Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkkort problemer på Acer aspire 5930G

Anbefalte innlegg

Hei, har installert Xp på 5930G, alt funker untatt skjermkort driveren.

Har fått installert alle drivere untatt den for Nvidia Geforce 9600m GT.

Alt går fint i spill, men når jeg "ruller" nedover på en hjemmeside så lagger det no sjugt.

Drivere eller hjelp trengs fort som mulig.

Takker for svar :D

No_oN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har installert Xp på 5930G, alt funker untatt skjermkort driveren.

Har fått installert alle drivere untatt den for Nvidia Geforce 9600m GT.

Alt går fint i spill, men når jeg "ruller" nedover på en hjemmeside så lagger det no sjugt.

Drivere eller hjelp trengs fort som mulig.

Takker for svar :D

No_oN

Sjekk denne: http://www.nvidia.com/object/winxp_180.48_whql.html

Mulig den kan funke selv om den er for 9600 GT og ikke 9600M GT

Endret av kjartana
Lenke til kommentar

Har nå fikset problemet ved å reinstallere å drite i driverne untatt noen få, men fikk BSOD igjen da jeg kjørte cs.

Tror det er fordi jeg ikke har lyd driver.

Noen som vet om en tråd der noen har greid å installere xp på denne maskinen? (Acer Aspire 5930G)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg spør.

Men hva er vitsen med å installere XP på en maskin som helt uten problemer kjører Vista. Slår du av de funksjonene du ikke trenger og avinstallerer de programmene du ikke bruker får du en rask og problemfri maskin.

Det er min erfaring med 5930G.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg spør.

Men hva er vitsen med å installere XP på en maskin som helt uten problemer kjører Vista. Slår du av de funksjonene du ikke trenger og avinstallerer de programmene du ikke bruker får du en rask og problemfri maskin.

Det er min erfaring med 5930G.

Det er ikke min maskin, men kompisen min sin.

Jeg sa at den ikke var laget for xp, men han tålte altså ikke vista fordi har rett og slett er litt dum innen pc. Så jeg gjorde ham en tjeneste ga ham xp.

Lenke til kommentar
Gjør han en tjeneste til å lær han Vista.

Før eller siden må han uansett og nå som har en maskin som ikke er så glad i XP har han nesten ikke noe valg lenger.

Jo han har et valg, MEG.

Var hos ham idag og fiksa det meste, installerte kun drivere for det han brukte.

Nå går pcen 10x fortere enn før. Det var no galt med vistaen, fordi alt hang seg og kunne ikke installere antivirus o.l

Skulle installere Vista på nytt, men han hadde lyst på Xp så jeg hjalp han med det.

Men Trainman du trenger ikke å kommentere hvis du bare skal slenge dritt og ikke si noe fornuftig. Du er like ille som andre som så negativt på vista når den ble lansert.

Så jeg vil slippe å se flere kommentarer fra deg.

Nå er BSODene borte.

Takk til Flimzes for at han minnte meg på laptopvideo2go.com, hadde glemt hva sida het.

Lenke til kommentar

Han sa jo bare det som egentlig er en realitet angående VISTA/XP på nyere datamaskiner. Ikke "alle" tåler å kjøre XP med dagens nyere hovedkort og oppsett av komponenter, derfor skjønner jeg godt at du blir rådet til å lære bort VISTA til vennen din.

Det aller beste ville jo kanskje vært å kjøre en dual boot med begge deler så du får full brukerfunksjonalitet ved et evt problem?

Lenke til kommentar

Det er sant at Xp ikke "tåler" noen nye deler, men han MÅ ha xp sier han. Nå får han ikke lengere BSOD så han er fornøyd og jeg er fornøyd.

Dualboot har jeg kjørt på min pc, men valgte Vista istedenfor.

Hvis han får BSOD igjen noe jeg tviler på, er det bare finne årsaken og fikse det, alt man trenger er tålmodighet.

Lenke til kommentar
Det er sant at Xp ikke "tåler" noen nye deler, men han MÅ ha xp sier han. Nå får han ikke lengere BSOD så han er fornøyd og jeg er fornøyd.

Dualboot har jeg kjørt på min pc, men valgte Vista istedenfor.

Hvis han får BSOD igjen noe jeg tviler på, er det bare finne årsaken og fikse det, alt man trenger er tålmodighet.

Og en god venn som deg som fikser saken for en mariekjeks + 0,5l Urge

Lenke til kommentar
Men Trainman du trenger ikke å kommentere hvis du bare skal slenge dritt og ikke si noe fornuftig. Du er like ille som andre som så negativt på vista når den ble lansert.

Så jeg vil slippe å se flere kommentarer fra deg.

Jeg synes ærlig talt ikke jeg slang dritt! Jeg stilte et spørsmål som jeg på forhånd også unnskyldte, fordi jeg vet du ikke var ute slike spørsmål.

Men når det blir såpass vanskelig å få maskinen opp og gå synes jeg at jeg kunne spørre. 

Har tilsvarende maskin selv og den kjører utmerket med Vista. Fordi det er den konstruert for!

Hvis du blir såpass hissig for at jeg stilte spørsmålet er det beklagelig, men du bør skjønne at dette er et forum hvor man diskuterer og stiller spørsmål om forskjellige ting. Ergo så må takhøyden være ganske høy. 

Jeg synes det er ubehagelig å bli stemplet som en "drittslenger" her på forumet basert på at jeg stilte et relativt enkelt spørsmål. Ikke minst er det provoserende!

Man bør være såpass voksen at man klarer å svare på en fornuftig måte selv om man synes spørsmålet er dumt.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Hei

Først av alt vil jeg si at jeg støtter han som ikke ville ha Vista men fortsatt bruke XP.

Grunnen er følgende:

1. Vista krever mer resurser av pc'en enn Xp. Ergo du får en tregere pc.

2. Flere spill og andre programvarer fungerer ikke under Vista uansett hva du gjør

3.Vista er bare et blaff, snart kommer avløseren (hmmm som om det hjelper?)

Kjøper du en pc som leveres med Vista går det fint å si Hasta La Vista til Vista og legge inn XP.

Utfordringen med det er å finne de riktige driverne til XP som passer til Hardwaren i denne Pc en.

Dette gjordet jeg på en ny Acer maskin for 1 år siden og brukte 2timer på å finne de riktige driverne og installere de.

Slik jeg ser det er det bare en fordel med Vista i forhold til Xp og det er at Vista er sikrere.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...