Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til matematikkeksamen?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal opp i eksamen i 2MX nå på torsdag, og lurer på om noen av dere her inne har noen gode tips til ting jeg bør gjøre, eller ikke gjøre og vanlige slurvefeil jeg bør være obs på - og evt. andre ting. Har søkt litt, men fant ikke så mye rettet mot matematikk, mer generelt.

Håper noen kan hjelpe meg, har aldri hatt eksamen i matte før. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei. Svare her også jeg:) Såvidt jeg husker så var 2mx skriftlig, ikke sant? Det som gjelder her, er bare å regne så mye du klarer! Finn fram oppgaveboka ( vi hadde i allefall 2 bøker, ei hovebok og ei oppgavebok) så plukker du ut så mange oppgaver fra hver kapittel som du klarer / har tid til, og regner dem. Derretter tar du fatt på så mange eksamensoppgaver som du klarer, heeelt til du begynner å bli sånn passe lei og har lyst til å tenne på boka, først da sitter stoffet.

Lykke til, det går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar

Takk. :) Det er skriftlig ja.

Har kopiert opp en god bunke med eksamensoppgaver, så jeg har sittet og regnet noen timer hver dag. :) Hvor nøye er sensor på mellomregninger, altså hvis jeg skal derivere med kjerneregelen - trenger jeg da først å skrive formelen, og alle mellomregninger - eller holder det å å skrive opp formelen og regne det på kalkulator? Trenger jeg f.eks. å tegne opp enhetssirkel når jeg løser trigonometriske ligninger?

Bare lurer, kjedelig å bli trukket på småfeil. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...