reckey Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei, sitter å tenker på nytt kamera og har kommet til at det skal være et speilrefleks. Jeg kommer til å bruke dette til alt fra fjellturer til besøker o.l. Min far er hobbyfotograf, og har akkurat mistet alt sitt utstyr. Derfor tenkte jeg å kjøpe samme merke som han(men ett billigere hus) for å kunne bytte på objektiver.Han har hatt analoge hus til nå, så dette er selvsagt litt nytt for ham også. Han kommer nok til å velge ett nikon(D90,D300 el kansje D700), og da lurer jeg på hva jeg skal velge..... har sett litt på D40,D60 og D80.Men jeg klarer ikke helt se hva som er de største forsjellene her, og kan prisdiffen forsvares mellom de modellene? Kan den innebygde blitsen brukes til noe særlig, eller er dette bare en nødløsning? er det en fordel å gå for et "kit" eller kjøpe enkeltvis? ps. jeg er ikke en erfaren speilrefleks bruker, men har fått en del info\kurs av gamlingen....så helt grønn er jeg ikke. kommer nok til å sette meg mer inn i denne "verden" når jeg får mitt eget kamera. på forrhånd takk. mvh rene Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) D80 har innebygget fokusmotor,med D40/60 må du ha objektiver som har innebygget fokusmotor,hvis ikke så må du fokusere manuelt. D80 har også noen flere knapper så du ikke behøver å gå inn i menyer for og justere diverse,noe som er fint under fotografering. Her kan du sammenligne dem side by side. Endret 30. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå