Nautica Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hadde sel innen skuddhold for 100-400 i dag,hadde også fungert fint med 70-200'en også,men så har jeg kun 50mm tilgjengelig denne uken. Selen utgjør omtrent en pixel i bildene,så ikke mye og rope hurra for. Men men,den er en tur innon glomma titt og ofte så til uka er 100-400 sveiset fast på kameraet igjen,hvis lyset er med meg. Endret 13. desember 2008 av Nautica Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Merker at jeg ikke er vant til å ta mange bilder flere dager etter hverandre, jeg kjenner at jeg virelig må presse de små grå for å hoste opp noe fornuftig som kan ligne på ideer. Dette er virkelig noe som er lærerikt for min del i allefall. Flere som føler det samme? Har begynt å tenke på nye måter når jeg tenker på motiver, vinkler og metoder. Endret 13. desember 2008 av Marius E Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Merker at jeg ikke er vant til å ta mange bilder flere dager etter hverandre, jeg kjenner at jeg virelig må presse de små grå for å hoste opp noe fornuftig som kan ligne på ideer. Dette er virkelig noe som er lærerikt for min del i allefall. Flere som føler det samme? Har begynt å tenke på nye måter når jeg tenker på motiver, vinkler og metoder. jo, på en måte. Men jo flere bilder man tar, des større er sjansen for ett bildet duger. men idag planla jeg litt mer og tok bare 187 totalt. Og av de var bare 4 brukende. Sånn over en 1års periode har jeg klart å senke skuddraten og heller treffe når det gjelder, det blir så mye mer interessant å fotografere da. pek og skyt kan alle, men pek, skyt og få blinkskudd varmer så mye mer. jøsses så sensitiv jeg var idag da... Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hehe, kjenner meg igjen i den historien der. Stakkars 20D-en jeg hadde før fikk kjørt seg.. Skjeldent mindre enn hundre bilder per "shoot" hvis jeg f.eks var ute og gikk en tur for å ta bilder. Sier ikke at jeg er utlært, men tar betydelig færre bilder nå. Og har gått over til RAW. Haha! Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg tar egentlig veldig få bilder. Plutselig ser jeg noe som kan funke som motiv, da tar jeg først ett bilde. Det er nok til å avgjøre om det er brukbart eller ikke. Hvis ikke tusler jeg videre til jeg ser et nytt. Hvis det er brukbart så bruker jeg litt mer tid og tar kanskje opp til ti eksponeringer. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg tar egentlig veldig få bilder. Plutselig ser jeg noe som kan funke som motiv, da tar jeg først ett bilde. Det er nok til å avgjøre om det er brukbart eller ikke. Hvis ikke tusler jeg videre til jeg ser et nytt. Hvis det er brukbart så bruker jeg litt mer tid og tar kanskje opp til ti eksponeringer. Hehe, har kanskje litt med hva man velger å ta bilde av F.eks sport knipser man lett par hundre bilder på noen strakser. Men en statue eller noe som har stått i ro noen år, har man som oftest litt bedre tid på seg til å gjøre noe med... Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ja, det er helt klart et poeng. På photokina tok jeg bilder av fugler på et sånt show de hadde der, og da var det bare følgefokus og seriebilder som gjaldt. Men jeg tar veldig sjelden bilder av ting i fart. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hehe, kjenner meg igjen i den historien der. Stakkars 20D-en jeg hadde før fikk kjørt seg.. Skjeldent mindre enn hundre bilder per "shoot" hvis jeg f.eks var ute og gikk en tur for å ta bilder. Sier ikke at jeg er utlært, men tar betydelig færre bilder nå. Og har gått over til RAW. Haha! Etterhvert ser man hva som er interessant for en å ta bilder av, og erfaringen gjør at du vet hvordan du ønsker å løse oppgaven. En annen sak er at selve følelsen av å trykke på knappen må jo nødvendigvis blekne med tiden. Det er ikke like gøy å trykke på knappen, kun for å trykke på knappen etterhvert. Det er altså flere grunner til at man etterhvert tar færre bilder. Og slik må det være. Men det fine er at selv om man tar færre bilder, så tar man mange flere gode bilder. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Til tross for en meget hektisk uke har jeg i hvertfall rukket å få knipset noen bilder hver dag. Så mange blinkskudd har det nok ikke blitt, utfordringen har gått i å få tatt bilder hver dag. Skal jeg delta i noe tilsvarende til neste år så blir det med et annet objektiv enn det gamle helmanuelle Cosina objektivet jeg har i dag, men det er jo snart jul............. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Skal gjøre opp status ikveld jeg og (glemte minnekortet i kortleseren, så blir travelt når jeg kommer hjem fra jobb), men bortsett fra at endel turer har vært litt geografisk betinget og inkludert mange forskjellige motiv, har det blitt få trykk på utløseren tilsammen. Som lett distrahert og lite fokusert i det daglige har det ihvertfall for meg vært lettere for meg å se hva som ødelegger potensielle blinkskudd i etterkant enn i felten, men dette har bedret seg kraftig i det siste, og mye ugress blir luket vekk med øyet til søkeren. Akam-utfordringer har bidratt med mye bra provokasjon/inspirasjon, siden målestokken er hva som kan oppnås med begrenset tid og med mange gjentakelser, ikke hvor mange keepers en kan få ut av 1500 relativt ukritisk skutte filer fra en ferietur eller en festival over et halvt år med etterbehandling. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ikke alltid fullt så spennende å kjøre utebilder her i Danmark - vinteren er våt, brun og grå. Moro å være med på konk for en relativt fersk nybegynner.. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Er ganske fornøyd med uka sett under ett - utfordringen har ihvertfall mobilisert litt knipse-motivasjon selvom det var knapt med tid noen av dagene. En ypperlig anledning uansett til å lære mitt relativt ferske D300 bedre å kjenne - jeg angrer definitivt ikke på investeringen. Spranget fra D40 har vært monumentalt! Endret 15. desember 2008 av EvilHomer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Vi må jo ha et bildegalleri i år også. Tom Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 det her visste ikke jeg om! urettferdig as. da hadde jeg kanskje kjøpt meg en 50mm litt kjappere Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 det her visste ikke jeg om! urettferdig as. da hadde jeg kanskje kjøpt meg en 50mm litt kjappere Slapp av, det er bare 51 uker til neste uke 50mm. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Sånn.. da var fyllefanten (les: Dewil) ferdig med uke 50mm og kan endelig montere på noe annet igjen.. Stort sett så sitter jo 50'n på cammet uansett.. hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå