Gå til innhold

LittleBigPlanet X-mas tema til PS3

Bromlexl

Anbefalte innlegg

Rundt lanseringen av LittleBigPlanet laget jeg et ganske detaljert LittleBigPlanet tema. Så det jeg har gjort nå er å bytte ut bakgrunnen til det temaet og erstattet det med bilde nedenfor. Ingenting bedre en sackboy som vinker julen inn :)

Bromles LittleBigXmasTema

PS. Er ikke hjemme med playstation, så har ikke fått testet det skikkelig enda. Så gi gjerne noen tilbakemeldinger :)

post-52247-1228037471_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rundt lanseringen av LittleBigPlanet laget jeg et ganske detaljert LittleBigPlanet tema. Så det jeg har gjort nå er å bytte ut bakgrunnen til det temaet og erstattet det med bilde nedenfor. Ingenting bedre en sackboy som vinker julen inn :)

Bromles LittleBigXmasTema

PS. Er ikke hjemme med playstation, så har ikke fått testet det skikkelig enda. Så gi gjerne noen tilbakemeldinger :)

Ser ganske kult ut da.

Gleder meg til sommer nyttårstemaet.

Lenke til kommentar
For vi som ikke vet:

Hvordan laster man ned og installerer tema på PS3?

klikk inn på linken ovenfor og last ned .p3t filen.

Hvis du har en minnepenn eller en ekstern hardisk du kan koble inn på playstation. Så lag en mappe på den som heter THEME for så legge filen inn der.

Da er det på tide å koble den til playstation og gå inn i systemvalg og themes. Øverst der du velger theme så er det et valg som heter import (hvis hukommelsen min stemmer) Hvis den ligger der den skal så skal den komme opp der. Klikk på den og den installeres. Da skal den ligge i theme menyen din og det er bare å kjøre.

Summere opp

1. last ned filen

2. legg den over på minnepenn i en mappe kalt THEME (med store bokstaver)

3. importer i theme menyen

4. velg theme i menyen.

Eller du kan gå inn på forumet fra playstation og lete deg frem til linken og laste det ned direkte derfra.

Lenke til kommentar
Oi, utrolig kult tema!

Hvordan lager man temaer? :)

Takker :)

Det er relativt enkelt å lage et tema. Først laster man ned et gratisprogram som heter PS3 Theme Builder eller noe slikt. Den tar seg av alt koding osv. Alt en da trenger å gjøre er å designe bakgrunnen og ikonene. Hvert ikon er 128x128 pixler stort og skal lagres i PNG format. Alt dette gjøres veldig greit i photoshop eller Gimp.

Lenke til kommentar

Hm.. Lastet det ned via PS3ens internett, og fikk en veldig dårlig oppløsning på det... Vet at det ikke skal være sånn, skjedde da jeg skulle laste ned det forrige temaet ditt også. Nå husker jeg ikke helt hva jeg gjorde for å rette det opp, får vel bare prøve å laste ned på nytt når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar

Kjempekult theme! Ikke bare ser det kult ut, men bakgrunnen passer bra mot menyen slik at man kan se alt veldig enkelt. Veldig mange offisielle theme synder på det der og gjør det ofte vanskelig å se trophy collection blant annet.

Herlig jobba!

Lenke til kommentar
Kjempekult theme! Ikke bare ser det kult ut, men bakgrunnen passer bra mot menyen slik at man kan se alt veldig enkelt. Veldig mange offisielle theme synder på det der og gjør det ofte vanskelig å se trophy collection blant annet.

Herlig jobba!

Takker :)

Den orginale bakgrunnen til dette themet var stilig, men slet veldig med det du nevnte. Så når jeg laget denne så var jeg veldig bevist på at det ikke skulle være veldig lyst eller noe i veien for brukbarheten.

Var faktisk litt nervøs for at lua skulle være der skriften er. Heldigvis er den ikke det.

PS: Hvis dere er ekstra snille så må dere gjerne ta turen innom www.ps3-themes.com og stemme på temaet der.

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...