Gå til innhold

Hva pleier kristne å svare på disse argumentetene?


Anbefalte innlegg

Gud gav menneskene fri vilje, derfor styrer han ikke alt.

Jo, det gjør han. Nettopp fordi han visste i øyeblikket at han skapte verden og menneskene, hva jeg kom til å gjøre i hvert sekund i mitt liv. Hvis han hadde skapt verden litt anderledes så ville jeg handlet anderledes. Beklager, guden din er rett og slett ond og fortjener ikke min tilbedelse.

 

Evolusjon motbeviser at Gud skapte Adam og Eva. Det motbeviser faktisk hele skapelsesberetningen når jeg tenker meg om, da rekkefølgen er helt på jordet.

Må den tolkes bokstavelig da?

Hvis du mener du er i noen som helst posisjon til å trekke guds ord i tvil så må du gjerne si det, men jeg vil nå heller si at den allmektige skapers ord er mer verd enn dine. Bibelen er guds ord, ergo må den leses slik Gud har diktert den, noe annet må jo være blasfemi.

 

Det eneste kravet Gud stiller er at vi skal tilbe ham, uten å tilbe ham så kommer jeg ikke til paradis, det står rimelig klart.

Hvor står det at det eneste kravet Gud stiller til menneskene er at vi skal tilbe ham, for da kommer man til himmelen?

 

Hvilket skulle bety at paradis er et paradoks, men det innser du kanskje ikke? :) (The cake is a lie!)

Paradis er noe av det man vet minst om i kristendommen.

Det står flere plasser i Bibelen.

Det betyr likevel ikke at det ikke er et paradoks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, det gjør han. Nettopp fordi han visste i øyeblikket at han skapte verden og menneskene, hva jeg kom til å gjøre i hvert sekund i mitt liv. Hvis han hadde skapt verden litt anderledes så ville jeg handlet anderledes. Beklager, guden din er rett og slett ond og fortjener ikke min tilbedelse.

Nå synser du. Gud har gitt menneskene fri vilje, og det er et av de viktigste poengene i kristendommen, at Gud lagde mennesker, som kunne tenke selv og handle selv.

 

Hvis du mener du er i noen som helst posisjon til å trekke guds ord i tvil så må du gjerne si det, men jeg vil nå heller si at den allmektige skapers ord er mer verd enn dine. Bibelen er guds ord, ergo må den leses slik Gud har diktert den, noe annet må jo være blasfemi.

Det er mange kristne som ikke mener at Bibelen er Guds ord...

Lenke til kommentar
Jo, det gjør han. Nettopp fordi han visste i øyeblikket at han skapte verden og menneskene, hva jeg kom til å gjøre i hvert sekund i mitt liv. Hvis han hadde skapt verden litt anderledes så ville jeg handlet anderledes. Beklager, guden din er rett og slett ond og fortjener ikke min tilbedelse.

Nå synser du. Gud har gitt menneskene fri vilje, og det er et av de viktigste poengene i kristendommen, at Gud lagde mennesker, som kunne tenke selv og handle selv.

Nå er du bare dum, er eller er ikke gud allvitende og allmektig?

 

Hvis du mener du er i noen som helst posisjon til å trekke guds ord i tvil så må du gjerne si det, men jeg vil nå heller si at den allmektige skapers ord er mer verd enn dine. Bibelen er guds ord, ergo må den leses slik Gud har diktert den, noe annet må jo være blasfemi.

Det er mange kristne som ikke mener at Bibelen er Guds ord...

 

De mange kristne tar feil, det står i Bibelen at den er guds ord. Hvis du ikke tror på det som står i Bibelen så er du heller ikke kristen. Da Bibelen er de kristnes lærebok.

Lenke til kommentar
Nå er du bare dum, er eller er ikke gud allvitende og allmektig?

Det betyr ikke at Gud ikke gav menneskene fri vilje...

 

De mange kristne tar feil, det står i Bibelen at den er guds ord. Hvis du ikke tror på det som står i Bibelen så er du heller ikke kristen. Da Bibelen er de kristnes lærebok.

Hvem er du til å dømme at de tar feil?

 

Men om det ikke er Guds ord, betyr det ikke at alt som står i Bibelen er 100% riktig.

 

Dessuten er det Jesus man må tro på, ikke Bibelen, for å bli kristen.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vi kan vite noe om. Og jeg sa jo at det bare var min mening.

 

Men om Gud hadde kontrollert oss, hadde han vel ikke akseptert at du satt her og stilte spørsmålstegn, ville han?

 

Jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil, om jeg løfter høyre lillefinger nå er det ingenting som hindrer meg.

 

Men må påpekes at dette er et filosofisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Gud vet det, da jeg ikke tror han ser inn i fremtiden, da du er et frittenkende menneske.

 

Da tror du feil. Gud er som sagt altvitende, og vet hva du har gjort, gjør, hva du kommer til å gjøre, og hva du kommer til å tenke. Han har alltid visst det, siden lenge før dine tipp-tipp-tipp-tipp-tippoldeforeldre ble født.

 

Eller velger du å motsi Gud her, og si at den perfekte Gud, har feil, og du har rett? Makan til arrogant skal man i så fall lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Han er jo allvitende og vet dermed alt som er å vite. Og siden han er allmektig vet vi at han kan se inn i fremtiden. Men jeg antar at man kan tolke "allvitende" som det at han har mulighet til å vite alt, så lenge han velger å gjøre det med sine allmektige krefter. Så hvis du ser på det på den måten, har jeg vel ikke stort å si egentlig.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...