Plinge93 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Hei! På grendehuset her i bygda har vi et lite loft der vi pleier ha fritidsklubb (akkurat som et lite disco) og det er ofte små fester og liknende der. Vi hadde et anlegg der med fire høytalere og en forsterker. Husker ikke hvor mange Watt det var. Men vi greidde i alle fall å sprenge alle høytalerene og de fleste av utgangene i forsterkeren. Så nå må vi kjøpe nytt annlegg. Noen som har tips til hva vi kan kjøpe? Rommer er ca. 10 x 10 m. Og ca. 2,5 meter høyt, så det er ganske lite. Det bør heldst koste under 10 000,- Blir brukt primært til musikk men også bittlitt til film og play station. Endret 30. november 2008 av Plinge93 Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Dere må ha spilt veldig høyt hvis "alt" ble sprengt. 100 kvm er mye (det er større enn leiligheten min). De fleste anlegg som selges i vanlige HIFI butikker er ment for stuebruk. Jeg vet ikke om noe som kan spille høyt i et 100 kvm rom til under 10 000 kr. Alternativt kan du prøve å høre med skoler som har sånne "konsertanlegg" (som de ofte bruker i sluttarrangementer osv.) om noen av de vil selge det brukt. Jeg har veldig lite kunnskap om anlegg som skal spilles i større rom. Men en ting er hvertfall sikkert, du trenger veldig kraftig forsterker og høytalere som er dimensjonert for 100 kvm. Med 10 000 kr i budsjett ser det litt mørkt ut kanskje. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 For helt vanlige ting så vet jeg i hvertfall at cervin vega høytalere skal kunne spille jææævlig høyt, og de dyreste koster vel en rundt 8000, så hvid u leter brukt kan man vel finne et bråkeanlegg til 10000 ^^ Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Dere må ha spilt veldig høyt hvis "alt" ble sprengt. 100 kvm er mye (det er større enn leiligheten min). De fleste anlegg som selges i vanlige HIFI butikker er ment for stuebruk. Jeg vet ikke om noe som kan spille høyt i et 100 kvm rom til under 10 000 kr. Alternativt kan du prøve å høre med skoler som har sånne "konsertanlegg" (som de ofte bruker i sluttarrangementer osv.) om noen av de vil selge det brukt. Jeg har veldig lite kunnskap om anlegg som skal spilles i større rom. Men en ting er hvertfall sikkert, du trenger veldig kraftig forsterker og høytalere som er dimensjonert for 100 kvm. Med 10 000 kr i budsjett ser det litt mørkt ut kanskje. De ble sprengt litt etter hvert egentli Men det var ganske gammelt også da.. Takk for svar, noen flere som har tips? Det er godt mulig vi kan bruke mer enn 10 000 men ikke så veldig mye mer.. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...ybrid_kabel.htm Dette anlegget skal litt mer til for å sprenges. Hvis det er noe som sprenges er det forsterkeren og ikke høytalerne. Absolutt å anbefale. CW er kjent for party faktor. Det hadde jeg gjort hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå