Mr-tard Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Hei, Jeg har en 4-5 år gammel bærbar, HP pavilion zt3000, og den fungerer utmerket. MEN, jeg må som regel holde inn start-knappen 30 sekunder++ før den endelig responderer med oppstart. Oppstarten går da forøvrig helt som normalt. Dette skjer også når jeg tar ut strøm-ledningen, og forsøker å starte bare med batteri, men da trenger jeg som regel "bare" og holde start-knappen 10 sekunder før jeg får respons, og den starter opp. Jeg har begynt og leve med dette problemet, da dette har vært slik i kanskje 6 måneder nå. Men jeg synes det blir værre og værre, det tar lengre og lengre tid. Er det kanskje batteriet som er gammelt og begynner å bli svakt ?Må jeg kanskje skifte batteri? Men burde det uansett ikke være mulig å starte laptopen uten at batteri er tilkoblet, men da med strømledning istedenfor? Fordi den starter jo ikke noe lettere med strøm-ledningen tilkoblet, eventuelt med batteri ute av selve maskinen. Videre så varer batteriet den dag i dag forstatt i 5-6 timer (!) med helt vanlig bruk og ingen strømbesparelser, slik som f.eks lav lysstyrke på skjerm osv. Det virker til at jeg er nødt til å la den ligge i dvalemodus om natten osv når jeg ikke bruker den, i redsel for at jeg ikke klarer å starte den mer. Hvor lenge kan en laptop være i dvalemodus, med batteri? jeg ser for meg ukevis, da den strengt tatt ikke bruker noe strøm? Det virker som jeg er den eneste i verden med dette problemet, etter å ha lest igjennom titalls sider her på hardware.no, osv. Men håper noen vet hva dette skyldes alikevel, og kan hjelpe meg. På forhånden takk. Endret 1. desember 2008 av Mr-tard Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du kan jo alltids kontakte HP support og spørre dem om du er den eneste i verden som har dette problemet. Hvis noen vet det, så er det nok dem. En maskin i dvalemodus bruker faktisk også litt strøm, så batteriet vil bli tomt i løpet av x antall dager. (Der x kan variere fra 'noen få' til 'ganske mange'.) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg hadde et liknende problem med en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556. Jeg måtte derimot trykke på-knappen gjentatte ganger før den responderte. Noen ganger var det så ille at jeg måtte trykke 10-15 ganger før den startet opp. Jeg fikk aldri fikset problemet, da det bare var et irritasjonsmoment og ikke noe mer, men jeg var inne på tanken på å starte den på annet vis. Man kan nemlig starte maskiner ved hjelp av eksempelvis tastaturet eller nettverksporten, men dette avhenger av hvilken bios som sitter i maskinen. Jeg foreslår at du tar et google-søk eller sjekker bios/manualen for slike muligheter å ser om ikke dette kan være et alternativ? Så slipper du å bruke på-knappen overhodet. Eventuelt kan du levere den til support, men det tar jo både tid og energi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå