Gå til innhold

Fucka titler når jeg legger musikk fra ipod til pc

Gloms

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å få overført musikk fra ipoden til pcen. Men når jeg går inn på "min musikk" er alt lagt i rundt 15 mapper og inni mappene ligger sangene. Det er ikke no problem, problemet er at alle titlene er helt rare. For eksempel "XOHF". Alle sangene har sånne navn, så jeg vet ikke hva som er hva. Når jeg åpner de i media player så kommer det riktige navnet. Og når jeg drar den over i itunes kommer det riktige navnet.

Men jeg gidder ikke åpne de i mediaplayer for å se hva de heter, for så å lukke mediaplayer og endre navnet på hver sang sånn.

Går det ann å få lagt over sangene til pcen sånn at de får riktig navn når de ligger f.eks. i "min musikk" mappa eller andre steder og ikke bare i itunes eller når jeg spiller de av i mediaplayer eller andre avspillingsprogram?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere måter å gjøre dette på:

- Du kan gjøre det manuelt. dette vil ta en eveighet. Rekner med at det er helt uaktuelt.

- Dersom du bruker media monkey kan du hente ut de albumene du vil fra poden din. de vil legge seg i mapper med artist og album men sangene vil fortsatt ha merkelige navn, men jeg mener media monkey(eller var det itunes) har en funksjon som kan ordne musikkbiblioteket ditt etter ID3 tags. da vil edtte ordne seg helt automatisk.

Lenke til kommentar

På iTunes går du på rediger - instillinger. på avansert tab'en kan du hake ut "Organiser iTunes mappen". da legges filene etter Artist\album\låttittel. dette forutsetter at mp3 filene ligger i din i Tunes mappe. plasseringen av denne mappen ser du rett over. denne kan endres etter ønske.

håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...