Morro Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Hvor lurt er det å annonsere bilen uten reg nr, uten fullt navn på selger, og bare oppgi en uregistrert telefon? Redd for at noen skal se du har en sånn bil og komme å stjele den fra deg? Alle som ser skiltet ditt i trafikken kan få opplyst eiers navn og adresse uansett. Personlig liker jeg å vite hvem jeg handler med, og hvilken bil som er til salgs. Velger annonser jeg svarer på deretter. Endret 30. november 2008 av Morro Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Kunne ikke vært mer enig. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg ignorer annonser uten fullt navn og reg-nr og jeg vet om mange som mener det samme. Menmen, bare min mening. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg er ikke så nøye på om navn er oppgitt i annonsen, men en bil uten oppgitt regnr er fullstendig utelukket å kjøpe. Mulig jeg har vært ekstra uheldig, men hver eneste gang jeg har vært interessert i en bil hvor regnr ikke var å finne hverken i tekst eller bilder har det vist seg å være noe galt med bil eller selger. En gang ble det nesten handel, kontrakt hvor selgeren garanterte at bilen var fri for heftelser osv., men ved en innskytelse ringte jeg en kamerat og fikk ham til å sjekke regnr på nett, da fant han bilen både begjært avskiltet og med en heftelse på langt mer enn bilens salgspris. At selgeren mer eller mindre eksploderte da jeg spurte etter en forklaring på disse detaljene hører også til historien. Det verste jeg har sett var en Audi S4 2.2T med skilt "lånt" fra en 100 2.0, selgeren var nå hvertfall ærlig om at den var bruktimportert, men jeg synes godt han kunne nevnt at ingen avgifter var betalt. Selger hadde kanskje rett i at politiet ikke ville se forskjell på S4 og 100 ved tilfeldig kontroll, men jeg er nokså sikker på at EU-kontrolløren ville gjort det. Med mobil med nettleser har det blitt mye lettere å sjekke status så snart man får se bilen, og etter ørten bomturer pga. selgere som ikke opplyser om avskiltingsbegjæringer og heftelser har jeg sluttet å ta kontakt på biler uten oppgitt regnr. Som sagt, hver eneste gang regnr ikke var oppgitt i annonsen har det vært noe galt - uten unntak! Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Støtter postene tidligere om at registreringsnummer er et must. Angående risiko for tyveri tror jeg denne er relativt liten for de fleste normale biler. For svært dyre biler ville jeg kanskje heller satt bort salget til en forhandler, en liten del av årsaken er tyverifaren, men hovedårsaken er at det er nok flere enn meg som er skeptiske til å handle veldig dyre biler privat. tyveribiten er vell egentlig todelt. den ene delen er at noen legger merke til hvor de kan bryte seg inn og stjele bilnøkler. Oppbevarer du bilnøkler som de verdigjennstandene de faktisk er, reduserer du dette problemet. Bilnøkler i nøkkelskap, eller på en lett synlig overflate i nærheten av ytterdøren er som å by opp til tyveri. Finn et sted å legge nøklene som er lett tilgjengelig, men også vanskelig å gjette seg til. Den andre er faktisk tyveri i forbindelse med prøvekjøring. Men å selge bil anonymt, tror jeg er vanskelig. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Bilnøkler i nøkkelskap, eller på en lett synlig overflate i nærheten av ytterdøren er som å by opp til tyveri. Finn et sted å legge nøklene som er lett tilgjengelig, men også vanskelig å gjette seg til. Mine nøkler skal alltid henge rett innenfor vår låste ytterdør. Kan hentes med minimum sabotasje, rot i hele huset, vekking og trusler om vold, vold, etc. Om bilen forsvinner så er den jo forsikret, jeg gidder ikke stille særlig opp for å minske utbetalinger fra IF eller hva jeg har nå, utover å låse. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ser poenget ditt Morro, er ikke sikker på hva forsikringsvilkårene sier, får ta en kikk på de ved en anledning Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Aldri hørt om noe forsikringsvilkår som spesifiserer hvordan du skal oppbevare nøkler (utover normal fornuft). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 biler som blir solgt uten fullt navn og registrerings-nummer blir ihvertfall ignorert av meg. tar oftest en sjapp sjekk av både skilter/bil og selgeren før jeg vurderer ett kjøp, men det er bare meg da Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det at de ikke skriver plassen/byen de bor i plager meg også. Er greit å vite om bilen står i Oslo eller Stavanger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå