Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalinger til ny bredbåndslevrandør/linje?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å legge inn bredbånd hos meg nå. Lurte på hva som er gunstig i forhold til fart/pris? Er det noen leverandører som stikker seg ut her? Tenkte jeg bare skulle legge inn en bestilling på telenor.no til jeg kom på at det kunne kanskje være lurt å spørre i tilfellet noen her har noen hotte tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Direct Connect.

Har noen kjente som har fra de, og de er kjempefornøyd. Kjempestabile linjer, og dyktige og kompetente folk på support. Man får svar på mail samme dag som man sender den, som er meget bra!

Jeg har ikke fått installert ADSL fra de enda, men har tatt kontakt med supporten angående installering, og da har jeg fått svar umiddelbart. :)

Lenke til kommentar

Folk foreslår leverandører i hytt og pine.

Det er viktig å gjøre det klart at det er forskjell på hvordan de forskjellige leverandørene leverer forbindelsen.

ADSL (NextGenTel, Telenor, Ventelo og en del andre mindre)

Kabel (Get og Canal Digital)

Fiber (Diverse kraftverk)

ADSL er ekstremt avhengig av kobbertråd fra telefonsentral og hjem til din bolig, men er også lettest å få installert siden det ikke skal legges noen nye kabler.

Fiber er å foretrekke etter min smak, men det er ikke noe som er tilgjengelig over alt ennå.

Jeg ville vært litt kritisk, og gjerne forhørt meg med andre som bor innenfor leiren. ADSL vil nesten 100% sikkert være mulig å levere fra forskjellige leverandører.

Så må du jo tenke på pris. Mange leverandører har skjulte kostnader, som f.eks kjøp av modem/ruter, evt. leie av utstyr. Andre operatører lar deg låne utstyret, mot at det returneres på egen regning(vi snakker 99,- i frakt).

Du har veldig ofte en form for rabattordning gjennom arbeidsgiver hos enkelte operatører, så forhør deg gjerne med it-avdelingen om dere har en slik ordning. Det kan være mye å spare på det.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål jeg også. Jeg bor en kilometer fra sentralen min. Betyr det at jeg kan få fiber ?

Avstand fra telefonsentralen er i utgangspunktet noe man må ta hensyn til når det gjelder ADSL.

For at du skal få fiber-forbindelse må du bo et sted der det er tilrettegjort for fiberforbindelse. Dette er noe de lokale kraftlagene (Lyse i Rogaland, BKK i Bergen) stort sett tar seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...