Gjest alleerss Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 I et år har jeg prøvd å komme meg ned i vekt, men kommer ingen vei. Jeg gjør alt rett, og har prøvd flere metoder. En vanlig uke for meg ser slik ut: Mandag: 1 times hard styrketrening Tirsdag: 1 time gym på skolen Onsdag: 1 times hard styrketrening + 1 time svømming Torsdag: 1 times hard styrketrening + 1 time svømming Fredag: Hviledag, går litt tur Lørdag: Hviledag, går litt tur Søndag: Styrketrening Selv føler jeg ikke at jeg overtrener, jeg har mye energi og er relativt glad. Likevel får jeg ikke noe som helst endring kroppsmessig, og dette plager meg. Varierer treningen ofte, og svømmingen er noe jeg har begynt med nylig. Kostholdet mitt er også nokså bra vil jeg tro. Jeg spiser rundt om 1500 kcal, selv om jeg vet at jeg ikke kan få økt muskelmasse av dette. Likevel går jeg ikke ned i vekt. Jeg spiser mye grønnsaker og får i meg store mengder proteiner, og prøver å drikke mye vann. eusa_wall Alt i alt har jeg vel gått ned 2 kg, men dette var etter en periode jeg bare spiste rundt 500 kcal dagen (var litt ustabil). Etter å ha regnet ut hvor mye jeg forbrenner blir det bortimot 4000 kcal dagen minus 1500 som jeg spiser. Jeg blir rett og slett gal og depressiv, ingenting fungerer! Vekten min lever sitt eget liv, noen ganger veier jeg 74 og noen ganger 71. Jeg vet jeg ikke skal henge meg opp i vekten, spesielt ikke når jeg trener styrke, men buksene blir ikke mindre og huden blir bare mer og mer pløsete og mindre muskuløs. Hjelp... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du bør ikke trene det samme hver dag. Du bør ha minst 1 dag pause mellom hver trening av samme område. Husk at muskler veier mer enn fett, så selv om du blir tynnere kan du gå litt opp i vekt. Lenke til kommentar
Gjest alleerss Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg trener slettes ikke det samme hver dag.. Styrketreningen er delt opp slik: Dag 1: ben og legger Dag 2: Bryst og triceps Dag 3: Rygg og biceps Dag 4: Diverse jeg ikke har fått tatt i løpet av uka Selv om jeg svømmer 2 dager etter hverandre skal vel ikke dette ha stor negativ betydning? Og muskler, som jeg sa, bygger jeg jo ikke så lenge jeg ikke går i kalorioverskudd, så derfor er det fettet som veier, og ikke musklene. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du sulter deg selv. Du ligger i starvation-mode. Opplegget ditt er helt sprøtt. Søk og les litt om kosthold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå