Gå til innhold

Kaputt harddisk, garanti eller ikke?


Rostad

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg tidlig i dag fikk feilmelding med at explorer.exe ikke svarer,jaja, tenker jeg og prøver og restarte PCn etter å avsluttet alle programmer. Men nå får jeg enten blåskjerm når jeg starter opp eller valgene mellom og starte windows på vanlig måte eller i sikkerhetsmodus.

Prøver alt men til ingen nytte, ender opp med at jeg prøver og formatere.

Går som hånd i hanske til det gjenstår ca 19 min igjen av innstaleringen. da kommer det opp en blåskjerm nok en gang.

Etter mye om og men får jeg fikster det men når jeg da prøver og lage partisjoner og legge inn windows på en av de så kommer det til 100% så sier det stopp og at harddisken er ødelagt kort og godt etter det jeg forstod.

 

SÅ! mitt spørsmål blir da; Om jeg sender denne tilbake til Komplett får jeg da en ny tilbake på garanti eller er det bare og kaste den, bite i det sure eplet å kjøpe meg en ny?

Denne harddisken er 2år og 7-8 månder ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om harddisk kan falle inn under vilkår om å være laget for å vare vesentlig lengre enn 2 år... I såfall kan du reklamere - da er jo fristen 5 år.. Dette er jo ganske klart ifm. andre komponenter, mobiltelefoner etc, men harddisk er jo litt mer "forbruksvare".

 

Jeg ville kontaktet komplett, forklart problemet og hørt hvor villige de er til å reparere evnt. foreta ombytte..

 

Tar utgangspunkt i at du har konstatert disken død/ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...