Gjest Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hører utrolig mye på Beatles og andre band som spiret i denne perioden. Jimi Hendrix, doors, tidlig pink floyd, cream, tidlig deep purple og sen beatles er noen av dem. Mange av disse bandene er mest kjent for det de gjorde senere eller tidligere, men de har alle hatt en periode med psykedelia. også hører jeg på andre småe hits fra mindre band som jeg har plukket opp runt om kring, slik som Count five, canned heat og troggs. Men jeg ønsker å finne ut mere om musikk fra denne perioden. Plutselig er det et band man har hørt om masse før, som man ikke visste hadde røtter i denne perioden (lemmy fra motorhead, eric clapton). Har dere noen gode forslag? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Denne bloggen har i alle fall litt av hvert av ukjente band fra denne perioden og litt utover, men det er kanskje ikke det du er ute etter? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 13th Floor Elevator er noe av det kongeste og mest kule som har kommet derfra når det gjelder punkete psykedelia. Og enda mer The Velvet Underground. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Hadde en slik periode for en stund siden, så her kommer litt som kanskje kan falle i smak. Alt er ikke fra slutten av 60-tallet, men her er mye bra: Bad Company Derek and the Dominos Free Frijid Pink Mountain Ten Years After The Animals The Yardbirds Steppenwolf Er så utrolig mye herlig musikk fra den tiden. Vet ikke helt hva det er, men jeg elsker det. En av tingene er kanskje at de bruker mye orgel, det er herlig. Endret 30. november 2008 av Svinat Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 En av tingene er kanskje at de bruker mye orgel, det er herlig. Heeeelt enig Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) -The Beau Brummels -The Electric Prunes -Kaleidoscope -Love -The Incredible String Band -Iron Butterfly -Pretty Things -The Small Faces -The United States of America Endret 30. november 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvis du ikke har hørt Captain Beef Hart, bør du absolutt skjekke det ut! Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Finfin musikksmak du trevakt, hører på mye av det samme selv Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 perioden hvor alle de nye bandene kom, og hvor beatles var det store forbildet er herlig. Og når disse bandene utvikler seg til mer 70-talls med black sabbath og sånn. Etter det blir det bare dårligere og dårligere. tusen takk for mange gode forslag, jeg skal sjekke ut alt. hiv gjærne innpå med mer. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 *mine innlegg*. Kan slenge på Jefferson Airplane om ingen har nevnt de. Selvskrevet band i psykedelisk sjanger såklart. Mye gode musikktips her Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Grateful Dead bør kanskje nevnes =) Lenke til kommentar
LucidDreaming Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) The Zombies er tidenes psykedeliske pop band, mye bedre i den mer softe utgaven enn Beatles noensinne var. Forøvrig er også A Whiter Shade of Pale av Procol Harum selve definisjonen på 60-tallsmusikk, og utenom den sangen har de et par andre dugelige låter (Conquistador, Homburg..). The Turtles er også litt psykedelisk til tider og er absolutt til å anbefale. Ellers har du jo Pink Floyd og Syd Barrett sine soloalbum. Noen andre psykedeliske band som er verdt å merke seg er The Hollies, Tomorrow og The Beach Boys. Sistnevnte har riktig nok mye fyll på de fleste album utenom Pet Sounds, som er et av tidenes psykedeliske album. The Velvet Underground er også et too good band fra 60-tallet, skjønt de er mer eksperimentelle enn psykedeliske. In-A-Gadda-Da-Vida av Iron Butterfly er også til å anbefale. Edit: Glemte å nevne the Rolling Stones, de burde jo komme som en selvfølge uansett om de blir nevnt i denne tråden eller ikke. Edit 2: Jeg surrer. Det er fullt av andre artister du så absolutt burde sjekke ut. Å ikke nevne Donovan, CSNY (og forøvrig artistene dette bandet bestod av), Simon & Garfunkel, Bob Dylan, Janis Joplin, The Mamas and the Papas, Buffalo Springfield, David Bowie, The Moody Blues, Jefferson Airplane og Don McLean er ren blasfemi. Endret 2. desember 2008 av LucidDreaming Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Savnet en slik tråd.. Det diskuteres altfor lite 60s og 70s Psykedelika her Cream - Sunshine of Your Love Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Savnet en slik tråd.. Det diskuteres altfor lite 60s og 70s Psykedelika her Fantastisk sang. Og herlige bilder til introen. Så en artig dokumentar om hvordan 'SoYL' ble lagd for en liten stund siden. Skal bumpe tråden om jeg kommer over noe mer god psykedelisk rock Endret 4. desember 2008 av niko_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå