Gå til innhold

Kan microsoft spore?

awpkongen

Anbefalte innlegg

Holder på og brenne et ekesemplar av en windoes 2000 server. Jeg lurer på om microsoft kan spore at jeg har brukt den specifie cden. Jeg bruker seff. en annen key en orginalen. Så setter cden igjen noen spor om at den cden er brukt eller gjør det ingenting?

AWPKONGEN!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit jeg ikke bør svare på dette.. men gjør det for å få deg til å holde kjeft... microsoft sporer nok ikke noe i win2000 ang. slike ting, med mindre de kanskje spesifikt veit at du driver med noe ulovlig.

Windows XP derimot ville jeg ikke stolt på .. *liker ikke ta microsoft sikkert sammarbeider med ditt og datt ang div bakdører*

Lenke til kommentar

Quote:

...det er ikke så sannsynlig at de bryter loven

Det er jo M$ vi snakker om her da...

Leste for litt siden at IE4 holde rede på hver j*vla URL man har vært inne på siden installasjonens morgen, uansett hvor mye man ber det om å slette og herje.

Noen er pissed fordi man kan kikke på loggen og se hva folk har drivi med, jeg bare lurer på hva som er *vitsen* med å ha den loggen (som kan spise adskillige MB, den på jobbPCen var på 60MB), og hva den egentlig gjør. Info og instruksjoner her: http://fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml, litt paranoid&antiM$ kanskje, men veldig interessant.

Lenke til kommentar

win2000 server kan spores på samme måte som

winxp versionene kan (hvis alle servicepacks er installert).

Dette er ikke så veldig offentlig kjent fordi

MS ikke gjør noe spesielt med dette, så lenge det ikke er profesjonell kopiering (massekopiering og salg).

En annen ting er at du ikke får noe hjelp hos helpdesken hos microsoft hvis du spør.

Selfølgelig er risken for anmeldelse også til stede

selv om den er liten for øyeblikket, de har mer en nok med og ta de store !!.

Husk at det er lett og spore tilbake til en bruker hvis du oppdaterer programvaren f.eks windows update.

Du får bekjed om at ikke noe sendes til microsoft med ip adressen din ligger der og kan spores direkte tilbake til deg.

dick

Lenke til kommentar

Hei

Det er veldig sansynlig at M$ kan finne ut det meste ...om de vil, tror jeg... Men tenkt dere alle de som måtte jobbe med dette....slikt tar tid!!! de ville ikke tjene noe på det økonomisk..og heller ikke kunnet bli så store som de er idag..Uten at folk verden rundt brukte deres system. Jeg tror faktisk det er litt med hensikt at det ikke skal være umulig å kopiere deres produkter samt å laste ned servpk og oppdateringer.

Alle bruker det (nesten) og alle klager over hvor dårlig det er.....Ganske utrolig. Men virkligheten er nokk en helt annen. De fleste er veldig fornøyd og piratbruken er liten, totalt sett.

Men til Deg/dere som er redd for M$ ... Kjøp OS!! De er faktisk til salgs!!

Roger

[email protected]

[ Denne Melding var redigert av: walestr på 2002-01-19 05:34 ]

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at med IE 6, og dets "vedlikeholds" system, som ber deg sende info til MS når IE krasjer..faktisk er ganske farlig..for den tar et "snapshot" av systemet ditt der og da...også innholdet av feks word dokumenter du har oppe..hvilke sider du surfer på...osv..som seff MS sier er for å "diagonisere" systemet...men tipset er vel å ikke sende krasj infoen til MS.

AKIRA

Lenke til kommentar

MS er dødsglade for alle som bruker oS'a deres enten det er pirat eller ikke, fordi jo flere brukere jo større grunnlag har de for å finne alle bug's. Hadde denne påstanden vært usann ville ingen med piratkopi kunne oppdatert online hos MS iaffal. Og til Airguard.... Du kan jo bare drite i hva andre diskuterer her.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 10:40, Xes-67 skrev:

MS er dødsglade for alle som bruker oS'a deres enten det er pirat eller ikke, fordi jo flere brukere jo større grunnlag har de for å finne alle bug's. Hadde denne påstanden vært usann ville ingen med piratkopi kunne oppdatert online hos MS iaffal. Og til Airguard.... Du kan jo bare drite i hva andre diskuterer her.

poenget, noe jeg heller burde sagt var at hardware.no prøver og unngå piratkopierings snakk her. Det er strengt tatt ikke nødvending her iogmed at det finnes 1000 andre forum som handler om den slags. Det må jo foresten være litt kult og kjøpe også slik at man ikke får/stjeler alt man trenger her i verden. Kom ikke her med bullshit som at det er for dyrt( ok litt for dyrt da), folk bruker jo tusenvis av kroner på hardware og spill. Noen må faktisk betale for slikt.

Beeeklager hvis jeg trøkket på din sarte sjel.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 10:47, GalFisk skrev:

Quote:

...det er ikke så sannsynlig at de bryter loven

Det er jo M$ vi snakker om her da...

Leste for litt siden at IE4 holde rede på hver j*vla URL man har vært inne på siden installasjonens morgen, uansett hvor mye man ber det om å slette og herje. +++

Den loggen er lett å slette da. Man sletter index.dat , eller rettere sagt innholdet i index.dat som ligger i Temp Internet Files. Det hjelper vel litt i alle fall.

Ja, jeg vet at det muligens ikke er helt planke, men det finnes programmer som kan gjøre dette for deg, om det skulle være av interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...