Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har blitt brukt, blir kvalm når jeg tenker på det.

Gjest gjest.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært sammen med dama mi siden Juni i år, (veit det ikke er lenge, men nok til at jeg bryr meg utrolig mye om henne) og i juli/august kom det frem noe fra fortiden hennes. Når hun var 15 år, 2 år siden; så hadde hun en kjæreste; og når hun var med han på fest med kompisa hans og sånn, pleide de å sjenke hu så dritings at hun ikke huska en drit dagen etter; jeg tror også det var snakk om noe annet enn bare alkohol (som hun ikke visste om).

Det som skjedde da, er et det var fritt fram for alle kompisene til typen hennes + han selvsagt.

Hun visste ikke noe om det til en av kompisene som ikke likte dette tok kontakt og sa ifra, og viste henne to bilder.

På disse bildene står hun i undertøyet mens typen hennes viser henne frem til noen folk, og på det andre står en kamerat av typen hennes og kler av seg mens hun ligger i senga og typen står å ser på.

Tingen er da at hun ikke vet selv hva som har skjedd, om hun ble pult av noen av de eller at de bare så på henne eller hvor langt det gikk, og hun aner heller ikke hvor mange det var og hvor mange ganger det skjedde.

Hun har overhodet ingen interesse til å finne ut av hva som faktisk hadde hendt osv, mens jeg blir kvalm når jeg tenker på det, og spesielt når jeg faktisk ikke vet hva som har skjedd; om hun i det hele tatt var våken og i sin tilstand villig.

Har ikke sett bildene. Hun fortalte hva som var på de.

Typen hennes var 17 da dette skjedde; og hvorfor hun ikke anmelder de folka skjønner jeg ingenting av.

Hvis de har forgrepet seg på henne mener jeg... Og temmelig sikker på at i allefall en av de har det ettersom han sto å kledde av seg mens hun lå i senga...

Jeg klarer ikke å få det her av hjernen, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre heller...

Jeg er jo glad i henne uansett hva som har skjedd før hun traff meg, men det her synes jeg bare er for jævelig...

Aner egentlig ikke hva slags svar jeg er ute etter her, men det er godt å bare få delt det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at krisesenteret på din lokale legevakt kan gi deg noen råd.

Ta godt vare på henne og ikke bring opp temaet med mindre hun bringer det opp, så slipper hun å tenke på det.

Men vit at hvis hun skulle ombestemme seg, er bilder av en bevistløs mindreåring med buksene på knerne mest sannsynlig mer enn nok (vel, jeg er ikke jurist, men hvis det ikke er, er det noe galt med regelverket).

Lenke til kommentar

Slike saker er veldig vanskelig for politiet å gjøre noe med... Men jeg ville prøvd å overtale henne til å anmelde det, for dette høres grovt ut.

Du skal selvsagt ikke presse på henne, men når dere får snakket om det.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Du burde prøve å få henne til å anmelde det. Selv om de impliserte ikke skulle bli dømt, ville de fått seg en kraftig støkk av at det ble innledet etterforskning. Sjuke jævler!

Jeg skjønner at det er vemmelig for deg å tenke på det som hun er blitt utsatt for. Bortsett fra det jeg nevnte over, kan du vel ikke gjøre stort annet enn å være der for henne.

Har hun et "greit" forhold til det? Eller sliter hun?

Lenke til kommentar
Hun har overhodet ingen interesse til å finne ut av hva som faktisk hadde hendt osv, mens jeg blir kvalm når jeg tenker på det, og spesielt når jeg faktisk ikke vet hva som har skjedd; om hun i det hele tatt var våken og i sin tilstand villig.

mao så har hun ingen traumatiske reaksjoner eller annet etter dette. Hvorfor i svarte helvete skal du da tvinge dem på henne? Så lenge hun nå lever helt fint og ikke legger noe vekt på disse opplevelsene så har hverken du eller noen andre noe som helst med å plassere henne i en bås for traumatiserte! Du skal drite i å la dette plage deg. Gir hun faen gir du faen. Såpass mye integritet og frihet er du forpliktet til å gi en kvinne du er i et forhold med.

Lenke til kommentar

mao så har hun ingen traumatiske reaksjoner eller annet etter dette. Hvorfor i svarte helvete skal du da tvinge dem på henne? Så lenge hun nå lever helt fint og ikke legger noe vekt på disse opplevelsene så har hverken du eller noen andre noe som helst med å plassere henne i en bås for traumatiserte! Du skal drite i å la dette plage deg. Gir hun faen gir du faen. Såpass mye integritet og frihet er du forpliktet til å gi en kvinne du er i et forhold med.

"Hun har overhodet ingen interesse til å finne ut av hva som faktisk hadde hendt osv"

kanskje fordi dette er noe som tynger henne ned. får henne til å føle seg skitten mm.

prøver å undertrykke det og håpe det går vekk av seg selv.

en grunn til å anmelde det er det faktumet at karen ikke skal komme unna med det han gjorde, han fortjener å bli straffa.

Og ikke minst forhindre at noe slikt skjer igjen med ei anna jente i fremtiden.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Det som er viktig for din del nå er at du er der for henne. Snakk mye med henne, og finn ut om hun virkelig ikke vil grave noe mer i det, eller om det rett og slett er fordi hun er redd for hva hun eventuelt kommer til å finne ut av.

Det virker for meg at hun bare vil glemme og fortrenge, men det rare med psyken er at den kan finne på å hente opp gamle minner når det minst passer, hvis disse minnene ikke har blitt prosessert og behandlet. Så hvis dere ikke får snakket ut om hva som skjedde, tatt kontakt med lege (ikke bare for det psykiske, men hun kan ha fått indre fysiske skader av slike overgrep), og ikke minst få satt i gang en etterforskning på x-typen, kan dette komme opp igjen og ødelegge for sex-livet og hele forholdet deres.

Noe av det viktigste her er at du ikke viser at dette tynger deg. Legg alle tanker til side for din egen del, og få henne til å forstå at uansett hvor vanskelig dette blir for henne, så kommer du til å være der og støtte henne.

Og få i gang en etterforskning, for sånne typer som han x'en skulle vært låst inn på livstid.

Lenke til kommentar

Det er helt fryktelig at sånne folk som han ex'n får gå fritt rundt. Blir kvalm av å lese sånnt. Ja, hadde det vært meg, så tror jeg at jeg hadde vært plaget også. Men på en annen side, det blir vanskelig å bevise at noe har skjedd, når hun selv ikke husker det.

Fortid er fortid, og om hun ikke vil grave i det, så er det kanskje best å bare la det ligge? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort selv faktisk, en ganske ekkel situasjon det der.

Ikke press henne til noe ihvertfall. Hvis hun er sikker på at hun ikke vil grave i det, da bør du kanskje bare sørge for å være der for henne, vise at du er en kjæreste hun kan stole 100 % på :)

Lenke til kommentar

Altså, ikkje for å vere den einaste som seier noko anna, men heile greia med denne jenta verkar mistenkeleg. Ho anar ikkje kor mange gangar det skjedde? Ho drakk seg full/eller nokon putta noko i drinken hennar, og *pang* så hugsa ho absolutt ikkje noko meir? Ho vakna opp dagen etterpå som om ingenting hadde skjedd? Anten undertrykkjer ho alt noko forferdeleg, eller så har det ikkje skjedd, og ho seier det for å ha noko å seie på x-en sin som ho heilt sikkert ikkje liker. Kanskje det var han som slo opp? Jenter er rare.

Lenke til kommentar

jeg pleier ikke å svare på slikt, men jeg vil si meg enig med aspic. Hun vil nok enten ha oppmerksomhet, eller så har dette aldri skjedd. Sannsynligvis er det en sannhet med modifikasjoner.

Jeg kan vel snart kalles en gammel gubbe, men jeg har aldri drukket meg så drita at jeg ikke har husket en dritt. mange "sorte hull" i hukommelsen forekommer jo ukentlig, men hvis noen forteller litt av hva som har skjedd, så husker jeg det. Hadde kjæresten min delt meg med sine venninder på fest ukentlig, så tror jeg at jeg har husket det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_*

Hun er ikke typen til å lyve om dette, det er kun jeg og ei venninne av henne som vet dette.

I følge henne ble det puttet noen piller oppi noen glass, og hun husker virkelig ingenting.

Det var på grunn av dette at hun slo opp, fordi en "snill" venn av typen ba om å få møte henne; ga henne de to bildene; han spurte om det gikk bra med hu, også gikk hun; brente bildene når hun kom hjem.

Hun liker virkelig ikke å snakke, og det er jo lenge sida det her skjedde.

Men nå sent i sommer, rundt et og et halvt år senere; så hadde eksen fått tak i nummeret hennes igjen å begynt å ringe.

Men det å snakke med han er jo absolutt av det siste hun vil.

Det eneste hun vet om han i dag er at han holder til i Oslo, litt over 2 timer unna fra der vi bor.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel snart kalles en gammel gubbe, men jeg har aldri drukket meg så drita at jeg ikke har husket en dritt. mange "sorte hull" i hukommelsen forekommer jo ukentlig, men hvis noen forteller litt av hva som har skjedd, så husker jeg det. Hadde kjæresten min delt meg med sine venninder på fest ukentlig, så tror jeg at jeg har husket det.

Jeg har drukket meg så full (dessverre) at jeg ikke kan huske en dritt, helt blankt. Så fullt mulig og drikke så mye ja. :ermm: Utrolig ekkel når det skjer, og man våkner neste dag og lurer på hva i h... som skjedde. De to gangene det har skjedd med meg, har begge vært i kombinasjon med for mye drikke inntatt på for kort tid (fadderuke på høyskolen, jadda), og da har jeg husket alt frem til et bestemt klokkeslett, og så etter det husker jeg ingenting..

Bank i bordet, skal aldri skje igjen, men tenkte det kunne være greit å skrive, for det går faktisk an å bli helt blank. :whistle:

Lenke til kommentar

Når det gjelder å anmelde skal du være forsiktig med det. Det kommer til å bli veldig tungt for henne, med flere detaljerte avhør, mye venting og usikkerhet. Tenk på hva som hjelper hun mest, ikke på hva som skader eksen mest. Personlig er dette slikt som gjør at jeg vil melde meg ut av samfunnet og starte min egen "Justice Squad".

Lenke til kommentar

Om jenta ønsker å la det ligge i fortiden,så la henne få lov til det menneske!

Hun vil jo opplagt ikke snakke om det. Og å anmelde saken er opp til henne,ikke fordi du blir rasende på han som er skyldig. Selvsagt kan ubehagelige ting fra før dukke opp igjen,som da eks'en fant telefonnummeret hennes, men likevel er det fremdeles opp til henne om hun vil gå videre uten å gjøre noe med det. Det er en ille nok sak om ikke du skal mase om hva det gjør med deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Balltre og finlandshette, så skal du se du får banka litt vet i den fyren. Jeg kvalm når jeg tenker på det selv. Kanskje du skal være litt human å skjenke han før du begynner å slå til? :)

Sjenke han drita og banke liv i han morran etter.........

Helt ufattelig hva noen av oss gutta må gjøre for å få oss litt! Helt sykt!

Pass på dama di, og still opp for a når hu trenger det.

Lenke til kommentar

Dette var litt trist å lese.. Hadde jeg vært i samme posisjon som du er nå, ville jeg nok spurt henne litt mer. Var det noe som skjedde, så ville jeg kanskje tatt en prat med de gutta eller gått til politet. For å gjøre en dritings eller dope en ned for så å, ja, jeg vil nærmest si voldta henne, er ikke bra..

Håper det går bedre med deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...