Gå til innhold

Jeg er nesten ferdig: §tone's cool PC


§tone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Meget pent arbeid stone$ .... gir bra med inspirasjon den kassa der. Spesielt nå som jeg har boksen min på verkstedet for å montere mitt eget opplegg.

 

Jeg er veldig interessert i det du har gjort med relèet og den override switchen til det. Har du noe mer detaljer på hva du gjorde der ? eller fant du noe informasjon på området ?

 

Kanskje noen andre som har peil ?

Lenke til kommentar
Jeg er veldig interessert i det du har gjort med relèet og den override switchen til det. Har du noe mer detaljer på hva du gjorde der ?

 

Releet er det for å gi strøm (230 volt) til pumpa bare når PC'n går, mao slår du på PC'n setter du 12 volt på releet. Releet lukker seg og 230 volt går til pumpa og starter den. Slår du av PC'n, forsvinner 12 Volten og releet åpner seg od da brytes 230 volten og pumpa stopper.

 

Override bryteren er koblet over dette, slik at 230 Volt strøm går til pumpa selv om PC'n er av. Slår du på PC (med pumpa gående) så lukker releet seg og det gjør ingen forskjell siden pumpa allerede har strøm. Jeg satte inn denne bryteren da jeg ser for meg situasjoner hvor man ønsker å kjøre pumpa uten at det er strøm på MB (f.eks. når du fyller vann). :o (det lekker!!!!!) :oops: (au det var dumt)

:grumpy: (skitt som det er mye lyder/røyk etc. nedi der) :( (oh, det ble dyrt).

 

Jeg ønsker ikke å legge ved noe koblingskjema da noen kan gjøre det feil og blåse diverse komponenter eller få seg en seriøs karamell.

 

Gjør du dette og er usikker, sørg i det minste for at du har en bryter som faktisk tåler 230 Volt.

 

Dette er en oppgave som bare bør utføres av en som forstår seg på det og da er denne forklaringen god nok i masse vis. Ønsker du å innstallere en slik override switch og fremdeles er litt usikker, ta kontakt med en elektriker eller lignende for dette er enkelt, men må utføres riktig.

Lenke til kommentar
Er det lov å spørre hvor mye hele prosjektet har kosta ?

Jeg synes egentlig prisen ikke er så veldig viktig - det ble dyrt!! :o

 

Åssn fikk du den pumpen til ikke å lekke?

Jeg monterte begge fittings forsiktig, sjekket at gjengene entret riktig, pakningen var på plass og brukte LockTight (flytende gjenge teip) før jeg strammet til ved hjelp av fastnøkkel. Alle fittings (utenom Swiftech) er montert med Locktight. Problemet er at hvis du ønsker å åpne dem igjen må du varme nipplen til litt over 100°C før LockTighten slipper). :D:D

Lenke til kommentar
Jeg monterte begge fittings forsiktig, sjekket at gjengene entret riktig, pakningen var på plass og brukte LockTight (flytende gjenge teip) før jeg strammet til ved hjelp av fastnøkkel. Alle fittings (utenom Swiftech) er montert med Locktight. Problemet er at hvis du ønsker å åpne dem igjen må du varme nipplen til litt over 100°C før LockTighten slipper).  

 

et greit alternativ er å bruke vanlig gjengetip. På mine overganger fra microplex fant jeg ut at en par tre ganger rundt med gjengeteip ble bra. Tetter helt fint og er mulig å demontere om det skulle bli aktuelt.

 

Fant 4 pk gjengeteip på biltema for 15 eller 25 kroner...

Har nok til et stooort antall kjølesett.

Lenke til kommentar

Alt, inkludert klokka, viser at dette er en mann med sans for detaljer!

 

thumbsup2.gif

 

Veldig pent oppsett! Jeg drømmer om en lignende modifikasjon. Jeg har verktøyet jeg trenger, men ikke pengene for å gå til innkjøp av de komponentene jeg vil ha.

Jeg nevner bare et par:

Vapochill enhet

Lian Li Server tower (svart som $tone)

Vannkjøling for chipset og GPU.

etc...

 

DrErling

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Stillfult gjennomført prosjekt :woot:

Brukte nok noen timer på alt sammen med litt prøving og feiling.

 

 

Er ikke noe fan av Rolex men så du hadde Submariner Daytona. Stemmer det? hehe

Lenke til kommentar

En mod etter mitt hjerte - masse små detaljer som gjør så mye for helheten.

 

Peneste og best gjennomførte modden jeg har sett!

 

EDIT: Da varme er noe som naturlig nok stiger, så er det beste du kan gjøre å snu viftene slik at de blåser opp og ut av kabinettet. Du kan også med fordel kutte ut alle de andre kabinettviftene slik som Stonescream nevnte tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Setter pris på alle de positive kommentarene.

 

Da varme er noe som naturlig nok stiger, så er det beste du kan gjøre å snu viftene slik at de blåser opp og ut av kabinettet. Du kan også med fordel kutte ut alle de andre kabinettviftene slik som Stonescream nevnte tidligere i denne tråden.

 

Har allerede kjøpt og skal montere 3 nye brytere, som skal kunne vende luftstrømmen i alle viftene. (prøver alle forslag)

 

Men rydd nå opp i "ledningskaoset" under pulten da, før du tar bilder neste gang!

 

Det er lettere sagt enn gjort, skal snart ta noen flere bilder og skal da prøve å få også de ledningene litt mere ryddige, men det er utrolig hvor mye ledningssøl det er under et PC bord. :oops: :oops: Godt at det er ryddig inne in PC'n ihvertfall. :D

 

Er litt nyskjerrig på hvordan tachometeret under andre mods fikk ny måleskive.

 

Frog laget ny skive noe som ikke er så vannskelig, men montering uten å ødelegge instrumentet kan være problematisk.

 

For info: Jeg har overklokket litt, orginalt gikk CPU'en på 1833 MHz, nå har den gått på 2083 MHz i et par dager. XP2500+ ble til XP2800+ på en to tre. Kuult. Selv PC'n sier ved boot-up at det er en XP2800+ :p

Er helt ny på dette, kan noen sende meg link til oppskrift og riktig fremgangsmåte på overklokking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...