Devolder Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei Jeg har fullført 2 år på Medier og kommunikasjon og begynte på Allmenn Påbygging nå i høst. Grunnen til at jeg ikke tok alle 3 årene på Media er at det ikke var noe for meg. Jeg har sett på yrker innen naturbruk, men hvordan går det på høgskoler osv. når jeg ikke har gått den studieretningen på vgs? Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Går nok greit det, finnes da leger og sykepleiere som ikke har gått helse og sosial trur ikke du skal bekymre deg Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du kan nok studere det meste, siden du får generell studiekompetanse. Det er noen ting du derimot ikke kan studere, og det er de studiene som krever spesiell matte, eller kjemi, som du ikke har hatt på medier og kommunikasjon. Dette gjelder leger osv. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 På f.eks naturbruk er det 2år skole+2år lærling. De 2 skoleårene på vgs er da ikke nødvendig hvis jeg går på høyskole isteden og er lærling etter det? Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 hvorfor gå på høyskole hvis du vil bli lærling? Du kan ta noe innen naturbruk på høyskole. Den 2 år naturbruk + 2 år lærling er på vgs-nivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå