Gå til innhold

HP Pavilion dv5-1145?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe en HP Pavilion dv5-1145 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381264), noen som har noen erfaringer med den? Og vil den kunne dra CS3, samt, naturligvis helt hypotetisk sett, the Sims 2/3?

 

Eventuelt andre PC'er med like bra specs til samme pris?

 

Har også sett på den, og hadde vært interessant og høre litt om hvordan den er... Spesielt batteritid og om hva den driver (Flight Simulator X, BF2, Crysis 2 osv)?

Hadde satt pris på svar!:)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe en HP Pavilion dv5-1145 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381264), noen som har noen erfaringer med den? Og vil den kunne dra CS3, samt, naturligvis helt hypotetisk sett, the Sims 2/3?

 

Eventuelt andre PC'er med like bra specs til samme pris?

Har også sett på den, og hadde vært interessant og høre litt om hvordan den er... Spesielt batteritid og om hva den driver (Flight Simulator X, BF2, Crysis 2 osv)?

Hadde satt pris på svar!:)

 

Mvh

 

 

 

 

Jeg og ser på denne pcen.

håper noen informerer litt om denne pcen. hehe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også sett på denne pc`en. Jeg er ute etter en rimelig pc som klarer videoredigering og ble anbefalt denne.

Men nå kan jeg ikke si jeg ser det står skrevet noe sted at den har firewire?

 

Er det noen som har denne pc`en som kan bekrefte/avkrefte dette?

Og fortell gjerne om dere er fornøyde, noe dere er missfornøyde med..?

 

 

Selv om det ikke er noen som har svart på denne tråden tidligere, så håper jeg på svar nå:)

Lenke til kommentar

Hei :). Jeg har akkurat bestilt denne pcn fra komplett, og er superfornøyd!

 

Den kjører CS3 lett, samt "hypotetisk" som du sier Ladyjustice, The Sims 2 er langt fra noe problem og etter hva jeg har lest om maskinkravene til The Sims 3 så skulle det gå smooth :p

 

Batterilevetiden har jeg ikke fått sjekket enda, men det skal jo ikke være noe problem :). Jeg testet pcn på systemrequirementslab.com på forskjellige spill (denne siden har vist meg god troverdighet før :)). Testen viste at blant annet Crysis, Bioshock, BF2 og Dead Space skulle gå bra :), men prossesoren var bare rask nok til minimum requirements på Far Cry 2. Flight Simulator X fant jeg ikke noe om.

 

PCn har firewire og jeg er rimelig sikker på at det meste av videoredigering skulle gå bra :)

Endret av Dav1D
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også å kjøpe denne. Jeg har hatt HP i et år nå, men den PC-en har blitt ødelagt, og jeg tror at jeg likegodt kan kjøpe en ny PC i stedet for å reparere den gamle for over 4000 kr.

 

Dette er den PC-en jeg har nå:

http://prisguide.tek.no/product.php?product_id=84395

 

Hvordan er dv5-1145 i forhold til min gamle? Kan noen fortelle meg om det er mye viftestøy på denne PC-en? Synes støynivået på min gamle HP har vært ok.

Lenke til kommentar

Som sagt så er jeg meget fornøyd med min :). De fleste spesifikasjonene står nok på enkelte nettsider som selger pcn. F.eks. mpx eller komplett (hvor jeg bestilte fra). Bare 6000kr :)

Den bråker litt når den starter bare, men det er jo ikke uvanlig. Ellers så er den ganske stille. Har ikke merket noe jeg.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Jeg har lest spesifikasjonene, men jeg må innrømme at jeg skjønner ikke forskjellen på f.eks. grafikkort, skjermkort og prosessor på dv5-1145 og min gamle dv6618eo. Men en må vel kunne gå utifra at en maskin som er ett år yngre er bedre, selv om den gamle kostet 8000 kr da den var ny?

 

Er forresten dv5-1145 den beste HP-maskinen i den prisklassen? (Ca 6000 kr)

Lenke til kommentar

Nei vet ikke helt hva jeg skal si selv :p, men du får 1g mer ram og kratigere skjermkort og prosessor. Og større harddisk :). Så denne er nok litt bedre ja. Selv om det er 2000kr mindre. Og det er absolutt den beste HP-pcn jeg har sett til 6000kr :). For 1000kr mer får du en variant som har litt mer ram og sånt, og en annen med 17" skjerm :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Litt bedre skjermkort og prosessor ja, det var liksom det jeg trengte å høre, hehe. I tillegg til 1 GB mer minne. Tror nok at jeg går for denne.

 

Et lite spørsmål til. Jeg kommer ikke til å bruke den til spill, men jeg kommer nok til å se Tippeligaen på den, siden den skal vises på nett. Hvor viktig er grafikkort da? Jeg ble fortalt av en selger at grafikkortet ikke har noe å si når en skal se video på nett. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...