, der det stod at maskinen ble shuttet ned for å hindre at det oppsto skade på hardware. I tillegg kom følgende feilkode : 0x0000008E(0xC0000005, 0x80536760, 0xF1C5B9C8, 0x00000000); vet ikke om den betyr noe, eller om det bare er en referanse til en feil-logg eller noe sånt.

Uansett, er det noen som har opplevd det samme, og vet hva jeg skal gjøre. Har ikke så veldig lyst til å installere WinXP på nytt, siden jeg har en del ting på data'n som jeg trenger (som jeg selvfølgelig ikke får brent ut på en CD da...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne ut av om den blir overoppheta kan du vel fjerne sisdeøra/kabinettet og evt. sette pcn ved et åpent vindu så brenne en CD! Hvis du _ikke_ får feilen, er nok det problemet, hvis du får feilen kan du ikke være sikker...

Lenke til kommentar
En kompis av meg hadde samme problemet. Husker ikke helt hva det var, men det var noe med at det ble alt for varmt i PC'n og derfor skrudde den seg av så hardware'n ikke ble ødelagt...

Jeg er kompisen med problemet men har fortsatt ikke funnet ut helt hva som er galt enda.Det må være noe annet enn at det er for varmt tror jeg

Lenke til kommentar
Har du WD harddisk?

Hvis du har det ,sørg for å plassere en 80mm vifte foran den.

Edit: Uansett sørg for kjøling på HD.

så teit å si det...... har selv en slik disk. Har 2 kab vifter i motsatt ende av kabet, men har ingen probs med WD disken!

bare det er LITT forflyttelse av lufta rundt disken holder det.

Lenke til kommentar

kanskje dumt spørsmål men...

har dere strømforsyner til å drive maskineriet ditt ???

hvis dere har det og ikke klarer å finne ut av det vil jeg anbefale en bootable winXP eller det operativ systemet du liker best..

format harddisken og.. tja.. ofre noen timer..

Bootable for å spare tid.

Det er og anbefalt å sette brenner alene på en IDE kabel om mulig.

eks: secondary master

Ideen om kjøler til harddiskene er ikke dumt heller..

satte selv kjøler på harddiskene som ble "brennvarme"

plotselig hang ikje maskinen mair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...