kniggit Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei! Skal kjøpe nytt skjermkort for sli-oppsett (2x asus geforce 260 TOP), og har kikket på denne: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=133105&model= Hvorfor står det Server-Class i overteksten? kan den ikke benyttes til en vanlig maskin? Er det virkelig nødvendig med 1000w, og hvorfor er denne så fryktelig billig i forhold til konkurentene? Noen som har erfaring med denne? tar gjerne i mot tips på andre PSUer. Kan tenke meg å ha en strømforsyning som varer i flere år, slik at jeg ikke trenger å kjøpe ny neste gang. Mvh, Knut Anders Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Server klasse PSUer mener jeg sitter på enkelte features som vanlige PSUer ikke har for å beskytte datatap grunnet en svikt i hardware eller noe. Det kan også innebære at den har støtte for moderne dobbel CPU kort, som vil ha dobbelt opp med 8 pinner til CPUen. Altså en 8 pinners plugg til hver CPU. Om du ikke skal klokke så trenger du ikke 1000 watter til SLi, men det er kjekt å ha for kjølig system og for fremtiden. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 En annen ulempe er at serverklasse-strømforsyninger kan ha en stygg tendens til å være bråkete. Vil du ha en stille PSU, er det som oftest best å gå for en som er beregnet og utviklet for desktopbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå