Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Einstøing prøver å beholde en dame

Gjest Etter AFC

Anbefalte innlegg

Gjest Etter AFC

Jeg har et dameproblem. Nettopp fått meg dame etter å ha gått leeenge uten: Er en sosial taper, og da rakker jeg ikke ned på meg selv; det er et faktum. Jeg er en ganske bra fyr som mange naturlig føler seg, i det minste, komfortabel rundt, men mangler noe vesentlig: Et sosialt nettverk; det er lik null!

For dere som skriver opp og ned om PUA (jeg er ikke inne i de greiene der), så mangler jeg "social proof" (det må vel være et PUA-begrep?): Hvordan i helvete greier jeg å fikse dette til å bli et hinsides bra forhold, men uten å vise til venner av meg, og sosiale aktiviteter med andre? Hun har selvfølgelig masse venniner. PUA må vel også omhandle hvordan å beholde dama etter å fullført pick-up-biten?

Lettere sagt: Hva kan en einstøing gjøre for å holde på dama, uten å dra henne med på sosiale greier (som jo er det vanlige)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_AFC_*
Tviler på at dama di vil være hjemme å kjede seg med deg.

Hva mener du? Hun gidder åpenbart ikke å kjede seg sammen med meg. Må ta henne med ut; helt klart: Men, hva er det av aktiviteter å gjøre på en søndag? Eller hvilken som helst dag for den saks skyld. Trenger råd her nå, er tragisk nok helt blank.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du er en sosial taper, dårlige sosiale antenner eller bare det at du har lite med venner?

Om du har lagt ut om venner som ikke finnes så har du et problem. Hvordan du har blitt sammen med henne avgjør om det er et stort eller ikke eksisterende problem. Om hun ble sammen med deg siden du har så mange venner så går det nok i dass, men om hun ble sammen med deg fordi du er en så bra fyr så skal det gå an å prate om det.

Lenke til kommentar
Gjest InnadvendtAFC
Hva mener du med at du er en sosial taper, dårlige sosiale antenner eller bare det at du har lite med venner?

Om du har lagt ut om venner som ikke finnes så har du et problem. Hvordan du har blitt sammen med henne avgjør om det er et stort eller ikke eksisterende problem. Om hun ble sammen med deg siden du har så mange venner så går det nok i dass, men om hun ble sammen med deg fordi du er en så bra fyr så skal det gå an å prate om det.

Hun ble absolutt ikke sammen med meg fordi jeg har mange venner. Har hele tiden vært ærlig om akkurat det, men hun syns jeg virker så utadvendt! Derfor tror hun hele tiden at jeg gjør greier, at jeg er sammen med venner og gjør greier. Det begynner å bli slitsomt. Kan ikke akkurat si at jeg sjelden eller aldri gjør noe som helst sosialt nå! Hun ha forventninger, som jeg aldri har lagt i hodet hennes. Jeg har riktignok mye å gjøre i hverdagen, men har ingen venner, men hun tror nå at jeg er kjempesosial. Begynner nesten å lure på om kamnskje hun har dårlige sosiale antenner, men det er en annen sak.

Men, ja! Jeg er faktisk en sosial taper. Ikke dårlige sosiale antenner; bare null venner, aldri hatt det. Er en innadvendt raring.

Uansett: Noen råd for hva en totalt einstøing kan gjøre for å beholde en dame? (det verste er at jeg faktisk begynner å bli glad i henne).

Lenke til kommentar
...Jeg er faktisk en sosial taper. Ikke dårlige sosiale antenner; bare null venner, aldri hatt det. Er en innadvendt raring..

Det er du ikke åleine om. Men, selv om du kanskje er åleine og ikke har noen kompiser eller venninner akkurat nå betyr ikke det at du er en taper eller en raring.

Vær åpen, ha selvtillit og finn på egne sprell da vel, der du selvsagt ber med dama. Om du ikke har venner som du kan henge med og være sosial med, kan du vel være sosial med henne i stedetfor. Om du viser at du bryr deg og spør hvordan hun har det er det en god start.

Selv er jeg omgitt av idioter på alle kanter som kun tenker på å råne og feste hele tiden, og som ærlig talt ikke en gang har så mye som 2/3 så mye IQ som det jeg har. :p

Men så er jeg av typen som liker å kose meg med gode mattestykker også da.. :)

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Skaff deg venner? :p Jeg trodde selv jeg var under steinbunn når det gjaldt sosialitet (FFS, gikk fra fødsel til videregående uten kamerater), men så hoppet jeg fra ungdomsskolen til videregående, hvor jeg hadde valgt en linje jeg var intressert i. Da fant jeg altså ut at grunnen til at jeg ikke hadde noen venner var manglende matchende interesser. Jeg nyter programmering, matte og data generelt, et interessesett det ikke akkurat krydde av på ungdomsskolen. Men jeg fikk meg en del kamerater på videregående, noe som etter tid bygde opp selvtilliten min og de sosiale ferdighetene mine generelt. Jeg er fortsatt ikke den klubbgående jentenes jens, men jeg har da noen kamerater (stort sett bare en bestekamerat) som jeg kan referere til forran dama. (Jeg og dama har foresten ingenting til felles - under at hu liker meg :p)

Mulig det er noe lignende iveien med din situasjon. Fikk ikke helt med meg om du var usosial fordi du ikke likte folk eller de ikke likte deg elns, men du klarer deg sikkert.

Lenke til kommentar

De virkelige vennene kommer naturlig. Bare behandle andre mennesker bra og de som blir dine venner, vil bli det. Jeg har bare en håndfull med venner selv, mens det er mange flere som jeg bare kjenner og prater med når jeg ser dem ute. Jeg er mye "asosial" også pga studie og jobb, men de viser forståelse.

Hvis du er utadvendt men har ingen venner kan også skyldes at du er i feil miljø. Men folk vil komme etterhvert altså.

Lenke til kommentar

Det må da være helt forjævelig å ha en dame som du føler du må endre deg for? Ihvertfall så drastisk. Et forhold skal være basert på gjensidig respekt der dere trives i hverandres selskap uansett hva dere gjør. Du trenger et bedre selvbilde før du begir deg ut på dette med kvinnfolk.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Det første du må begynne med er å bygge selvtillit og en bedre selvfølelse. Første steg i rett retning er å _ALDRI_ (ja, jeg mener absolutt ALDRI) snakke negativt til deg selv, eller om deg selv. Alle går rundt og har lengre indre samtaler med seg selv hver dag, og veldig mange gjør feilen at den samtalen er negativt ladet.

Jeg leser at du skriver at du er en sosial taper. Denne holdningen må du kvitte deg med NÅ! Jepp, akkurat nå! I stedet for å si til deg selv at du er en sosial taper, må du heller si til deg selv at alle andre ikke har fått gleden av å møte og verdsette deg og den du er. Det er de andre som er taperne som ikke har fått gleden av å ha deg i livet sitt.

Bare det at du har fått deg dame viser at du er langtfra den sosiale taperen som du omtaler, unskyld, OMTALTE deg selv som. ;)

Hvis hun har mange venner, så bli med på sosiale happenings som skjer i hennes vennegjeng. Bli kjent med alle, og la alle få gleden av å bli kjent med deg.

Hun har valgt deg av mange gutter i hennes liv, og bare det gir en gedigen sosial aksept, noe vennene hennes kommer til å ha som utgangspunkt når de møter deg. Men få også selvtilliten til å vise at du også valgte henne, og at hun er heldig som har deg i sitt liv.

Begynn å øv på å få en fysisk holdning som oser av selvtillit. Hev hodet, gå strak i ryggen, og skuldrene bakover så brystkassa kommer frem. Se opp og frem i stedet for ned i bakken når du går. Denne holdningen vil også gi en boost til din egen selvfølelse siden det faktisk føles bedre å gå med denne holdningen. Man føler seg høyere, kraftigere og mer balansert.

De fleste sosiale problemene folk har, bunner ned i dårlig selvtillit og selvfølelse. Når selvtilliten og selvfølelsen kommer på plass, kommer det sosiale rundt deg til å falle naturlig på plass og komme av seg selv. :)

Ikke bare vær deg selv, men vær den beste deg selv! Og aldri unskyld deg for at du er den du er!

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Det første du må begynne med er å bygge selvtillit og en bedre selvfølelse. Første steg i rett retning er å _ALDRI_ (ja, jeg mener absolutt ALDRI) snakke negativt til deg selv, eller om deg selv. Alle går rundt og har lengre indre samtaler med seg selv hver dag, og veldig mange gjør feilen at den samtalen er negativt ladet.

Jeg leser at du skriver at du er en sosial taper. Denne holdningen må du kvitte deg med NÅ! Jepp, akkurat nå! I stedet for å si til deg selv at du er en sosial taper, må du heller si til deg selv at alle andre ikke har fått gleden av å møte og verdsette deg og den du er. Det er de andre som er taperne som ikke har fått gleden av å ha deg i livet sitt.

Bare det at du har fått deg dame viser at du er langtfra den sosiale taperen som du omtaler, unskyld, OMTALTE deg selv som. ;)

Hvis hun har mange venner, så bli med på sosiale happenings som skjer i hennes vennegjeng. Bli kjent med alle, og la alle få gleden av å bli kjent med deg.

Hun har valgt deg av mange gutter i hennes liv, og bare det gir en gedigen sosial aksept, noe vennene hennes kommer til å ha som utgangspunkt når de møter deg. Men få også selvtilliten til å vise at du også valgte henne, og at hun er heldig som har deg i sitt liv.

Begynn å øv på å få en fysisk holdning som oser av selvtillit. Hev hodet, gå strak i ryggen, og skuldrene bakover så brystkassa kommer frem. Se opp og frem i stedet for ned i bakken når du går. Denne holdningen vil også gi en boost til din egen selvfølelse siden det faktisk føles bedre å gå med denne holdningen. Man føler seg høyere, kraftigere og mer balansert.

De fleste sosiale problemene folk har, bunner ned i dårlig selvtillit og selvfølelse. Når selvtilliten og selvfølelsen kommer på plass, kommer det sosiale rundt deg til å falle naturlig på plass og komme av seg selv. :)

Ikke bare vær deg selv, men vær den beste deg selv! Og aldri unskyld deg for at du er den du er!

QFT!

Bra innlegg, støtter meg bak dette!

Lenke til kommentar

Godt å høre at tipsene blir tatt godt i mot :)

Har vært igjennom samme prosessen selv, og veit hvor mange problemer (ikke bare sosiale problemer) som kan bli rettet på bare ved å få en bedre selvtillit og en bedre selvfølelse.

Disse to faktorene er de viktigste, av mange for å få suksess med de fleste utfordringer her i livet, og heldigvis er det de to som er lettest å gjøre noe med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...