Gå til innhold

Bilder tatt med LG KC-910 Renoir

ELR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Telefonen er digg den. Kabnskje ikke like god skjerm som iPhone, og den er jo litt mindre, men alt i alt er jeg knallfornøyd. Kun én ting jeg irriterer meg over egentlig, og det er SMS. Ved start på ny setning fungerer ikke T9 med stor bokstav, altså første bokstav kommer, men får ikke fulført ordet.

Kameraet derimot synes jeg er knallbra! Mange funksjoner, og et helt ok hverdagskamera. At det er blits er jo også et stort pluss.

Gir mobilen terningkast fem.

Om det er noe så kan jeg svare mer utfyllende når jeg ikke er på jobb.

Lenke til kommentar

etter å ha hatt den en ukes tid angrer jeg på å kjøpe den:( pga, det med sms, den er sykt treig, og musikk spilleren suger fordi hver gang man går ut av en artist starter den nederst i lista igjen og den klarer ikke alle taggene så noen snager blir artist ukjent:( + at lyden er bedre uten dolby(som iPhone lyd). GPS en er treig tar lang tid før den finner deg hvis du er inne i en bygning, hakke prøvd geotagging men nettlesern, kamera og lyden er jeg veldig fornøyd med. qwerty tasta turet er veldig lite, låse knappen er på siden og radioen blir nesten borte hvis du er nær kabelen:( resten er jeg vel såogsi fornøyd med..

Lenke til kommentar
etter å ha hatt den en ukes tid angrer jeg på å kjøpe den:( pga, det med sms, den er sykt treig, og musikk spilleren suger fordi hver gang man går ut av en artist starter den nederst i lista igjen og den klarer ikke alle taggene så noen snager blir artist ukjent:( + at lyden er bedre uten dolby(som iPhone lyd). GPS en er treig tar lang tid før den finner deg hvis du er inne i en bygning, hakke prøvd geotagging men nettlesern, kamera og lyden er jeg veldig fornøyd med. qwerty tasta turet er veldig lite, låse knappen er på siden og radioen blir nesten borte hvis du er nær kabelen:( resten er jeg vel såogsi fornøyd med..

Så det var ikke så mye du var fornøyd med den? Men husk, dette er beta telefonen til LG, software oppdateringer vil jo komme...

Lenke til kommentar
Telefonen er fin den, og kameraet er fantastisk. Et par småting er det jo altid, som SMS og store bokstaver, men det er kun irritasjon, ikke det viktigste i verden.

Enig med deg. For FAEN, det er da ikke eksamen i norsk, bare en kort liten melding som ikke koster mer enn 50 øre!

Lenke til kommentar

Mye av det du sier strider jo mot alt jeg har lest av tester, særlig lyddelen. Har også sett videoreportasje, og da ser den rimelig kvikk ut. At GPSen er treig er vel ikke noe sjokk, det er den jo på alle mobiler foreløpig.. Om du ikke er i stand til å lage skikkelige tagger på musikken din selv, er det du som er problemet, ikke telefonen.. For det er vel dine egne CDer du ripper og legger inn, ikke sant? Evt musikk som er kjøpt via itunes/amazon etcetc..?

Lenke til kommentar
Hei!

Telefonen er digg den. Kabnskje ikke like god skjerm som iPhone, og den er jo litt mindre, men alt i alt er jeg knallfornøyd. Kun én ting jeg irriterer meg over egentlig, og det er SMS. Ved start på ny setning fungerer ikke T9 med stor bokstav, altså første bokstav kommer, men får ikke fulført ordet.

Kameraet derimot synes jeg er knallbra! Mange funksjoner, og et helt ok hverdagskamera. At det er blits er jo også et stort pluss.

Jeg er veldig fornøyd med min jeg og, men har det samme T9-problemet. Har hørt om flere som har samme problemet, men ikke alle.. Så lurer på om det kanskje er sendt ut et "mandagsparti"? Spurte LG support om det kanskje kunne løses ved å legge inn ny software, men det tvilte de sterkt på, mente telefonen burde returneres..

En annen irriterende ting er at når man snoozer med alarmen så stopper den ikke å ringe før skjermlyset forsvinner, den burde vel stoppet på tastetrykket..

Lenke til kommentar

Mye av det du sier strider jo mot alt jeg har lest av tester, særlig lyddelen. Har også sett videoreportasje, og da ser den rimelig kvikk ut. At GPSen er treig er vel ikke noe sjokk, det er den jo på alle mobiler foreløpig.. Om du ikke er i stand til å lage skikkelige tagger på musikken din selv, er det du som er problemet, ikke telefonen.. For det er vel dine egne CDer du ripper og legger inn, ikke sant? Evt musikk som er kjøpt via itunes/amazon etcetc..?

Vel har tagga alle gjennom et program da og de funker på allt annet...

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er veldig fornøyd med min jeg og, men har det samme T9-problemet. Har hørt om flere som har samme problemet, men ikke alle.. Så lurer på om det kanskje er sendt ut et "mandagsparti"? Spurte LG support om det kanskje kunne løses ved å legge inn ny software, men det tvilte de sterkt på, mente telefonen burde returneres..

En annen irriterende ting er at når man snoozer med alarmen så stopper den ikke å ringe før skjermlyset forsvinner, den burde vel stoppet på tastetrykket..

Hm, får håpe min ikke er et mandagsprodukt, da :) Nå har den jo vært på markedet en liten stund, så det er vel lov å håpe at en del småbugs er fiksa.. Fare for at det blir med håpet ;)

Snoozen hørtes pussig ut, får håpe at det er i orden på min.. Er ikke alltid like glad om morran :p

Jeg håper forresten det er god støtte for personalisering av ringelyd og meldingslyd etc? Det er det ikke på Z400 jeg har fra Samsung nå ihvertfall.. Og nei, jeg er ikke noen Jambahore, men ønsker å legge inn diverse spill-lyder som varslinger, bl.a. kommentarer fra orcs i Warcraft III, og f.eks. islam-lyden fra Civ IV :p *nerdenerd*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må også legge til at jeg var spent på at telefonen hadde manuell fokusering.

Men ble litt skuffa, det var ikke akkurat lett å utøve.

Er en "drag" stripe på skjermen man må skyve frem og tilbake, hadde vært greit nok om telefonen hadde hatt bedre respons på touchen, men det har den altså ikke, og det

ble utrolig ergelig og klorete å fokusere manuelt.. tok meg evigheter å finne fokusen jeg ville ha, så får holde meg til AF enn så lenge.. den lille tingen her var veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Nå skal vel strengt tatt ikke en GPS ha dekning inne i en bygning? gps-signalet baserer seg på fri sikt til satelittene, og det er vel kun fordi telefonen har en a-gps at den i det hele tatt klarer å finne noen posisjon om du sitter i nærheten av et vindu.

Men jeg er enig i at den bruker litt lang tid på å finne posisjonen. Jeg hadde tidligere en Nokia 6110, der var posisjonen oppe etter få sekunder (men så tok kartprogrammet 20 sek og starte og, da)..

Og det der med ordlisten er en irriterende greie for oss late som ikke gidder å trykke så mye.. Ordlisten er helt flott, den, men som nevnt etter hvert punktum må man slå den av for å komme videre...

Lenke til kommentar

Vet dette er helt offtopic, men siden en god del Renoir-eiere sikkert vanker her så må jeg nesten spørre; mista telefonen i gulvet forleden, ikke en skramme og heller ingen skade såvidt jeg kan se.. men rista litt på telefonen for sikkerhets skyld i etterkant inntil øret (med linsa vendt mot meg) så hører jeg en bitteliten klirrelyd. Hører den bare såvidt, men nok til å bekymre meg over at noe kan ha løsnet. Skal det forekomme en slik lyd om mobilen ristes forsiktig frem og tilbake (inntil øret visstnok)?

Noen andre som har en slik minimal klirrelyd i sin Renoir?

Høres nesten ut som noe i linsa, eller derifra en plass.. men alt fungerer jo fint så..

Men bare lurte. :S

Lenke til kommentar
Vet dette er helt offtopic, men siden en god del Renoir-eiere sikkert vanker her så må jeg nesten spørre; mista telefonen i gulvet forleden, ikke en skramme og heller ingen skade såvidt jeg kan se.. men rista litt på telefonen for sikkerhets skyld i etterkant inntil øret (med linsa vendt mot meg) så hører jeg en bitteliten klirrelyd. Hører den bare såvidt, men nok til å bekymre meg over at noe kan ha løsnet. Skal det forekomme en slik lyd om mobilen ristes forsiktig frem og tilbake (inntil øret visstnok)?

Noen andre som har en slik minimal klirrelyd i sin Renoir?

Høres nesten ut som noe i linsa, eller derifra en plass.. men alt fungerer jo fint så..

Men bare lurte. :S

Må bare innrømme at jeg ikke hører noe som helst når jeg rister på min KC910.. Det kan jo være en ubetydelig plast-del, men for sikkerhetsskyld og for å unngå fremtidig irritasjon ville det vel vært en ide å tatt den til et verksted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...