genstian Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Kan jeg spille av en film som bakgrunn med en modul eller noe nå? I fluxbox kan jeg det bare med å bruke xine kommandoen. Vurderer å installere kde 4.2 til en prøve runde neste uke. Har prøvd svn versjonene rett etter sommeren, men de hadde veldig mange bugs. Lenke til kommentar
helgesoren Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg bruker KDE 1.1.3 til alt som jeg bruker datamaskinen til. Ingen virus, Firefox på nett, Ktorrent er min favoritt til torrents, Amarok til musikk og mediaspilleren for film bare virker. K3b for å brenne plater, printer og scanner er ferdig installert (uten at jeg må trykke på en eneste knapp). Jeg er ingen linux guru, jeg skriver aldri noe i terminalen eller noe sånt. Jeg er bare fornøyd Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 KDE 1? Er ikke det litt vel gammelt? Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Med Ubuntu 8.10 gikk jeg over til Gnome, men det holdt bare et par uker. Tilbake i KDE4.1 og Kubuntu nå, og trives meget godt. Gleder meg til 4.2, blir vel å rulle den inn før jul. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 http://www.kde.org/screenshots/kde1shots.php Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 10år? Det er jo ikke lenge siden det da! hehe, var nok en typo KDE4 ser jo veldig fint ut, men tror neppe jeg kommer til å prøve det med det første, da mine interessert innen skrivebordsmiljø og brukergrensesnitt har tatt en litt annen retning. Lenke til kommentar
Unoelite Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er dette et os eller er d bare et program? har ikke så mye peiling på sånt som dette her, men det så litt intresant ut. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er dette et os eller er d bare et program? har ikke så mye peiling på sånt som dette her, men det så litt intresant ut.Er en samling med programmer som tilsammen blir noe man kaller et "skrivebordsmiljö". Programmpakken kjörer paa Linux, men noen av programmene er kjörbare i Windows. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 huff, skal si den betaen lagget litt. alt for uvant nei.. jeg er og forblir en gnome bruker Lenke til kommentar
helgesoren Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 KDE 1? Er ikke det litt vel gammelt? He he, 4.1.3 skal det selvsagt være. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Miljøet kjører også på andre *nix-like OS som Solaris og BSD. Det er et mål at de fleste programmene etterhvert skal være støttet på både Mac og Windows også. Lenke til kommentar
Unoelite Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Takk for raskt svar!! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Miljøet kjører også på andre *nix-like OS som Solaris og BSD. Det er et mål at de fleste programmene etterhvert skal være støttet på både Mac og Windows også.Tenkte paa aa skrive *nix selv men tenkte folk skjönte lettere hva Linux var. Endret 30. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Finnes det til vista? Hater "skrivebordsmiljøet" i vista...Liker dårlig winscustomize også http://windows.kde.org/ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 http://windows.kde.org/Der faar du bare enkeltapplikasjoner, ikke skrivebordsmiljöet (panelet, vindushaandterer ++) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har en følelse av at hele KDE 4-serien burde være i beta fremdeles, er ikke helt overbevist om at det er stabilt nok. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 http://windows.kde.org/Der faar du bare enkeltapplikasjoner, ikke skrivebordsmiljöet (panelet, vindushaandterer ++) Testet ut dette på Vista hjemme for en stund siden. Fant bare en del programvare som var tilgjengelig, og det var ikke store greiene enda heller, men det ser lovende ut ... og så lane jeg lekte meg så det ut til å funke bra , men det hadde vært kult om man kunne fått KDE-grensesnittet til Vista. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Før vel gi KDE 4.2 en sjanse da, selv om jeg mest sannsynlig havner over til Gnome igjen uansett Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Populært Skrivebordsmiljø? Linux har hva? under 1% eller noe sånnt av det totale markedet, og jeg regner med ikke alle de bruker KDE. Kan vel neppe kalles populært..... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Populært Skrivebordsmiljø? Linux har hva? under 1% eller noe sånnt av det totale markedet, og jeg regner med ikke alle de bruker KDE. Kan vel neppe kalles populært.....Prosentdelen er en god del höyere blant IT-interesserte, og HW.no er en side for IT-interesserte. Hva vanlige tullinger kjörer er ikke meget morsomt aa lese om. Og tallet 1% vil jeg se kilder (nye kilder, takk) paa. Endret 1. desember 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå