Heradon Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Dette er kanskje ikke så relevant, men passer godt inn her allikevel Se filmen hos Youtube Endret 30. november 2008 av Lubben Lenke til kommentar
MSg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Typiske amerikanske fakter på skapelsesberettelsen; kamuflere over andre teorier enn den som står i bibelen. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Personlig synes jeg dette klippet er veldig morsomt, også med tanke på for eksempel (mer) uvitende "kristne" (enn meg selv) som sier slikt som "vi stemmer på Bush, for han er kristen og siden han ber til Gud og får råd fra Ham, er nok Bush det beste valget". Trist. Som min "onkel" fra Wisconsin put it: (peker på ovnen) He's no more of a Christian than that stove! Og NEI, jeg mener ikke dette betyr at en leder skal velges på grunnlag av religion. Det burde jo egentlig være åpenbart da. Så hysj. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Litt rart at dei tar karbon datering seriøst, dei brukte det på ein stein fra ein vulkan som hadde hat utbrudd for 30 årisdan(veit ikkje heilt når, men noko lignandde), då dei brukte metoden viste det seg at steinen var fleir miliardar år gammal. Lure på kor gammal eg eigentleg er Endret 30. november 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Lager jeg smør 1.1.2004 og smelter den og så la den gå til fast form igjen er den fortsatt fra 1.1.2004. Endret 1. desember 2008 av Lubben Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Litt rart at dei tar karbon datering seriøst, dei brukte det på ein stein fra ein vulkan som hadde hat utbrudd for 30 årisdan(veit ikkje heilt når, men noko lignandde), då dei brukte metoden viste det seg at steinen var fleir miliardar år gammal. Lure på kor gammal eg eigentleg er Vel, nå brukes strengt tatt ikke C14-datering på steiner, men hovedsaklig organisk materiale. I tillegg er det eksempler på at slike dateringsmetoder ikke alltid er nøyaktige, men C14 derimot er nøyaktig dersom det brukes på organismer, og doble blindtester, samt sammenligning med gjenstander og organismer vi kjenner alderen på, underbygger at dette er veldig nøyaktig. Men for all del, man kan lese om c14 på "TruthInGenesis" og dr. dino og alle de sidene der til man blir blå, der gjør ikke metoden mindre usikker, eller bibelen noe mer korrekt. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 En veldig spesiell men bra måte å formidle en veldig alvorlig sak i USA. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Litt rart at dei tar karbon datering seriøst, dei brukte det på ein stein fra ein vulkan som hadde hat utbrudd for 30 årisdan(veit ikkje heilt når, men noko lignandde), då dei brukte metoden viste det seg at steinen var fleir miliardar år gammal. Lure på kor gammal eg eigentleg er Vel, nå brukes strengt tatt ikke C14-datering på steiner, men hovedsaklig organisk materiale. I tillegg er det eksempler på at slike dateringsmetoder ikke alltid er nøyaktige, men C14 derimot er nøyaktig dersom det brukes på organismer, og doble blindtester, samt sammenligning med gjenstander og organismer vi kjenner alderen på, underbygger at dette er veldig nøyaktig. Men for all del, man kan lese om c14 på "TruthInGenesis" og dr. dino og alle de sidene der til man blir blå, der gjør ikke metoden mindre usikker, eller bibelen noe mer korrekt. Trur ingen av delane er heilt korekte. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er rimelig kunnskapsløst å bruke ordet "trur" i sammenheng med C14-datering. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 C14-datering er rimelig presist. Det er endel feilkilder, men disse har man veldig god kontroll på, så man vet når man kan bruke C14-datering og når man må bruke andre metoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå