Bruker-158599 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) hei, jeg skal snart ha mattetenmaten, trenger hjelp. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Arealet av en sylinger="PI"*(r*r)*Høyde. 5 + 2X = 25 2X = 25 -5 2X = 20 2 2 X=10 Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Arealet av en sylinger="PI"*(r*r)*Høyde. 5 + 2X = 25 2X = 25 -5 2X = 20 2 2 X=10 ok skal notere det, kan noen gi meg en situasjon og regne det ut? Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Her er en bra side: http://matematikk.info/maFrameset.htm Det er pensumet til ungdomsskolen, Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du bør egentlig bare sette deg ned og lære deg formler og regne masse oppgaver. Benytt linken du fikk ovenfor, det er en bra side det. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, snakket med en 10. klasse lærer (har henne ikke), men hun sa at alle oppgavene som er der kommer på 10. klasse eksamenen. som sagt av PAN Am, det er bare å sette seg ned å pugge. Har dere ikke lov til å ha med regelbok? Da behøver du jo knapt å lese i det hele tatt. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, snakket med en 10. klasse lærer (har henne ikke), men hun sa at alle oppgavene som er der kommer på 10. klasse eksamenen. som sagt av PAN Am, det er bare å sette seg ned å pugge. Har dere ikke lov til å ha med regelbok? Da behøver du jo knapt å lese i det hele tatt. Selv om det er lov å ha med regelbok er det ofte lurt å øve og jobbe med matematikken(og for den saks skyld lese). Dette fordi du lærer stadig bedre å praktisere matten, og ikke bare se den for deg. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Selv om det er lov å ha med regelbok er det ofte lurt å øve og jobbe med matematikken(og for den saks skyld lese). Dette fordi du lærer stadig bedre å praktisere matten, og ikke bare se den for deg. Ja, glemte å skrive dette. Øv på de oppgavene du ikke kan og så skriver du dem detaljert ned i regelboka med et par eksempler. Slik husker du både gårsdagens leksjon og det du skulle til å glemme. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Selv om det er lov å ha med regelbok er det ofte lurt å øve og jobbe med matematikken(og for den saks skyld lese). Dette fordi du lærer stadig bedre å praktisere matten, og ikke bare se den for deg. Ja, glemte å skrive dette. Øv på de oppgavene du ikke kan og så skriver du dem detaljert ned i regelboka med et par eksempler. Slik husker du både gårsdagens leksjon og det du skulle til å glemme. Tusen takk, det jeg sliter med er hvordan jeg renger, altså hva jeg skal bruke når det står at eks: kari har 10liter glass med cola, 6,5 av de er Per sine. Hvor mange prosent eier kari/per. osv, altså vet ikke ogsen jeg skal regne i situasjoner, ogsen jeg skal stille opp osv. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Prosent AV noe er lett. I ditt tilfelle: (6,5l*100)/10l da finner du ut hvor mange prosent 6,5 er. I dette tilfelle 65. Så tar du 10 - 6,5 = 3,5l Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Selv om det er lov å ha med regelbok er det ofte lurt å øve og jobbe med matematikken(og for den saks skyld lese). Dette fordi du lærer stadig bedre å praktisere matten, og ikke bare se den for deg. Så sant, så sant. Går sjølv på VG2, har R-matte. Me har ofte "Åpen bok" - prøvar, der alle hjelpemidler, med unntak av kommunikasjon er tillat, og eg må seie at det er skremmande korleis enkelte trur at alt blir mykje lettare når ein har hjelpemidler. Sanninga derimot, er ei heilt anna, for ein ser det gång på gång korleis dei som trur at alt ein treng er ei regel/mattebok skorar lågt på testar. Matte skal forstås, ikkje lesas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå