Gå til innhold

Hvilken type ram til Asus P5Q Pro?

JarlG

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å bygge egen data for første gang, og på min vei for å samle nok informasjon til å gjøre dette, hørt at noen deler bare ikke passer bra sammen. Der i blant type hovedkort og type minne.

Som sagt tenker jeg på å kjøpe Asus P5Q Pro, og har sett meg ut OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 som ram. Fungerer disse delene godt sammen?

Har hørt mye om at Mushkin sine brikker passer godt med P5Q Pro, er dette sant? If so; passer de bedre enn OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 ?

Om dette er tilfellet, tar jeg gjerne imot forslag til Mushkin-rambrikker, helst rundt 4gb til sammen. :p

Takker for svar på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har jeg ikke. :p

Takker for tipset, skal sjekke nå! :)

Om noen har noen personlige erfaringer o.l. vil jeg fortsatt gjerne vite! :thumbup:

Takker for svar på forhånd! :D

EDIT: Ser greit ut på asus.no. :) Dette høres kanskje forferdelig dumt ut, men jeg må

ha greie på det. Er det en eller to rambrikker disse

jeg har på prisguiden? :ermm:

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

I utgangspunktet passer alle "vanlige" DDR2 minnebrikkene flott på det kortet, men det kan alltids oppstå problemer uansett.

Siden du ikke har noen preferanser ville jeg bare gått for det billigste PC6400 4GB settet du finner.

Synes det er unødvendig å starte en drøss av tråder for kjøp av en maskin. Bidrar bare til mye ekstra lesing og dårlig oversikt.

Oppfordrer deg til å holde deg til en tråd LENKE !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...