Gå til innhold

Venner på internett - hvilke fora/siter som fungerer

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Høres sikkert ganske historisk desperat ut dette innlegget, men jeg våger meg :)

Synes det er ganske morro å ha noen kjente på internett også, gøy å ha noen i MSN-lista som ikke er offline 99% av tiden også. Har forsøkt meg noen ganger på sånne websider med profiler der folk kan bli kjent med nye folk. Kan ikke si jeg har lykkes så veldig godt med det. Har kjent folk men det har vært ganske kortvarig.

Hovedproblemet antar jeg at folk på slike steder er ute etter flørting, kjærlighet eller sex uansett hva websidene kalles. Jeg er ikke det, har kjæreste og ønsker bare å bli kjent med andre litt over middels skarpe hoder. En annen hemsko er kanskje at jeg er 29 år og mann og sånn sett ikke i målgruppen til ganske mange.

Er det noen som har noen erfaringer med dette? Som har noe å si, eller kanskje kan guide litt til hvordan man får slike forsøk til å fungere? Hører om andre folk som har en skog av folk de kjenner på internett og har flere vennegrupper på internett hvor de treffes IRL osv.

Hvis noen leser dette og tror dette kan være aktuelt kan jeg si at jeg er åpen for å snakk om det meste, personlig er jeg veldig interessert i friluftsliv, data, musikk og sport.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med eit online spel. Eg vil anbefale Counter-Strike source (ikkje den WOW-dritten). CSS har eit flott miljø i Noreg, og ein ganske stor IRC-kanal. Skaff deg mIRC, logg deg på quakenet og gå inn på kanalen #norge.css. Etterkvart som du speler med folk blir du kjent med dei, dette er ein flott måte å møte nye interessante mennesker på :)

Du bør ha ei interesse for FPS-spel, og eit konkurranseinstinkt då ;)

Endret av aspic
Lenke til kommentar

JEg har noen "venner" som jeg aldri har truffet. De er sånne msn venner. Har egentlig fungert fint det. Men var mest i begynnelsen man snakker, så dabber det litt av. Men er jo litt morro like vel. Men etterhvert glemmer jeg jo hvem folket er....*gullfiskhjerne* Spesielt hvis folk ikke har navnet sitt og ikke bilde av seg selv....

Syns det er vært et forsøk da :)

Lenke til kommentar
Start med eit online spel. Eg vil anbefale Counter-Strike source (ikkje den WOW-dritten). CSS har eit flott miljø i Noreg, og ein ganske stor IRC-kanal. Skaff deg mIRC, logg deg på quakenet og gå inn på kanalen #norge.css. Etterkvart som du speler med folk blir du kjent med dei, dette er ein flott måte å møte nye interessante mennesker på :)

Takk for tipset, men akkurat den type spill takler jeg ikke. Blir helt ør i hodet og svimmel av det. Skal jeg spille på data snakker vi om fotball-spill, sjakk eller strategi-spill. Fins kanskje fora for sånt også men jeg jobber 100% så har ikke veldig mye fritid, så det spørs om jeg har tid både til å bruke flere timer på å spille og så pleie vennskap med disse ved siden av.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Har egentlig samme oppfatning som trådstarter med nettsamfunn, nettsamfunn er bare tåpelige uansett:P

Har en del gode venner på internett, men de har kommet av diverse felles prosjekter som nettsider osv, ingen jeg har truffet tilfeldig med et "Hei, asl?":p Og når man jobber ilag med noe så blir man enklere kjent, og sånn bygges vennskapet opp.

Lenke til kommentar

Dummeste forslag

Lenke til kommentar

å bli kjent med folk via spill er ikke det dummeste. jeg har blitt kjent med en del folk via TribalWars. riktig nok er ingen av de jeg har blitt kjent med i stammen min fra norge, men er noen svensker og dansker der da. mellom all krigføringa skriver vi i stammens off topic forum om alt mellom himmel og jord. vi har blant annet en bilde tråd hvor vi kan poste bilde av oss selv så vi ser hvem vi snakker med. mange av de jeg har blitt kjent med der er folk jeg gjerne kunne ha møtt IRL. men alle bor forskjellige steder i verden så det er ikke det enkleste å gjennomføre.

sånne browser spill med forum tror jeg er lettere å blir kjent med folk enn på de WoW lignende spillene.

Endret av simmi-91
Lenke til kommentar
Start med eit online spel. Eg vil anbefale Counter-Strike source (ikkje den WOW-dritten)

Hvorfor er WoW noe dritt? Kan ikke tenke meg en bedre plass å bli kjent med folk online på. Du snakker konstant med folk, gjør gøye ting osv. Skaffe seg et norskt guild, så blir du fort kjent med folk. CSS består jo for det meste av 12åringer som sutrer, så det er jo et mye dårligere forslag enn WoW.

Lenke til kommentar
Start med eit online spel. Eg vil anbefale Counter-Strike source (ikkje den WOW-dritten)

Hvorfor er WoW noe dritt? Kan ikke tenke meg en bedre plass å bli kjent med folk online på. Du snakker konstant med folk, gjør gøye ting osv. Skaffe seg et norskt guild, så blir du fort kjent med folk. CSS består jo for det meste av 12åringer som sutrer, så det er jo et mye dårligere forslag enn WoW.

WoW har jo den motsatte effekten. Då misser h*n jo alle vennene h*n allerede har. ;)

Neida, WoW er nok eit utruleg bra spel å treffe folk gjennom, men det kan ha litt andre "bi-effektar". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...